Η ΑΚΤΩΡ, μετά την καταγραφή ζημιών 470 εκατ. ευρώ την τριετία 2018 – 2020, θα επιστρέψει στην κερδοφορία στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2022, υποστήριξε χθες ο πρόεδρος της εταιρείας Χρήστος Παναγιωτόπουλος.
Ο κ. Παναγιωτόπουλος που κατέχει τη θέση του εκτελεστικού προέδρου και στη REDS, τη θυγατρική του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ στα ακίνητα, είπε πως εξετάζονται δύο εναλλακτικές προτάσεις αξιοποίησης των πρώην οινοποιείων Καμπά στην Κάντζα. Η πρώτη προβλέπει την κατασκευή κλειστού συγκροτήματος κατοικιών, δεν αποκάλυψε τη δεύτερη. Η έκταση των περίπου 315 στρεμμάτων προορίζονταν με βάση σχέδια της προηγούμενης διοίκησης για την κατασκευή συγκροτήματος γραφείων, καταστημάτων και χώρων πολιτισμού / ψυχαγωγίας.
Ο πρόεδρος της ΑΚΤΩΡ είπε πως αποδίδει καρπούς η προσπάθεια της νέας διοίκησης και πως από τον Φεβρουάριο μέχρι σήμερα η κατασκευαστική εταιρεία έχει υπογράψει συμβάσεις ή έχει μειοδοτήσει σε έργα συνολικού προϋπολογισμού άνω του ενός δισ. ευρώ. Συγκεκριμένα, έχει υπογράψει συμβάσεις 437 εκατ. ευρώ, ενώ έχει μειοδοτήσει και αναμένει την υπογραφή συμβάσεων σε έργα 544 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τον κ. Παναγιωτόπουλο οι μεγάλες αυξήσεις τιμών των υλικών έχουν ανατρέψει τους προϋπολογισμούς πολλών έργων και επενδύσεων με το σημαντικότερο πρόβλημα να εντοπίζεται στα καινούργια έργα. Ήδη καταγράφονται καθυστερήσεις σε υπογραφές συμβάσεων, ενώ αναμένεται πρωτοβουλία του υπουργείου Υποδομών. «Δεν έχουμε δει τις ρυθμίσεις που ετοιμάζει το υπουργείο», είπε ο πρόεδρος της ΑΚΤΩΡ και πρόσθεσε πως σήμερα «πληρώνουμε τον χάλυβα 750 και 800 ευρώ τον τόνο όταν πριν από οκτώ μήνες κόστιζε 490 ευρώ ο τόνος».
Η κόντρα των μετόχων
Σε σχέση με την πολύμηνη κόντρα με τους εφοπλιστές Δημ. Μπάκο και Γ. Καϋμενάκη, ο οποίοι αυξάνουν συνεχώς τη συμμετοχή τους στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ο Χρ. Παναγιωτόπουλος, που συνεργάζεται με τους Ολλανδούς της Reggeborgh, είπε πως «η διαμάχη δεν βοηθάει κανέναν και σίγουρα δεν βοηθάει την εταιρεία και τους ανθρώπους της». Πρόσθεσε πως η διαμάχη «πρέπει να σταματήσει» και «να μην έρχονται σε εμάς καθημερινά εξώδικα χωρίς λόγο».
Η Greenhill των δύο εφοπλιστών έχει υποστηρίξει πως ο κ. Παναγιωτόπουλος έχει συγκρουόμενα συμφέροντα, καθώς η τεχνική εταιρεία P&C Development που διοικούσε μέχρι πρόσφατα και σήμερα διοικεί ο αδερφός του διεκδικεί έργα κόντρα στην ΑΚΤΩΡ. Κατά τον κ. Παναγιωτόπουλο, η P&C Development είναι μια μικρή εταιρεία που δεν εμπλέκεται σε διαγωνισμούς τους οποίους διεκδικεί και η ΑΚΤΩΡ. «Σε δύο διαγωνισμούς που συμμετείχε ανταγωνιστικά αποχώρησε», τόνισε. Πρόκειται για το διαγωνισμό της αγοράς Χανίων και των έργων οδικής ασφάλειας στον άξονα Πάτρα – Πύργος, στους οποίους μειοδότησε τελικά η ΑΚΤΩΡ.
Ο Χρ. Παναγιωτόπουλος ρωτήθηκε για την πορεία του μετρό Θεσσαλονίκης και απάντησε πως παραμένει το χρονοδιάγραμμα για ολοκλήρωση της βασικής γραμμής μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2023. Η ΑΚΤΩΡ εκτελεί και την επέκταση προς την Καλαμαριά. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρείας, η απόσπαση των αρχαίων στο σταθμό Βενιζέλου είναι εντός χρονοδιαγράμματος. Όσο για τη νέα σύμβαση της Αττικής Οδού, τόνισε πως ο όμιλος θα τη διεκδικήσει και προέβλεψε πως θα υπάρχει και κατασκευαστικό αντικείμενο. Η υφιστάμενη σύμβαση λήγει τον Οκτώβριο του 2024.