ΓΔ: 1987.52 -1.30% Τζίρος: 445.09 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00

Ο εφοπλιστικός όμιλος που δίνει ιδιωτική σύνταξη

Την πρωτοπορία και στο σκέλος της ιδιωτικής ασφάλισης φαίνεται πως διεκδικεί – τουλάχιστον μεταξύ των ναυτιλιακών εταιρειών, ο όμιλος Τσάκου.

Την πρωτοπορία και στο σκέλος της ιδιωτικής ασφάλισης φαίνεται πως διεκδικεί – τουλάχιστον μεταξύ των ναυτιλιακών εταιρειών, ο όμιλος Τσάκου. Πριν από λίγους μήνες και συγκεκριμένα προς το τέλος του 2018 συστάθηκε το Ταμείο Επαγγελματικής Ασφάλισης Ναυτιλιακών Επιχειρήσεων Ομίλου Τσάκου & Συνεργατών). Πρόκειται για ένα επικουρικό ασφαλιστικό ταμείο, διαθέσιμο για όλους τους εργαζόμενους του ομίλου, τόσο στην ξηρά, όσο και στη θάλασσα, όπως επίσης και για εργαζόμενους εταιρειών-συνεργατών του ομίλου σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Στόχος της πρωτοβουλίας αυτής, εμπνευστής της οποίας αποτελεί ο «πατριάρχης» του ομίλου, Καπετάνιος Παναγιώτης Τσάκος, είναι η εξασφάλιση πρόσθετων εισοδημάτων στους εργαζόμενους του ομίλου, οι οποίοι, μπορούν μέσω εισφορών, είτε να αυξήσουν το ποσό της σύνταξης που θα εισπράξουν όταν αποσυρθούν, είτε να λάβουν κάποιο σημαντικό ποσό ως εφάπαξ. Υπενθυμίζεται ότι, ειδικά για τα ναυτικά επαγγέλματα, η εν λόγω κίνηση αποκτά πρόσθετη σημασία, μετά την κατάρρευση του ΝΑΤ (Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο) και την απορρόφησή του από τον ΕΦΚΑ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, εφόσον κάποιος εργαζόμενος αποφασίσει να εγγραφεί στο Ταμείο, καταβάλλει εισφορά που μπορεί να κυμαίνεται από 30 ευρώ μέχρι 5.000 ευρώ το μήνα. Οι εισφορές αυτές απαλλάσσονται από φόρο ασφαλίστρου και αμοιβές διαμεσολαβούντων, εξασφαλίζοντας χαμηλότερη επιβάρυνση για τα μέλη τους έναντι αντίστοιχων εξόδων σε ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες. Παράλληλα, εξασφαλίζεται και έκπτωση από το φορολογητέο εισόδημα της εισφοράς του μέλους, ενώ παράλληλα η εφάπαξ παροχή επίσης απαλλάσσεται πλήρως από φορολόγηση. Με την συμπλήρωση 10 ετών, ή με την υποχρεωτική συνταξιοδότηση, τα μέλη δικαιούνται την είσπραξη εφάπαξ αφορολόγητου ποσού, το μέγεθος του οποίου θα εξαρτάται από τις αποδόσεις που εξασφαλίζει το Ταμείο.

Το αρχικό κεφάλαιο του Ταμείου ανέρχεται σε 500.000 ευρώ και μέχρι στιγμής, επενδύσεις γίνονται σε ελληνικά ομόλογα και σε μετοχές μεγάλων Ευρωπαϊκών ομίλων. Μόλις ενισχυθεί κι άλλο η ρευστότητα του Ταμείου, θα εξεταστούν και άλλες μορφές επένδυσης, περισσότερο μακροπρόθεσμου ορίζοντα. Σήμερα, τα μέλη του Ταμείου ανέρχονται σε περίπου 500 εργαζόμενους του ομίλου τσάκου, που έχουν επιλέξει να εγγραφούν, ενώ από το σύνολο των εργαζόμενων στα γραφεία του ομίλου, περίπου τα 2/3 έχουν προχωρήσει στη συμμετοχή τους στο νέο αυτό Ταμείο. Ο όμιλος Τσάκου αναλαμβάνει να καλύψει τα λειτουργικά έξοδα του Ταμείου, ενώ παράλληλα, εγγυάται το κεφάλαιο που θα επενδύσει ο κάθε εργαζόμενος. Δηλαδή, τα μέλη του Ταμείου δεν πρόκειται να απωλέσουν το κεφάλαιο που θα επενδύσουν, έχοντας επιπλέον την προσδοκία μελλοντικών αποδόσεων. Η διαχείριση του Ταμείου πραγματοποιείται από ανεξάρτητη ομάδα διαχειριστών στην οποία μετέχει ο κ. Πέτρος Χριστοδούλου, πρώην επικεφαλής του ΟΔΔΗΧ και αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Εθνικής Τράπεζας.

Ήδη, η σχετική πρωτοβουλία έχει αρχίσει να προσελκύει το ενδιαφέρον κι άλλων ναυτιλιακών εταιρειών, οι οποίες πιθανόν να εξετάσουν ανάλογες κινήσεις. Εκτός από τα προφανή πλεονεκτήματα για τους εργαζόμενους, μια τέτοια κίνηση έχει όφελος και για τις ίδιες τις εταιρείες, ιδίως σε ό,τι αφορά την διατήρηση πολύτιμων και δυσεύρετων μελών των πληρωμάτων τους (π.χ. μηχανικούς, αξιωματικούς και καπετάνιους), ή ακόμα και άρτια εκπαιδευμένων στελεχών των γραφείων τους. Ένα από τα «παράπονα» των εφοπλιστών τα προηγούμενα χρόνια, ήταν η δυσκολία εύρεσης και κυρίως διατήρησης ειδικευμένων στελεχών στα γραφεία και μελών πληρωμάτων στα πλοία τους, καθώς η έλλειψη τέτοιων εργαζόμενων, τους είχε καταστήσει σε πολύτιμο αγαθό, με αποτέλεσμα να είναι καθημερινό το φαινόμενο των «μεταγραφών» από την μία εταιρεία στην άλλη.

(Δημοσιεύτηκε πρώτη φορά στο economistas.gr στις 10/04/2019)

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πλοίο φλέγεται στη θάλασσα
ΔΙΕΘΝΗ

Έκρηξη και πυρκαγιά σε πλοίο υγραερίου με σημαία Καμερούν στην Υεμένη

Έκρηξη σημειώθηκε στο πλοίο MV Falcon με σημαία Καμερούν στα ανοιχτά της Υεμένης, προκαλώντας φωτιά στο 15% του πλοίου. Τα αίτια παραμένουν άγνωστα, ενώ συστήνεται στα πλοία να κρατούν απόσταση λόγω κινδύνου νέων εκρήξεων.
Βασίλης Κικίλιας
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Β. Κικίλιας: Η ναυτιλία χρειάζεται διεθνείς κανόνες, όχι τιμωρητικά μέτρα

Ο Β. Κικίλιας δήλωσε πως η ναυτιλία χρειάζεται διεθνείς κανόνες αποδεκτούς από όλους και όχι τιμωρητικούς μηχανισμούς, ενώ η Ελλάδα στηρίζει διαχρονικά τον ΙΜΟ και προτείνει βελτιώσεις στο πλαίσιο μηδενικών εκπο
Μελίνα Τραυλού ομιλεί
ΔΙΕΘΝΗ

Τραυλού: Η αναβολή ΙΜΟ είναι ευκαιρία για ρεαλιστική πράσινη μετάβαση

Η αναβολή απόφασης του ΙΜΟ για το νέο σχέδιο μείωσης εκπομπών ανοίγει νέες διαβουλεύσεις για την πράσινη ναυτιλία. Η Μελίνα Τραυλού δήλωσε ότι είναι ευκαιρία να διαμορφωθεί ένα ρεαλιστικό και βιώσιμο διεθνές πλαίσιο.
Εμπορικό πλοίο στη θάλασσα
ΔΙΕΘΝΗ

Βρετανία: Αναβλήθηκε η έγκριση πρότασης μείωσης εκπομπών πλοίων λόγω πιέσεων ΗΠΑ

Η απόφαση για διεθνές σχέδιο μείωσης εκπομπών από τα πλοία στον ΔΝΟ αναβλήθηκε για έναν χρόνο, μετά από πρόταση Σαουδικής Αραβίας και αμερικανική πίεση. Το σχέδιο θα υποχρέωνε τις ναυτιλιακές να περιορίσουν τις εκπομπές έως το 2050.
Ρυμουλκό στο λιμάνι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πολλαπλές επιχειρήσεις του Λιμενικού για διάσωση, τραυματισμό και διακίνηση

Ακυβερνησία ιστιοφόρου στη Λευκάδα, τραυματισμός τουρίστα στην Κύθνο και σύλληψη διακινητή στην Ηγουμενίτσα κινητοποίησαν το Λιμενικό Σώμα σε σειρά επιτυχημένων επιχειρήσεων.