ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: Shutterstock

Black Friday: Τα e-shops έκλεψαν την παράσταση

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
Οι Έλληνες καταναλωτές κυνήγησαν προσφορές από την άνεση του σπιτιού τους και ο τζίρος των ηλεκτρονικών καταστημάτων εκτιμάται ότι εκτοξεύτηκε στα 2,5 - 3 δισ. ευρώ την περασμένη εβδομάδα.

Ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη τόνωσαν τις πωλήσεις των εμπόρων την εβδομάδα των προσφορών που κορυφώθηκε την Παρασκευή με την Black Friday και που ολοκληρώνεται σήμερα με την επονομαζόμενη Cyber Monday.

Οι Έλληνες καταναλωτές φαίνεται ότι έκαναν αρκετές αγορές, επωφελούμενοι από τις προσφορές σε πληθώρα προϊόντων εγκαινιάζοντας με θετικούς οιωνούς την εορταστική περίοδο που ανοίγεται μπροστά μας. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του εμπορικού κόσμου, φέτος συμμετείχαν περισσότερες από ποτέ κατηγορίες προϊόντων -έως και φέρετρα πωλούνταν με έκπτωση!- συμπαρασύροντας το σύνολο του εμπορίου αλλά και διαβρώνοντας εν πολλοίς την ουσία της Black Friday

Ωστόσο, το στοιχείο που φαίνεται να ξεχωρίζει φέτος στη χώρα μας είναι η εξαιρετικά δυναμική συμμετοχή των διαδικτυακών καταστημάτων. Σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, η αγορά των online καταστημάτων, στην οποία περιλαμβάνονται και τα διεθνή καταστήματα που δέχονται παραγγελίες από την Ελλάδα (Amazon, κ.α) αγγίζει τα 7 δισ. ευρώ ετησίως στη χώρα μας, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για δαπάνες που κυμάνθηκαν μεταξύ 2,5 και 3 δισ. ευρώ μόνο την περασμένη εβδομάδα. Πρόκειται για παγκόσμια τάση, καθώς ο καταναλωτής επιλέγει την άνεση και την ευκολία του σπιτιού για να κάνει τις αγορές του, έχοντας προηγουμένως εντοπίσει τις προσφορές που τον ενδιαφέρουν χωρίς ταλαιπωρία και ουρές στα ταμεία. 

Επιπλέον, ειδικά σε ό,τι αφορά τα online shops με έδρα στο εξωτερικό και δη στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι προσφορές δύνανται να είναι πιο ανταγωνιστικές δεδομένου ότι η έκπτωση της Black Friday εφαρμόζεται στο σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας και δεν αφορά μόνο στη λιανική όπως συμβαίνει στην χώρα μας. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην Ελλάδα υπολογίζεται ότι λειτουργούν συνολικά 8.000 διαδικτυακά καταστήματα, τα μισά εκ των οποίων διατηρούν και φυσικά καταστήματα (omnichannel). 

Σε κάθε περίπτωση, η εμπορική κίνηση ήταν αυξημένη και στα καταστήματα -χαρακτηριστικά στα πολυκαταστήματα Attica σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη καταγράφηκε αύξηση των πωλήσεων κατά 34% το τετραήμερο των προσφορών που κορυφώθηκε την Παρασκευή και το Σάββατο- προϊδεάζοντας για ένα θετικό κλείσιμο του έτους.

Εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου σημειώνουν ότι ο Δεκέμβριος συνεισφέρει πλέον περί το 22% του ετήσιου τζίρου, ποσοστό μειωμένο σε σχέση με το παρελθόν, στην βάση τόσο της τόνωσης του τζίρου τον Νοέμβριο με τον θεσμό της Black Friday και τις ενδιάμεσες εκπτώσεις, αλλά και της παρατεταμένης περιόδου προσφορών σε διαφορετικές φάσεις του έτους.

Κατά τις ίδιες εκτιμήσεις, ο τζίρος των εμπορικών καταστημάτων αναμένεται να κλείσει στα περσινά επίπεδα, ενδεχομένως με μικρή αρνητική μεταβολή, σημείο που θα κριθεί από σειρά παραγόντων όπως ο καιρός, το διαθέσιμο εισόδημα αλλά και μία πιθανή κλιμάκωση στα θέματα εξωτερικής πολιτικής. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι τουρίστες στήριξαν την αγορά, προσδοκίες για την Black Friday

Το δίμηνο Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου αυξήθηκαν οι τουρίστες υψηλών εισοδημάτων, οι οποίοι συνεισέφεραν και στους εμπορικούς τζίρους. Ήδη «τρέχουν» οι προωθητικές ενέργειες για Black Friday και Cyber Monday.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σε ρυθμό προσφορών το εμπόριο ενόψει Black Friday και Cyber Monday

Παρά την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων, οι εμπορικές επιχειρήσεις έχουν ήδη προχωρήσει σε προσφορές επιλεγμένων ειδών. Αισιοδοξία για αύξηση κίνησης. Ένας στους δύο Έλληνες σκοπεύει να επωφεληθεί από τις προσφορές.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πρεμιέρα για το πρώτο ελληνικό αθλητικό παπούτσι υψηλών απαιτήσεων

Το νέο εγχείρημα αποτελεί επενδυτική πρωτοβουλία των Αλ. Λάτση και P. Ruppe, κορυφαίου πρώην στελέχους της Nike. Ο Εμ. Μπιάνκι ανέλαβε τον σχεδιασμό και Θ. Θωμαΐδης την επιχειρησιακή ηγεσία.