ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:15:00 DATA
Φώτο: Shutterstock

Γιατί στρέφεται η Coca Cola στον καφέ: οι μεγάλες συμφωνίες εξαγορών

Μετά τη μεγάλη συμφωνία για την Costa Coffee από την Coca Cola Company, η Coca Cola HBC εξαγόρασε το 30% της ιταλικής Cafe Vergnano. Στροφή σε νέες αγορές, καθώς τα αναψυκτικά αποδυναμώνονται.

Όλο και πιο ελκυστική γίνεται η αγορά του καφέ για την Coca Cola Company και τους περιφερειακούς εμφιαλωτές της, όπως η Coca Cola HBC, σε μια περίοδο αναζήτησης νέων προϊόντων με προοπτικές ανάπτυξης και υψηλά περιθώρια κέρδους.

Δύο χρόνια μετά την οριστικοποίηση της εξαγοράς της βρετανικής αλυσίδας Costa Coffee από την αμερικανική Coca Cola Company, η Coca-Cola HBC προχώρησε πρόσφατα στην εξαγορά του 30% της ιταλικής Casa Del Caffe Vergnano SpA. Ο διευθύνων σύμβουλος της Coca Cola HBC δήλωσε πως η κίνηση αυτή ήταν συνεννόηση με την Coca Cola Company με την οποία συνεργάστηκε για να ολοκληρωθεί η εξαγορά.

Το τίμημα της εξαγοράς δεν γνωστοποιήθηκε, ενώ η συμφωνία αναμένεται να ολοκληρωθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2021. Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Coca-Cola HBC αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή των προϊόντων της Caffe Vergnano στις αγορές όπου δραστηριοποιείται ο ελληνικός όμιλος, πλην της Ιταλίας. Επίσης η Coca-Cola HBC θα εκπροσωπείται στο διοικητικό συμβούλιο της ιταλικής εταιρείας.

Με το 75% του κύκλου εργασιών της να προέρχεται από την αγορά των αναψυκτικών, η Coca Cola Company θέλει να διαφοροποιήσει τις πηγές των εσόδων της μεγαλώνοντας το αποτύπωμά της στην αγορά του καφέ που υπολογίζεται ότι ξεπερνούσε προ πανδημίας τα 165 δισ. δολάρια παγκοσμίως. Αν και το ποσό δείχνει μικρό μπροστά στα πάνω από 500 δισ. δολάρια που φτάνει η αξία της αγοράς αναψυκτικών, η Coca Cola βλέπει μια ευκαιρία ανάπτυξης στην αγορά του καφέ, ώστε να καλύψει τις απώλειες που θα έχει από τη στροφή σε πιο υγιεινή διατροφή, τάση που ήταν ήδη ισχυρή, αλλά φαίνεται ότι ενισχύεται περαιτέρω μετά την πανδημία.

Παράλληλα η αμερικανική Coca Cola συνεχίζει να αναπτύσσει το αποτύπωμα της στην αγορά του καφέ και μέσω της θυγατρικής της Costa Coffee, που εξαγόρασε την startup Briggo τον περασμένο Νοέμβριο. Η νέα εταιρεία που ονομάζεται πλέον Costa Coffee BaristaBot έχει δημιουργήσει πολλά ρομποτικά σημεία στις ΗΠΑ όπου καβουρδίζεται επί τόπου ο καφές και ενημερώνει τον χρήστη μέσω app.

Περισσότερα από 3 δισ. ποτήρια καφέ καταναλώνονται παγκοσμίως κάθε μέρα, και η Coca Cola θέλει με την παρουσία της στην αγορά να προσθέσει το τελευταίο  κομμάτι του παζλ ώστε να γίνει η απόλυτη εταιρεία ροφημάτων παγκοσμίως σε μια εποχή που η αγορά του καφέ δείχνει να αλλάζει. Εκτός από την Costa Coffee που είχε αποκτηθεί έναντι 5,1 δισ. δολαρίων, στη μεγαλύτερη εξαγορά της τελευταίας δεκαετίας για την Coca Cola, ο αμερικανικός κολοσσός έχει και μια μικρή παρουσία στην αγορά καφέ στην Ιαπωνία.

Η Vergnano

Η Caffè Vergnano ιδρύθηκε το 1882 και είναι οικογενειακή ιταλική εταιρεία καφέ που εδρεύει στη Santena της Ιταλίας. Kατέχει την έκτη θέση στην ιταλική αγορά λιανικής, με παρουσία σε περισσότερες από 19 περιφέρειες της χώρα και πάνω από 4.500 πελάτες HORECA. Στο χαρτοφυλάκιό της περιλαμβάνονται προϊόντα όπως παραδοσιακός εσπρέσο σε διάφορα μείγματα, πακέτα και μορφές, όπως, καβουρδισμένος, αλεσμένος καθώς και σε κάψουλες. Το 2020 πούλησε περίπου 7.000 τόνους καφέ σε περισσότερες από 90 χώρες σε όλο τον κόσμο.

Με την όρεξη για μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων καφέ να αυξάνεται, η είσοδος μεγάλων παικτών από κολοσσούς δείχνει πως μπορεί να διαμορφώσει την επόμενη ημέρα της παγκόσμιας αγοράς. Καθώς οι διαφορές μεταξύ καφέ, αναψυκτικών και energy drink γίνονται όλο και πιο δυσδιάκριτες, μια premium μάρκα καφέ στο χαρτοφυλάκιο μιας εταιρείας είναι κρίσιμο συστατικό για να εκμεταλλευτεί την άνοδο στην παγκόσμια ζήτηση.

Κατά την ανακοίνωση της συμφωνίας, η Coca-Cola HBC ανέφερε πως «η συμφωνία αποτελεί ορόσημο στο όραμα της Coca-Cola HBC να αποτελέσει τον κυρίαρχο συνεργάτη της στρατηγικής 24/7 στις αγορές της. Η Caffe Vergnano είναι σε μεγάλο βαθμό συμπληρωματική της πρότασης της Costa Coffee και θα επιτρέψει στην Coca-Cola HBC να ικανοποιήσει μεγαλύτερη ποικιλία καταναλωτικών προτιμήσεων».

Ο διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola HBC Ζόραν Μπογκντάνοβιτς που δήλωσε ότι η εξαγορά του 30% της ιταλικής εταιρείας ήταν σε συνενόηση με την Coca-Cola Company, ανέφερε ότι «με την Caffe Vergnano είμαστε καλά τοποθετημένοι στην αγορά για να οικοδομήσουμε ένα πλήρες χαρτοφυλάκιο καφέ που θα καλύπτει ευρύ φάσμα των προτιμήσεων των καταναλωτών».

Ο ανταγωνισμός στο "Ready to Drink"

Η Coca Cola δεν είναι εξάλλου ο πρώτος κολοσσός τροφίμων και ποτών που ενισχύει την παρουσία στην αγορά του καφέ καθώς Nestlé και JAB Holdings μονομαχούν για μεγαλύτερα μερίδια αγοράς σε αναδυόμενες κατηγορίες όπως του premium καφέ και των προϊόντων RTD (Ready To Drink).  Χαρακτηριστικά, η Nestlé είχε προχωρήσει σε συμφωνία με τη Starbucks για τον τομέα λιανεμπορίου, ύψους 7 δισ. δολαρίων, ενώ η JAB συνεχίζει να επεκτείνεται με τις εταιρείες καφέ Kenco, Douwe Egberts και την εταιρεία αναψυκτικών Dr Pepper Snapple.

Η αγορά των RTD αποτελεί την πιο ταχέως αυξανόμενη κατηγορία καφέ, καθώς αναπτύσσεται με ρυθμούς που ξεπερνούν το 10% ετησίως, και στην Ασία αναμένεται μέχρι το 2025 να φτάσει σε αξία τα 36,6 δισ. δολάρια. Παράλληλα οι παγωμένοι καφέδες και οι cold brew αυξάνουν τα μερίδια αγορά τους, δίνοντας σημαντική ευκαιρία στην Coca Cola μέσω της επέκτασης της να αυξήσει ακόμα περισσότερο τα έσοδα της.

Ήδη από το 2018 η Strabucks είχε υπογράψει συμφωνία διάρκειας 21 ετών με την Arla Foods ώστε να διανέμει τα RTD προϊόντα της, ενώ ακολούθησε και η συμφωνία με τη Nestle, που έχει παρουσιάσει τον νίτρο καφέ Nescafé Azera, ενώ η αιώνια αντίπαλος της Coca Cola, η Pepsico έχει ήδη κυκλοφορήσει RTD προϊόντα σε συνεργασία με την Lavazza από το 2019.

Η αυξανόμενη αυτή τάση οδήγησε και την Coca Cola να θέλει να εκμεταλλευτεί το μομέντουμ της αγοράς και έχει ήδη κυκλοφορήσει προϊόντα Costa Coffee σε κουτάκια στο λιανεμπόριο, ενώ έχει κυκλοφορήσει επίσης την Coca Cola Coffee που είναι αναψυκτικό μαζί με καφέ.

Ωστόσο, η Coca Cola έχει να αντιμετωπίσει σκληρό ανταγωνισμό στην αμερικανική αγορά, όπου μένει πίσω, καθώς κυριαρχούν οι Starbucks και Dunkin ενώ η γερμανική JAB κατέχει επίσης σημαντικό μερίδιο, καθώς έχει στο χαρτοφυλάκιό της περισσότερες από 30 αλυσίδες καφέ και αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη αλυσίδα στις ΗΠΑ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

coffee island-kafes
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μπαίνει στη μάχη του καφέ στα σούπερ μάρκετ η Coffee Island

Η εταιρεία καφεστίασης που στοχεύει στη διεύρυνση του πελατειακού της κοινού και να αυξήσει την διείσδυσή της στην αγορά, εκμεταλλεύεται το μομέντουμ της αγοράς και μπαίνει στα ράφια των σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση καθαρών εσόδων 13,7% στο εννεάμηνο για την Coca Cola HBC

«Τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου αποδεικνύουν ξεκάθαρα ότι το χαρτοφυλάκιο προϊόντων 24/7 κατανάλωσης, μπορεί να οδηγήσει σε καλής ποιότητας ανάπτυξη υπό ποικίλες συνθήκες αγοράς» ανέφερε ο Zoran Bogdanovic.