ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA

Πετρόπουλος: «Γκάζι» για νέα ρεκόρ το 2024, στην αγορά το νέο scooter

Ολες οι επιχειρηματικές μονάδες του ομίλου κινούνται ανοδικά τους πρώτους μήνες του έτους. Μέρισμα 0,86 ευρώ και μερισματική απόδοση 9%. Από το β' εξάμηνο αρχίζει η παραγωγή του ηλεκτρικού scooter. Τι συνέβη με την BYD.

«Το 2024 θα είναι ακόμη καλύτερo από το 2023. Όλες οι επιχειρηματικές μονάδες τους πρώτους μήνες του έτους κινούνται ανοδικά. Τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου που θα ανακοινωθούν τον Μάιο θα πιστοποιούν την καλή πορεία του ομίλου». Τα παραπάνω τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης Πετρόπουλος, κ. Θεόδωρος Αναγνωστόπουλος κατά τη διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης της εταιρείας. 

Υπενθυμίζεται ότι το 2023 ήταν μια χρονιά-ρεκόρ για τα μεγέθη της εταιρείας, η οποία διανέμει και υποστηρίζει μεγάλο εύρος προϊόντων αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως αυτοκίνητα (Jaguar, Land Rover), φορτηγά (Scania, BYD, Isuzu), μοτοσυκλέτες (ΚΤΜ, Ηusqvarna) λεωφορεία (BYD), λιπαντικά (Shell), αγροτικά μηχανήματα, σκάφη, εξωλέμβιες μηχανές, μπαταρίες και ελαστικά.

Ο τζίρος ενισχύθηκε κατά 37% και ανήλθε στα 213,56 εκατ. ευρώ από 156,1 εκατ. ευρώ το 2022 και τα καθαρά κέρδη έφτασαν τα 8,06 εκατ. ευρώ από 6,54 εκατ. ευρώ το 2022, αυξημένα κατά 23%.

Μέρισμα 0,86 ευρώ και μερισματική απόδοση κοντά στο 9%

Στο πλαίσιο αυτό, η διοίκηση πρότεινε και το σώμα των μετόχων ενέκρινε τη διανομή μερίσματος 0,80 ευρώ (μικτό) ανά μετοχή, υπερτριπλάσιο σε σχέση με τα 0,24 ευρώ που είχαν διανεμηθεί για το 2022. To μέρισμα αυξάνει στα 0,86 ευρώ επειδή οι μέτοχοι μοιράζονται και τα μερίσματα που αντιστοιχούν στις 527.321 ίδιες μετοχές που κατέχει η εταιρεία οι οποίες δεν λαμβάνουν μέρισμα. Η μερισματική απόδοση ξεπερνά το 9% σύμφωνα με το χθεσινό κλείσιμο της μετοχής. Η πληρωμή του μερίσματος θα αρχίσει από τις 22 Απριλίου. 

Αρχίζει η παραγωγή του ηλεκτρικού scooter

Όπως έγινε γνωστό, από το δεύτερο εξάμηνο του 2024 θα αρχίσει η παραγωγή του ηλεκτρικού scooter της εταιρείας στη γραμμή παραγωγής που έχει στήσει ο όμιλος στη Μεταμόρφωση. Η παραγωγή του scooter εντάσσεται στο επενδυτικό πρόγραμμα Ecoshift για την «πράσινη» μετάβαση της εταιρείας, ύψους 10 εκατ. ευρώ, το οποίο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάπτυξης σε ποσοστό 70% με ελκυστικά επιτόκια της τάξης του 1,46%. 

Το ηλεκτρικό μοντέλο της Π. Πετρόπουλος (λογισμικό και συναρμολόγηση) θα απευθύνεται σε επιχειρήσεις για να το εντάξουν στο στόλο τους και όχι στο retail. Όπως ανάφερε η διοίκηση ήδη έχει γίνει δειγματισμός σε αρκετούς πελάτες. Η παραγωγική δυναμικότητα θα είναι 2.000 scooter ετησίως με μία βάρδια, ή 4.000 με δύο βάρδιες. Για τα πρώτα δύο χρόνια όμως η παραγωγή θα είναι 1.000 μονάδες τον πρώτο χρόνο και 1.000 τον δεύτερο. Η εμπορική διάθεση του ηλεκτρικού δίκυκλου θα αρχίσει στο τέλος του 2024. Η διοίκηση έχει εκτιμήσει πως οι πωλήσεις του scooter σε βάθος τετραετίας θα μπορούσαν να φέρουν τζίρο περί τα 15 εκατ. ευρώ. 

Γιατί η αντιπροσωπεία των επιβατικών της BYD κατέληξε σε άλλον εισαγωγέα

Η διοίκηση, απαντώντας σε σχετική ερώτηση μετόχου, αναφέρθηκε και στη διεκδίκηση της αντιπροσωπείας ηλεκτρικών αυτοκινήτων της κινέζικης BYD, η οποία κατέληξε σε άλλον εισαγωγέα. Υπενθυμίζεται πως η Πετρόπουλος έχει την αντιπροσώπευση της BYD στην Ελλάδα για τα λεωφορεία και τα φορτηγά.

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της εταιρείας, κ. Μιχάλης Οικονομάκης, «οι προδιαγραφές των Κινέζων για show rooms, δίκτυο και ελάχιστο αριθμό πωλήσεων ανά έτος απαιτούσαν μεγάλες επενδύσεις για τον εισαγωγέα που θα έκαναν δύσκολη την απόσβεση, για αυτό και μετά από πολύ σκέψη δεν φτάσαμε μέχρι το τέλος του διαγωνισμού. Δυστυχώς, δεν θα είχε οφέλη και για τους δύο μια τέτοια συμφωνία». 

Σχετικά με το ενδεχόμενο πώλησης της εισηγμένης, ο κ. Οικονομάκης παρέπεμψε στην πρόσφατη ενημέρωση προς την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς όπου γινόταν γνωστό πως οι βασικοί μέτοχοι Γιάννης και Κώστας Πετρόπουλος -ήταν παρόντες και στη συνέλευση- έχουν δεχτεί κρούσεις, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει προκύψει εταιρικό γεγονός. 
Τα αδέρφια Πετρόπουλοι ελέγχουν περίπου το 56% της εταιρείας και επειδή δεν υπάρχει διάδοχη κατάσταση, σε συνδυασμό με την πολύ καλή πορεία της εταιρείας τα σενάρια για την πώληση έχουν «φουντώσει»..

Σκέψεις και για μετεγκατάσταση από τον Βοτανικό

Ο κ. Οικονομάκης επίσης ανέφερε πως η διοίκηση εξετάζει το ενδεχόμενο πώλησης των ακινήτων όπου βρίσκονται σήμερα οι εγκαταστάσεις της εταιρείας στον Βοτανικό και τη μετεγκατάσταση σε άλλη περιοχή, καθώς η Βοτανικός αναπτύσσεται και η αξία των ακινήτων μεγαλώνει, αλλά διευκρίνισε πως δεν υπάρχει προς το παρόν κάποια ειλημμένη απόφαση.

Η γενική συνέλευση ενέκρινε την ανανέωση του προγράμματος αγοράς ιδίων μετοχών έως το 10% του μετοχικού κεφαλαίου μέχρι τις 15/6/2026 με ανώτατη τιμή αγοράς τα 10 ευρώ. Επίσης εγκρίθηκε η διανομή στα μέλη του ΔΣ και στα διευθυντικά στελέχη του ομίλου ως μπόνους ποσού 772.000 ευρώ από τα κέρδη της χρήσης του 2023.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

BYD-petropoulos-electric oximata
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πετρόπουλος: Οδεύει για ρεκόρ επιδόσεων, έρχεται και ηλεκτρικό scooter

Όλες οι επιχειρηματικές μονάδες εμφανίζουν ισχυρή ανάπτυξη. Αρχές του 2024 η εταιρεία θα «ρίξει» στην αγορά και το δικό της ηλεκτρικό scooter. Πού βρίσκεται ο διαγωνισμός του υπουργείου Μεταφορών για 100 ηλεκτρικά λεωφορεία.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στήριξη στην κερδοφορία του ΟΛΠ από τα... «παρκαρισμένα» αυτοκίνητα

Η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα και ο περίπλους της Αφρικής μειώνουν το γεωγραφικό πλεονέκτημα του Πειραιά. Υπετριπλάσια τέλη το πρώτο εξάμηνο από τον σταθμό διακίνησης αυτοκινήτων.
Lavipharm
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Εξαγορές φαρμάκων και θεραπευτική κάνναβη δίνουν ώθηση στη Lavipharm

Η διανομή της θεραπευτικής κάνναβης και τα νέα προϊόντα αλλάζουν τη φυσιογνωμία της εταιρείας. Αλλαγή στρατηγικής και στα γενόσημα. Επενδύσεις 10 εκατ. ευρώ φέτος. Μέρισμα το 2025 από τα κέρδη της χρήσης του 2024.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στα 155 εκατ. ευρώ οι επενδύσεις του ΟΛΠ: Ποια έργα ολοκληρώθηκαν

Το 50% των καθαρών κερδών του 2023 μοιράζουν ως μέρισμα οι Κινέζοι της Cosco. Ξεχειλίζει το ταμείο με 202 εκατ. ευρώ. Τι λέει η διοίκηση για τα προβλήματα στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων λόγω των Χούτι στην Ερυθρά Θάλασσα.