ΓΔ: 1390.65 0.01% Τζίρος: 68.38 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
elefsina_naypigeio
Ναυπηγεία Ελευσίνας, πηγή: Shutterstock

Σε θολό τοπίο τα Ναυπηγεία Ελευσίνας παρά το ενδιαφέρον της Fincantieri

Δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμη η συμφωνία συνεργασίας της Onex με τον ιταλικό κολοσσό για το στρατιωτικό σκέλος των ναυπηγείων. Μόνο πρόταση για τις κορβέτες έχουν καταθέσει ως τώρα οι Ιταλοί, αναφέρουν πηγές του υπουργείου Άμυνας.

Τοπίο αβεβαιότητας διαμορφώνεται γύρω από τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και το σχέδιο διάσωσής τους, καθώς ένα μήνα μετά την ανακοίνωση της εκδήλωσης ενδιαφέροντος για μια επένδυση στο στρατιωτικό σκέλος των ναυπηγείων από τον ιταλικό κολοσσό Fincantieri δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί η σχετική συμφωνία με την Onex.

Την υπόθεση της διάσωσης έχει «πάρει πάνω του» ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης, ο οποίος καλείται να ξετυλίξει και το νομικό «κουβάρι», καθώς εξακολουθεί να παραμένει σε εκκρεμότητα και αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή μέσα στον Δεκέμβριο η νομοθετική ρύθμιση που θα επιτρέψει τη δραστική μείωση των οφειλών του ναυπηγείου προς τρίτους και άλλα θέματα, που έχουν σχέση με την βιώσιμη λειτουργία τους και την εξόφληση των οφειλών στους εργαζόμενους. Όπως έχει δηλώσει στους εργαζομένους των ναυπηγείων από τον Μάιο ο Π. Ξενοκώστας της Onex αυτή η ρύθμιση είναι απολύτως απαραίτητα, καθώς η υφιστάμενη νομοθεσία δεν επιτρέπει «κούρεμα» πιστωτών για να γίνουν διαχειρίσιμα τα χρέη.

Ωστόσο αυτό που αποτελεί τον μεγαλύτερο γρίφος είναι η συμμετοχή της Fincantieri, η οποία έχει εκδηλώσει επίσημα το ενδιαφέρον της για το στρατιωτικό κομμάτι των Ναυπηγείων Ελευσίνας

Αυτό που επιβεβαιώνουν προς το παρόν πηγές του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, είναι ότι η Fincantieri έχει περιοριστεί στην κατάθεση πρότασης για τις τρεις κορβέτες του Πολεμικού Ναυτικού, μαζί με τους Γάλλους της Naval και τους Ολλανδούς της Damen. Όμως, δεν έχουν γίνει επαφές της ιταλικής εταιρείας με το ΥΠΕΘΑ για τα ναυπηγεία και δεν υπάρχουν δεσμευτικές συμφωνίες για συμμετοχή της Fincantieri σε εξοπλιστικό πρόγραμμα, παρά τις πληροφορίες που κυκλοφόρησαν τις προηγούμενες ημέρες περί του αντιθέτου. Άλλωστε, το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν μπορεί κανείς να προσφέρει ως «προίκα» στη Fincantieri τις κορβέτες, ιδιαίτερα από τη στιγμή που δεν έχει ξεκαθαρίσει η κατάσταση για τα ναυπηγεία, σημειώνουν πηγές του υπουργείου Άμυνας.

Με αυτά τα δεδομένα, το βασικό αντικείμενο μιας επένδυσης της Fincantieri στα Ναυπηγεία Ελευσίνας φαίνεται ότι θα είναι η κατασκευή της ευρωκορβέτας, ένα project στο οποίο συμμετέχουν τόσο η Fincantieri μαζί με τις Navaris, Naval Group και Navantia, όσο και η χώρα μας μαζί με Ιταλία, Γαλλία και Ισπανία, μέσω του ευρωπαϊκού προγράμματος PESCO. Για το πρόγραμμα αυτό, η Fincantieri χρειάζεται μονάδες ναυπηγείων σε τρεις ευρωπαϊκές χώρες και ήδη διαθέτει σε δύο, γι' αυτό και θεωρείται σημαντική μια επένδυση στην Ελευσίνα.

Όσον αφορά την τρέχουσα λειτουργία των Ναυπηγείων Ελευσίνας, έχουν πάρει μία ακόμα παράταση για επιπλέον χρηματοδότηση του προγράμματος ναυπήγησης της πυραυλακάτου (ΤΠΚ) υπ' αριθμόν 7 με ποσό έως 3,375 εκατ. ευρώ, από πιστώσεις του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

Στο ερώτημα που βάζουν κάποιοι τι θα γίνει σε περίπτωση που δεν προχωρήσει το σχέδιο με τη Fincantieri, η απάντηση που δίνεται είναι μονοσήμαντη: χωρίς έναν αξιόπιστο εταίρο για το στρατιωτικό σκέλος, θεωρείται αδύνατη η εφαρμογή ενός βιώσιμου σχεδίου διάσωσης και με αμερικανική χρηματοδότηση από την αναπτυξιακή τράπεζα Development Finance Corporation (DFC). Χωρίς τη συμμετοχή της DFC, θα πρέπει να εφαρμοστεί το σχέδιο Β, που σημαίνει ότι θα μπει ειδικός διαχειριστής στα Ναυπηγεία Ελευσίνας για να πουληθούν περιουσιακά τους στοιχεία χωρίς τα βάρη από τα χρέη.

Έτσι, μπορεί ο Πάνος Ξενοκώστας της ONEX να έχει δεσμευθεί ήδη στους εργαζόμενους ότι θα «αναστήσει» τα Ναυπηγεία Ελευσίνας από τις στάχτες τους, ωστόσο οι εκκρεμότητες που παραμένουν ανοικτές με την Fincantieri και το νομοσχέδιο για ναυπηγεία δεν έχουν καταστήσει δυνατή, προς το παρόν, την υποβολή του σχεδίου εξυγίανσης με βάση τον πτωχευτικό νόμο στο δικαστήριο. Η καταληκτική ημερομηνία για την κατάθεση του σχεδίου ήταν στο τέλος Σεπτεμβρίου, αλλά ήδη έχει μετατεθεί για τα τέλη του έτους, ενώ σύμφωνα με τελευταίες πληροφορίες το σχέδιο θα φτάσει στο δικαστήριο, εάν όλα πάνε καλά, στις αρχές του νέου έτους.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

businessdaily-Naypigeia-Elefsinas-ONEX
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Την αναβάθμιση των φρεγατών ΜΕΚΟ «χτυπούν» τα Ναυπηγεία Ελευσίνας

Έχει κατατεθεί προσφορά για το πρόγραμμα, όπως αποκάλυψε ο Πάνος Ξενοκώστας. Έντονη κινητικότητα στις δεξαμενές των ναυπηγείων με την είσοδο του 76ου πλοίου. Τον Μάιο η σύμβαση με την Attica Group.
businessdaily-Naypigeia-Elefsinas-ONEX
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας θέλουν να γίνουν το ναυπηγικό hub της Μεσογείου

Με επενδύσεις 300 εκατ. ευρώ τα επόμενα τρία χρόνια θα προχωρήσει η εφαρμογή του σχεδίου αναγέννησης των ναυπηγείων από την ONEX. Η στήριξη της αμερικανικής τράπεζας DFC και οι δύο κλάδοι δραστηριότητας.
Elefsina-Shipyards-Naypigeia
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Θα γίνουν... έξυπνα τα Ναυπηγεία Ελευσίνας με τρεις σημαντικές συνεργασίες

Cisco, Amazon και δίκτυο 5G από την Cosmote, αλλά ακόμη και drones για μεταφορά υλικών θα αλλάξουν την εικόνα των ναυπηγείων. Λύνονται και τα τελευταία διαδικαστικά θέματα για να περάσουν στον Προκοπίου τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Elefsina-Naypigeia-Shipyards
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ανοίγουν πάλι τα Ναυπηγεία Ελευσίνας από το καλοκαίρι του 2023

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΝΕΧ τόνισε ότι θα δοθεί έμφαση στα πλοία LNG και ξεκαθάρισε ότι τα ναυπηγεία δεν εξαρτώνται από την ανάληψη του προγράμματος των κορβετών του Πολεμικού Ναυτικού.
elefsina_naypigeio
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ξεμπλοκάρει με εντολή του πρωθυπουργού η εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας

Νομοθετική ρύθμιση εντός 15θημέρου, ώστε να ξεπεραστούν τυπικά εμπόδια και να κατατεθεί στο δικαστήριο το σχέδιο εξυγίανσης από την ONEX. Νέα δεδομένα για την αμυντική βιομηχανία μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.