ΓΔ: 1394.61 -0.22% Τζίρος: 31.80 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:38:30 DATA

Πάει... Ελευσίνα η ιταλική Fincantieri και θα διεκδικήσει τις κορβέτες

Ο ιταλικός κολοσσός αναμένεται να εισφέρει κεφάλαια για το εγχείρημα διάσωσης των ναυπηγείων, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στο αμυντικό κομμάτι, καθώς παραμένει ανοικτή η επιλογή κορβετών για το Ναυτικό.

Μετά τη χθεσινή ανακοίνωση για την εκδήλωση ενδιαφέροντος από τον ιταλικό ναυπηγικό κολοσσό Fincantieri για συμμετοχή του στο εγχείρημα διάσωσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας, που υλοποιεί η ONEX  φούντωσαν τα σενάρια για τις συμφωνίες που βρίσκονται σε εξέλιξη στα εξοπλιστικά προγράμματα της Ελλάδας.

Για όσους γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα, η χθεσινή κίνηση, δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία, καθώς μετά την υπογραφή της συμφωνίας της χώρας μας με τη Γαλλία για την αγορά τριών Belharra, ήταν γνωστό ότι η ONEX αλλά και οι Αμερικανοί που στηρίζουν την εν λόγω επένδυση δεν θα παρέδιδαν τα «όπλα» τόσο εύκολα, εγκαταλείποντας το σχέδιο διάσωσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας.

Έτσι, ενώ η συμφωνία με τη Γαλλία σκόρπισε μια πρώτη παγωμάρα, καθώς η διάσωση των Ναυπηγείων είχε συνδεθεί άρρηκτα με το πρόγραμμα απόκτησης πλοίων για το Πολεμικό Ναυτικό, ωστόσο όπως όλα έδειξαν, τίποτα δεν έκλεισε, αντίθετα οι προσπάθειες εντάθηκαν, ώστε να βρεθεί ο κατάλληλος σύμμαχος για τη διάσωση των ναυπηγείων.

Λεπτομέρειες για τη συμφωνία με τη Fincantieri ακόμα δεν έχουν διαρρεύσει. Βέβαιο είναι ότι η συνεργασία με την ΟΝΕΧ θα έχει την πλήρη στήριξη της αμερικανικής αναπτυξιακής τράπεζας DFC (U.S. International Development Finance Corporation). Η Fincantieri αναμένεται ότι θα εισφέρει κεφάλαια για το εγχείρημα διάσωσης των ναυπηγείων, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στο αμυντικό κομμάτι, ενώ η ONEX θα επικεντρωθεί στο εμπορικό.

Δεν είναι τυχαίο ότι στο περιθώριο του πρόσφατου Ναυτιλιακού Συνεδρίου της Ύδρας, ο Π. Ξενοκώστας είχε πει χαρακτηριστικά: «Εμείς εστιάζουμε εξόχως στον εμπορικό τομέα. Ένας από τους κύριους λόγους που αποφασίσαμε την εμπλοκή μας στην Ελευσίνα είναι το γεγονός ότι για κάθε πλοίο που κλείνουμε στη Σύρο, είμαστε αναγκασμένοι να απορρίψουμε επτά πλοία. Επομένως, μόνο από το overflow του Νεωρίου, το εμπορικό τμήμα της Ελευσίνας είναι πλήρως καλυμμένο για τα επόμενα χρόνια»

Όσον αφορά το αμυντικό κομμάτι, υπενθυμίζεται ότι η Ελλάδα μπορεί να έχει αποφασίσει την αγορά των τριών φρεγατών Belharra από τη Γαλλία και τη Naval Group, ωστόσο το θέμα των τριών κορβετών δεν έχει κλείσει ακόμα. Όπως χαρακτηριστικά έχει δηλώσει ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος -που συμμετείχε διαδικτυακά στη χθεσινή συνάντηση του υπουργού Ανάπτυξης Άδ. Γεωργιάδη με ONEX και Fincantieri - «η αγορά κορβετών ως εναλλακτική λύση της αγοράς της τέταρτης φρεγάτας θα μας απασχολήσει στο μέλλον, αλλά όχι ακόμα».

Πράγμα που σημαίνει ότι όλα είναι ανοιχτά και ο δρόμος ανοίγεται για τη Fincantieri να μπει στη διεκδίκηση της κατασκευής των κορβετών για το Πολεμικό Ναυτικό. Ο ιταλικός κολοσσός κατασκευάζει εμπορικά και στρατιωτικά σκάφη, ενώ έχει αναλάβει το πρόγραμμα φρεγατών του αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού, προϋπολογισμού 5,5 δισ. δολ. και το υλοποιεί στα ναυπηγεία του στις ΗΠΑ. Η Fincantieri είχε έντονο ενδιαφέρον και για την προμήθεια των φρεγατών και έσπευσε την τελευταία στιγμή να συμμετάσχει στην αμυντική έκθεση DEFEA, που έγινε το περασμένο καλοκαίρι στην Αθήνα, για να δηλώσει το δικό της «παρών».

Ποια είναι η Fincantieri

Η Fincantieri S.p.A.  που έχει έδρα την Τεργέστη συγκαταλέγεται στα μεγαλύτερα ευρωπαϊκά ναυπηγεία.
Μετά την εξαγορά της Vard το 2013, ο όμιλος Fincantieri διπλασιάστηκε σε μέγεθος και έγινε ο τέταρτος μεγαλύτερος στον κόσμο. Η εταιρεία κατασκευάζει εμπορικά και στρατιωτικά σκάφη.

Με πάνω από 230 χρόνια ιστορίας και περισσότερα από 7.000 πλοία που κατασκευάστηκαν, η Fincantieri διατηρεί τα κέντρα τεχνογνωσίας, εμπειρογνωμοσύνης και διαχείρισης στην Ιταλία, απασχολώντας 10.000 εργαζόμενους και δημιουργώντας περίπου 90.000 θέσεις εργασίας, οι οποίες διπλασιάζονται παγκοσμίως χάρη σε ένα δίκτυο παραγωγής 18 ναυπηγείων που λειτουργούν σε τέσσερις ηπείρους και πάνω από 20.000 εργαζόμενους.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

businessdaily-Naypigeia-Elefsinas-ONEX
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Την αναβάθμιση των φρεγατών ΜΕΚΟ «χτυπούν» τα Ναυπηγεία Ελευσίνας

Έχει κατατεθεί προσφορά για το πρόγραμμα, όπως αποκάλυψε ο Πάνος Ξενοκώστας. Έντονη κινητικότητα στις δεξαμενές των ναυπηγείων με την είσοδο του 76ου πλοίου. Τον Μάιο η σύμβαση με την Attica Group.
businessdaily-Naypigeia-Elefsinas-ONEX
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας θέλουν να γίνουν το ναυπηγικό hub της Μεσογείου

Με επενδύσεις 300 εκατ. ευρώ τα επόμενα τρία χρόνια θα προχωρήσει η εφαρμογή του σχεδίου αναγέννησης των ναυπηγείων από την ONEX. Η στήριξη της αμερικανικής τράπεζας DFC και οι δύο κλάδοι δραστηριότητας.
Elefsina-Shipyards-Naypigeia
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Θα γίνουν... έξυπνα τα Ναυπηγεία Ελευσίνας με τρεις σημαντικές συνεργασίες

Cisco, Amazon και δίκτυο 5G από την Cosmote, αλλά ακόμη και drones για μεταφορά υλικών θα αλλάξουν την εικόνα των ναυπηγείων. Λύνονται και τα τελευταία διαδικαστικά θέματα για να περάσουν στον Προκοπίου τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Elefsina-Naypigeia-Shipyards
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ανοίγουν πάλι τα Ναυπηγεία Ελευσίνας από το καλοκαίρι του 2023

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΝΕΧ τόνισε ότι θα δοθεί έμφαση στα πλοία LNG και ξεκαθάρισε ότι τα ναυπηγεία δεν εξαρτώνται από την ανάληψη του προγράμματος των κορβετών του Πολεμικού Ναυτικού.
elefsina_naypigeio
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ξεμπλοκάρει με εντολή του πρωθυπουργού η εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας

Νομοθετική ρύθμιση εντός 15θημέρου, ώστε να ξεπεραστούν τυπικά εμπόδια και να κατατεθεί στο δικαστήριο το σχέδιο εξυγίανσης από την ONEX. Νέα δεδομένα για την αμυντική βιομηχανία μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.