Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ Υποδομών καθώς εντός της εβδομάδας το ΤΑΙΠΕΔ θα προχωρήσει στο «άνοιγμα» των δεσμευτικών προσφορών που έχουν υποβάλει η ιταλική Italgas, διαχειρίστρια του δικτύου φυσικού αερίου της Ιταλίας, και η τσέχικη επενδυτική εταιρεία EP Investment Advisors.
Οι προσδοκίες για το τίμημα είναι μεγάλες ενώ ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΠΕ, Ανδρέας Σιάμισιης είχε υποστηρίξει ότι η λογιστική αξία για το 35% που κατέχουν τα ΕΛΠΕ στη ΔΕΠΑ Υποδομών κυμαίνεται μεταξύ 250 και 300 εκατ. ευρώ. Με βάση την εκτίμηση αυτή η αποτίμηση της ΔΕΠΑ Υποδομών υπολογίζεται σε τουλάχιστον 700 εκατ. ευρώ.
Στην περίπτωση που η διαφορά μεταξύ των δυο προσφορών των επενδυτών είναι μέχρι και 15% το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί να ζητήσει από τους επενδυτές την κατάθεση βελτιωμένων προσφορών, ενώ, στην περίπτωση που η διαφορά ξεπερνάει το 15% τότε το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί να ζητήσει βελτιωμένη προσφορά από τον επενδυτή με την υψηλότερη προσφορά.
Σημειώνεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το.65% των μετοχών της ΔΕΠΑ Υποδομών και η Ελληνικά Πετρέλαια το υπόλοιπο 35%. Η ΔΕΠΑ Υποδομών δημιουργήθηκε από την διάσπαση του κλάδου υποδομών της ΔΕΠΑ ενώ στη νέα εταιρία περιλαμβάνονται:
- 100% του μετοχικού κεφαλαίου στην εταιρία διαχείρισης των δικτύων διανομής φυσικού αερίου Αττικής (ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΑΕΡΙΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ ΑΕ - ΕΔΑ ΑΤΤΙΚΗΣ ΑΕ), 51% του μετοχικού κεφαλαίου στην εταιρία διαχείρισης των δικτύων διανομής φυσικού αερίου Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας (ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΑΕΡΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΑΕ - ΕΔΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΑΕ) και 100% του μετοχικού κεφαλαίου στην εταιρία διαχείρισης των δικτύων διανομής φυσικού αερίου λοιπής Ελλάδας (ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΔΙΚΤΥΟΥ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΑΕ - ΔΕΔΑ ΑΕ),
- η κυριότητα της ΔΕΠΑ Α.Ε. επί των παγίων των δικτύων διανομής,
- το δίκτυο οπτικών ινών που ανήκει στην κυριότητα της ΔΕΠΑ Α.Ε.,
- τα δικαιώματα και υποχρεώσεις της ΔΕΠΑ Α.Ε. αναφορικά με την ανάπτυξη, το σχεδιασμό και την υλοποίηση των έργων υποδομής δικτύων διανομής συμπεριλαμβανομένων έργων υποδομής συμπιεσμένου φυσικού αερίου ή μικρής κλίμακας ΥΦΑ, εξαιρουμένων των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων της εταιρείας σε διεθνή έργα, όπως δεσμεύσεις ποσοτήτων στο διασυνδετήριο αγωγό Ελλάδας – Βουλγαρίας (IGB) ή στο πλωτό τερματικό αεριοποίησης ΥΦΑ (FSRU) στην Αλεξανδρούπολη.
Υπενθυμίζεται ότι στον συγκεκριμένο διαγωνισμό, που κατέληξε σε δύο τελικά δεσμευτικές προσφορές για την απόκτηση του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΔΕΠΑ Υποδομών αρχικά είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον εννέα εταιρείες, που αργότερα μειώθηκαν σε έξι.