Έως το τέλος του 2022 αναμένεται να ξεκινήσουν τα έργα για την υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος που εντάσσεται στα έργα της ανάπλασης του Ελληνικού και αναμένεται να δημιουργήσουν καθυστερήσεις για όσους κινούνται στην παραλιακή στην Αττική. Δεν θα ξεπερνάει τα 5 λεπτά η καθυστέρηση αυτή λόγω των έργων υπολογίζει η Lamda Development.
Ειδικότερα, μέσα στις επόμενες εβδομάδες, έως τις 20 Μαρτίου τοποθέτησε ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda Development, Οδυσσέας Αθανασίου την ανακοίνωση του αναδόχου για τα πρώτα μεγάλα έργα υποδομών προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ, ενώ ήδη από τον Απρίλιο, σημείωσε, θα ξεκινήσει και η κατασκευή τους. Στα έργα υποδομών της πρώτης φάσης του Ελληνικού προβλέπονται, μεταξύ άλλων, η υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος (προϋπολογισμού 70 - 85 εκατ.), έργα στο Μητροπολιτικό Πάρκο (50 - 60 εκατ.), οδικά δίκτυα (45 - 57 εκατ.), δίκτυα υποδομών (44 - 54 εκατ.) εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων κ.α. (22 με 27 εκατ.).
Με την έναρξη των έργων αυτών θα «πάρει μπροστά» και το έργο της υπογειοποίησης της Λ. Ποσειδώνος σε ένα κομμάτι συνολικού μήκους 3 χιλιομέτρων. Αυτό σημαίνει πρακτικά, ότι η υπόγεια διαδρομή για κάποιον που κινείται στο κομμάτι αυτό, όταν ο δρόμος παραδοθεί στην κυκλοφορία, θα ξεκινά από την παραλία του Αλίμου και θα φθάνει έως το ύψος της μαρίνας του Ελληνικού.
Σύμφωνα με τη διοίκηση της Lamda, κατά τη διάρκεια των έργων η καθυστέρηση με την οποία θα έρχονται αντιμέτωποι οι οδηγοί δεν θα ξεπερνάει τα πέντε λεπτά κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους κατασκευής του υπογειοποιημένου τμήματος του δρόμου. Όπως σημείωσε ο κ. Αθανασίου, κατά τη διάρκεια των εργασιών αυτών θα υπάρξει παράκαμψη εντός του Ελληνικού για να διευκολυνθεί η κίνηση, ενώ έδωσε ιδιαίτερο βάρος στη σωστή ενημέρωση των οδηγών. Όπως είπε, η εταιρεία θα φροντίσει να υπάρχουν φωτεινές σημάνσεις κατά τη διάρκεια του δρόμου που θα ενημερώνουν τους οδηγούς για το πόση θα είναι η χρονική επιβάρυνση με την οποία θα έρθουν αντιμέτωποι κατά τη διάρκεια της διαδρομής τους.
Παράλληλα, με σκοπό τη μείωση της επιβάρυνσης της κυκλοφορίας κατά τη διάρκεια των εργασιών, όχι μόνο στη Λ. Ποσειδώνος, αλλά συνολικά στο Ελληνικό, έχουν προβλεφθεί σταθμοί κατασκευής τσιμέντου εντός του Ελληνικού ώστε οι σχετικές μεταφορές να γίνονται εντός του χώρου, ενώ εξετάζεται και η μεταφορά από τη θάλασσα υλικών.
Σε ό,τι αφορά στη γραμμή του Τραμ, η εταιρεία επανεξετάζει όλα τα πιθανά σενάρια, ακόμα και εκείνα που προτείνουν τη χρήση εναλλακτικών, μικρότερων ηλεκτροκίνητων οχημάτων αλλά και τη σύνδεση του μετρό με την παραλιακή.
Παρά τις ανατροπές που έχουν δημιουργήσει και συνεχίζουν να προκαλούν η πανδημία, η ενεργειακή κρίση με την αύξηση των πρώτων υλών που επέφερε και η αλλαγή των γεωπολιτικών ισορροπιών μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, η διοίκηση της Lamda εμφανίζεται αισιόδοξη για την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων. Δεν θα χρειαστεί, σύμφωνα με τον κ. Αθανασίου, ανασχεδιασμός στον χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης των έργων, μμε την παράδοση του παραλιακού μετώπου έως το μετρό της Αργυρούπολης να τοποθετείται έως τις αρχές του 2026, αλλά και στους προϋπολογισμούς, καθώς έχει ήδη προβλεφθεί ένα «μαξιλάρι» για την κάλυψη πιθανών αυξήσεων σε κόστη.
Αναφορικά με την πορεία των υπόλοιπων εργασιών για την ανάπλαση του Ελληνικού, έως το τέλος Μαρτίου θα ανακοινωθεί ο εργολάβος που θα αναλάβει τις μελέτες του Πύργου Κατοικιών, "Marina Tower", σε συνεργασία με το διεθνούς φήμης αρχιτεκτονικό γραφείο Foster+Partners που υπογράφει τον σχεδιασμό.
Πρόκειται για έναν «πράσινο» ουρανοξύστη 45 ορόφων, 200 μέτρων ύψους και 200 διαμερισμάτων, έργο συνολικού προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ (με το κατασκευαστικό αντικείμενο να εκτιμάται σε 160 με 170 εκατ. ευρώ). Μέσα στην επόμενη χρονιά, θα αποφασιστεί αν ο εργολάβος αυτός θα αναλάβει και την κατασκευή του ουρανοξύστη ή αν θα δημοσιευθεί νέος διαγωνισμός.
Επιπρόσθετα, μέσα στο έτος θα δημοσιευθεί και ο διαγωνισμός για την Marina Galleria, σχεδιασμένη από το διεθνούς φήμης αρχιτεκτονικό γραφείο Kengo Kuma and Associates που αποτελεί έναν χώρο 22.000 τ.μ. και θα φιλοξενεί κορυφαίους οίκους μόδας και χώρους γαστρονομίας και ψυχαγωγίας.Τέλος, άμεσα αναμένεται και ένας ακόμα διαγωνισμός ύψος 100 εκατ. ευρώ για τα έργα που αφορούν σε αθλητικές εγκαταστάσεις και θα ξεκινήσουν το αργότερο μέσα στο 2023.
Αναφερόμενος, δε, στα σχέδια που αφορούν στις δύο ξενοδοχειακές μονάδες εντός της έκτασης του Ελληνικού, ο κ. Αθανασίου τόνισε ότι πρόκειται είναι έτοιμα έως τον φετινό φθινόπωρο, ενώ τα ξενοδοχεία αυτά θα μπορούν να δεχθούν πελάτες ήδη από την άνοιξη του 2025.