Την ώρα που ακόμη και μεγάλες οικογενειακές επιχειρήσεις της χώρας οδηγούνται στην καταστροφή από παθογένειες προβληματικής εταιρικής διακυβέρνησης, μία εισηγμένη στο Χρηματιστήριο οικογενειακή επιχείρηση αποτελεί φωτεινό παράδειγμα επιτυχημένης μετάβασης από το οικογενειακό διοικητικό μοντέλο στη σύγχρονη εταιρική διακυβέρνηση.
Η ιστορία της Π. Πετρόπουλος ξεκινά από το 1951 και μέχρι σήμερα τα αδέλφια Κωνσταντίνος και Ιωάννης Πετρόπουλος αθόρυβα έκαναν πάντα τη διαφορά. Επιχειρηματίες αποτελεσματικοί στην ανάπτυξη των εταιρειών τους, φειδωλοί σε δηλώσεις αλλά με όραμα και στόχο για την επίτευξη του οποίου, όταν ήρθε η στιγμή, άφησαν το τιμόνι του Ομίλου τους στα ικανά και δοκιμασμένα στελέχη τους.
Κατάφεραν να γίνουν πρώτοι στα φορτηγά, στις μπαταρίες, σε μηχανές σκαφών αλλά και στα πολυτελή αυτοκίνητα, λανσάροντας τα μοναδικής σχεδίασης μοντέλα της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Jaguar Land Rover.
Μάλιστα η πρωτοφανής ανοδική τάση στις πωλήσεις στην ελληνική αγορά σε μια αγορά σε κρίση βραβεύθηκε από τους Βρετανούς και κεφαλαιοποιήθηκε με την παγκόσμια παρουσίαση του νέου Range Rover Evoque στην Ελλάδα,τη μεγαλύτερη παγκόσμια παρουσίαση αυτοκινήτου που έγινε στη χώρα μας. Επισκέφθηκαν την Ελλάδα 580 δημοσιογράφοι από όλο τον κόσμο.
Τα αποτελέσματα της εισηγμένης στο εννεάμηνο δεν αφήνουν περιθώρια για παρανοήσεις, καθώς στην πρώτη χρονιά για την Π. Πετρόπουλος χωρίς… Πετρόπουλους, οι πωλήσεις κινήθηκαν στο +30,4% και τα κέρδη αυξήθηκαν κατά 31% (από τα 2,44 στα 3,19 εκατ. ευρώ). Μπορεί λοιπόν οι δύο βασικοί μέτοχοι Κωνσταντίνος και Ιωάννης Πετρόπουλος να έχουν αποχωρήσει τόσο από την καθημερινή λειτουργία της εισηγμένης όσο και από το διοικητικό της συμβούλιο, ωστόσο φαίνεται ότι άφησαν το «παιδί τους» σε ικανά χέρια έχοντας οι ίδιοι βάλει γερά θεμέλια.
Είναι παράδειγμα προς μίμηση καθώς πρόκειται για μια από τις ελάχιστες περιπτώσεις στη χώρα μας, όπου η διοίκηση μιας οικογενειακής επιχείρησης -τα μέλη της οποίας βρίσκονται εν ζωή- περνά σε επαγγελματίες managers και δεν υπάρχουν κραδασμοί.
Σε αυτή την συγκυρία, η εταιρεία σχεδιάζει τις επόμενες κινήσεις με στόχευση στην ηλεκτροκίνηση και την κίνηση με φυσικό αέριο, επεξεργάζεται την πώληση μη λειτουργικών ακινήτων που θα εγγραφούν στα συν στον ισολογισμό που θα φθάσει περί τα 4 εκατ. ευρώ καθώς αυτή είναι η αξία των υπολοίπων ακινήτων που είναι προς πώληση,και σχεδιάζει την επόμενη μέρα, η οποία περνά και από καλά μελετημένες εξαγορές.
Αθόρυβα όπως πάντα από τα γραφεία και με κινήσεις στρατηγικής περιμένει την επόμενη μέρα στην αυτοκίνηση που ηγείται τόσο χρόνια στα επαγγελματικά οχήματα.
«Μας δικαιώνουν οι διάδοχοι»
«Σε οικονομικό επίπεδο το τέταρτο τρίμηνο του 2019 αναμένεται ακόμη καλύτερο, λόγω και της θετικής εποχικότητας που παρουσιάζουν οι εργασίες της εταιρείας. Από την άλλη τα φορολογικά μέτρα που επεξεργάζεται η κυβέρνηση για την τόνωση της αγοράς του αυτοκινήτου εκτιμάται ότι κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση και θα βοηθήσουν τα αποτελέσματα της εισηγμένης από το 2020», σχολιάζει στο BD ο επίτιμος πρόεδρος του Δ.Σ., Κωνσταντίνος Πετρόπουλος.
Δεν ξεχνά δε να αποδώσει τα εύσημα στην τωρινή διοίκηση σημειώνοντας ότι «οι διάδοχοι μας δικαιώνουν τις καλύτερες προσδοκίες μας!».
Για τα αποτελέσματα λέει ότι «είναι σημαντικά καλύτερα από πέρυσι τόσο στο εννεάμηνο όσο και στο υπόλοιπο έτος και προβλέπει άνω του 25% αύξηση τζίρου και αποτελεσμάτων προ φόρων έναντι του 2018 για το σύνολο της χρήσης».
Ο ίδιος δίνει το στίγμα για τα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, καθώς όπως σημειώνει «για τα ηλεκτρικά λεωφορεία σκοπεύομε να προωθήσομε τα οχήματα της Εταιρίας BYD, που είναι με μεγάλη διαφορά ο κυρίαρχος σε αυτό τον τομέα παγκοσμίως. Μάλιστα, αν η BYD επιλεγεί για την αντικατάσταση των αστικών λεωφορείων Αθήνας και Θεσσαλονίκης, θα επιδιώξομε να πείσομε το Εργοστάσιο να τα κατασκευάσει στην Ελλάδα, στις εγκαταστάσεις της ΕΛΒΟ στη Θεσσαλονίκη. Για τα λεωφορεία με φυσικό αέριο προωθούμε τα εξελιγμένης τεχνολογίας SCANIA».
Σημειώνεται ότι η BYD θα συμμετάσχει στους διαγωνισμούς του υπουργείου Μεταφορών και του ΟΑΣΑ για την προμήθεια νέων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Το λεωφορείο της BYD αποτελεί ένα 100% ηλεκτρικό λεωφορείο 8,7 μέτρων, με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, το οποίο κινείται αθόρυβα και έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 58 επιβατών, από τους οποίους οι 22 είναι καθήμενοι. Ο διαγωνισμός αφορά 750 λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και για τον ΟΑΣΑ σε 92 λεωφορεία στην Αθήνα.
Τέλος, ο ίδιος αναφέρεται στις επιχειρηματικές μονάδες της εταιρείας και την πορεία τους τονίζοντας ότι «όλες οι επιχειρηματικές μονάδες είναι εξαιρετικά επικερδείς (με εξαίρεση δύο μικρές που είναι καινούργια φυντάνια). Αυτό δεν θα μπορούσε να συμβεί χωρίς την μεγάλη διασπορά εξουσιών που επέτρεψε η πολιτική μας στον τομέα της Εταιρικής Διακυβέρνησης, που ήταν και η κυριότερη στήριξη μας στα χρόνια της κρίσης».