Δραστικές μετοχικές αλλαγές δρομολογούνται στην Ελλάκτωρ καθώς επίκειται αποχώρηση των εφοπλιστών Δ. Μπάκου – Γ. Καϋμενάκη μεταβιβάζοντας το πακέτο μετοχών που κατέχουν στον όμιλο Βαρδινογάννη.
Είχε προηγηθεί πολύμηνη σκληρή κόντρα μεταξύ των εφοπλιστών και της ολλανδικής Reggeborgh η οποία έχει τον έλεγχο της Ελλάκτωρ. Σημειώνεται ότι Δ. Μπάκος – Γ. Καϋμενάκης ελέγχουν, μέσω της Greenhill Investments, περίπου το 30% της Ελλάκτωρ. Το Business Daily είχε αναφερθεί στις αρχές της εβδομάδας για επικείμενες εξελίξεις στην εταιρία.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η σχετική συμφωνία έχει «κλειδώσει» και είναι πιθανό να υπάρξουν τελικές ανακοινώσεις εντός της ημέρας.
Η είσοδος της οικογένεια Βαρδινογιάννη θα ενδυναμώσει ουσιαστικά την Ελλάκτωρ σε μια περίοδο που η εταιρία βρίσκεται στη μάχη της διεκδίκησης της Αττική Οδού αλλά και άλλων σημαντικών έργων υποδομής. Παράλληλα βάζει τέλος στη σύγκρουση των δυο μεγαλομετόχων (Reggeborgh -Greenhil) η οποία αποτελούσε εμπόδιο για την προσπάθεια εξυγίανσης της Ελλάκτωρ και ανάκτησης της εμπιστοσύνης.
Η μετοχή της εταιρίας είχε κινηθεί έντονα ανοδικά τις προηγούμενες ημέρες, παρά την γενικότερη υποχώρηση της αγοράς, ενώ και χθες η μετοχή της Ελλάκτωρ έκλεισε με άνοδο +0,95% παρά τις μεγάλες απώλειες του Γενικού Δείκτη.
«Κλειδί» η Αττική Οδός για την ανάκαμψη του ομίλου
Η Αττική Οδός σε συνδυασμό με τους άλλους αυτοκινητοδρόμους που διαχειρίζεται (Μορέας, Ολυμπία Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου) αλλά και άλλες παραχωρήσεις όπως η Μαρίνα Αλίμου (πρόκειται για τη μεγαλύτερη μαρίνα των Βαλκανίων) θωρακίζουν τα έσοδα και την κερδοφορία του ομίλου, δημιουργώντας μεγαλύτερα περιθώρια κινήσεων τόσο για την αντιμετώπιση του «ακριβού» πράσινου ομολόγου, ύψους 600 εκατ. ευρώ, που είχε εκδώσει η προηγούμενη διοίκηση το 2019, όσο και για την ανάκαμψη του τομέα της κατασκευής αλλά και την ενίσχυση των επενδύσεων του ομίλου στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Σημειώνεται ότι τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) του ομίλου διαμορφώθηκαν το 2021 στα 164,9 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 142,8 εκατ. ευρώ ήταν η συνεισφορά του τομέα παραχωρήσεων, τα 84,4 εκατ. ευρώ της ενέργειας, τα 16,7 εκατ. από τον τομέα περιβάλλοντος, τα 6,2 εκατ. ευρώ από το real estate ενώ ο τομέας των κατασκευών, ο μεγάλος ασθενής του ομίλου εμφάνισε αρνητικά EBITDA ύψους 42,9 εκατ. ευρώ. Η αντιμετώπιση του ακριβού ομολόγου και η εξυγίανση του τομέα των κατασκευών (σημειώνεται ότι στο 4ο τρίμηνο του 2021 το EBITDA της Άκτωρ διαμορφώθηκε σε οριακά αρνητικά επίπεδα) θα μπορούσαν να κάνουν μεγάλη διαφορά στην κερδοφορία και την αποδοτικότητα του ομίλου τα επόμενα χρόνια.