Μετατρέποντας την κρίση σε ευκαιρία για ανάπτυξη και ενίσχυση του στόλου της, αλλά και για επανατοποθέτηση στο νέο ταξιδιωτικό status quo που διαμορφώνεται στη μετά Covid-19 εποχή, η εταιρεία SKY express αλλάζει εντελώς «πίστα», στοχεύοντας ξεκάθαρα στο να αποσπάσει μερίδια αγοράς από την Aegean Airlines σε δημοφιλή δρομολόγια τόσο του εσωτερικού, όσο και του εξωτερικού.
Αν και τα μεγέθη των δύο εταιρειών δεν είναι συγκρίσιμα, πλέον με την απόκτηση των έξι ολοκαίνουριων Airbus A320neo, η SKY express έχει τη δυνατότητα να μπει σε πολύ δημοφιλή και εμπορικά δρομολόγια του εσωτερικού αλλά και του εξωτερικού, αλλάζοντας το… DNA της, καθώς έως τώρα ήταν μια εταιρεία που είχε συνδέσει την πορεία της με τις άγονες – επιδοτούμενες γραμμές.
«Η ύπαρξη μονοπωλίων σε οποιοδήποτε τομέα δεν λειτουργεί εποικοδομητικά για την αγορά. “Σπάμε” τα μονοπώλια όπου υπάρχουν, κάτι που θα λειτουργήσει θετικά για τους ταξιδιώτες και την κοινωνία». Με τα λόγια αυτά, η γενική διευθύντρια του ομίλου IOGR (στον οποίο ανήκει η SKY express) Βασιλική Χριστίδη έδωσε το στίγμα των προθέσεων της εταιρείας κατά τη χθεσινή παρουσίαση των καινούριων αεροσκαφών στο Ελ. Βενιζέλος.
«Η τόλμη μας να επενδύσουμε μέσα στην κρίση, αποδίδει καρπούς για εμάς. Η κρίση ήταν μια ευκαιρία ανάπτυξης για την εταιρεία. Δίνουμε τη δική μας μάχη για την καθιέρωση της Ελλάδας ως 12μηνου προορισμού. Εργαζόμαστε ώστε να αξιοποιήσουμε το momentum και τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η διεθνής τάση του remote work. Η τουριστική περίοδος που ξεκινά βρίσκει την SKY express σε πλήρη ετοιμότητα ώστε να συμβάλει στην αναζωογόνηση της οικονομίας και του τουρισμού», συμπλήρωσε η κα Χριστίδη.
Παράλληλα, περιγράφοντας το προφίλ της Sky express επισήμανε με ιδιαίτερη έμφαση ότι «είμαστε μια ελληνική εταιρεία που δεν έχουμε εξαρτήσεις, αναπτυσσόμαστε με ίδιες δυνάμεις, ενώ έχουμε μηδενικό δανεισμό».
Όπως τόνισε, σήμερα Παρασκευή έρχεται το 5ο Airbus A320neo και έως τις 15 Ιουνίου θα έρθει και το 6ο, ολοκληρώνοντας την παραλαβή των έξι αεροσκαφών που αγόρασε το 2020, εκμεταλλευόμενη τις πεσμένες λόγω κρίσης τιμές διεθνώς. Έτσι, η εταιρεία θα διαθέτει πλέον τον πιο «πράσινο» και περιβαλλοντικά φιλικά στόλο (green fleet) σε σύνολο αεροσκαφών.
Πτήσεις για Λονδίνο, Βρυξέλες και Παρίσι
Σε μια περίοδο που το πτητικό έργο συρρικνώνεται διεθνώς, η SKY express επεκτείνεται συστηματικά αθροίζοντας σήμερα συνολικά 43 εθνικούς και διεθνείς προορισμούς. Μετά την έναρξη πτήσεων στο εξωτερικό με Λάρνακα και Βρυξέλλες και την επέκταση στο εσωτερικό με τα νέα δρομολόγια προς Θεσσαλονίκη και Ρόδο, προσεχώς θα συνδέσει τον Βόλο με το Ηράκλειο Κρήτης, ενώ μπαίνει και σε δημοφιλείς προορισμούς του εξωτερικού με ιδιαίτερο ειδικό βάρος.
Στις 5 Ιουνίου ξεκινούν οι εβδομαδιαίες πτήσεις Αθήνα – Παρίσι (Charles de Gaulle), ενώ την 1η Αυγούστου θα ξεκινήσει το δρομολόγιο Αθήνα – Λονδίνο στο Heathrow. Μιλώντας για το Heathrow τόνισε ότι θα γίνει ένα hub για όλη την Ευρώπη για εμάς, καθώς θα μας συνδέει με χώρες όπως ΗΠΑ και Νότια Αμερική. «Στόχος μας είναι η σταθερή και μόνιμη παρουσία στην καρδιά της Ευρώπης», τόνισε η κα Χριστίδη.
Επίσης, γνωστοποίησε πως τα δρομολόγια Λάρνακα, Βρυξέλες και Παρίσι δεν θα είναι εποχικά αλλά θα κρατηθούν έως το καλοκαίρι του 2022 ακριβώς έτσι, κάτι που υποδηλώνει την πίστη και τη δέσμευση της εταιρείας για στήριξη του ελληνικού τουρισμού. Παράλληλα, θα προστεθούν και κάποια εποχικά δρομολόγια –μόνο για το καλοκαίρι- για Αμβούργο, Ντόρτμουντ, Λυών και Νάντη.
Δεν σταμάτησε καμιά σύνδεση εν μέσω Covid-19 το 2020
Όπως επισήμανε η κα Χριστίδη, καθ’ όλη τη διάρκεια της περασμένης σεζόν η εταιρεία δε σταμάτησε κανένα από τα 34 δρομολόγια εσωτερικού, μολονότι σε πολλές περιπτώσεις δεν υπήρχε κανένας επιβάτης λόγω της απαγόρευσης. Μετέφερε φάρμακα, τρόφιμα, εμβόλια και άλλα αγαθά. Μάλιστα, όπως σημείωσε, σύμφωνα με το Eurocontrol, βρέθηκε στη 18η θέση σε πυκνότητα δρομολογίων σε όλο τον κόσμο το 2020, ακριβώς λόγω αυτής της εξέλιξης.
Για το 2021 εξέφρασε την αισιοδοξία της ότι η χρονιά θα είναι επιτυχημένη, τηρουμένων των αναλογιών, «καθώς υπάρχει πολύ μεγάλη δίψα του κόσμου να ταξιδέψει, ενώ η κίνηση των εισιτηρίων λόγω του πιστοποιητικού υγείας ανεβαίνει ραγδαία. Θα ξεπεράσουμε το 50% του 2019 φέτος», επισήμανε.
Δεν διέψευσε το ενδιαφέρον για το Λιμάνι Ηρακλείου
Σε δημοσιογραφική ερώτηση για το αν ο όμιλος IOGR του Ιωάννη Γρύλου ενδιαφέρεται για το λιμάνι του Ηρακλείου, η κα Χριστίδη δεν το διέψευσε, σημειώνοντας με νόημα πως «το DNA του ομίλου είναι Κρητικό, η Κρήτη είναι μια αγορά με αυτοτέλεια και μεγάλο εκτόπισμα και ισχυρές προοπτικές. Σε κάθε περίπτωση, δεν μας αρέσουν τα μονοπώλια», επανέλαβε. Θυμίζουμε πως το λιμάνι του Ηρακλείου θεωρείται ένα εξαιρετικό asset λόγω της πυκνής ακτοπλοϊκής σύνδεσης, αλλά και των προοπτικών της κρουαζιέρας. Άλλωστε, το momentum της Κρήτης μαρτυράται και από το γεγονός ότι το αεροδρόμιο Καζαντζάκης, στο Ηράκλειο, είναι το δεύτερο στη χώρα σε κίνηση, καθώς το ξεπερνά μόνο το Ελευθέριος Βενιζέλος.
Ο όμιλος επιχειρήσεων IO GR
Η εταιρεία ανήκει στον Όμιλο επιχειρήσεων IO GR, ο οποίος ιδρύθηκε το 1996 από τον Ιωάννη Γρύλο και τα τελευταία χρόνια έχει καταγράψει πολυσχιδή δραστηριότητα και μεγάλη ανάπτυξη. Ο όμιλος δραστηριοποιείται στον τομέα των αερομεταφορών, τόσο στην επίγεια εξυπηρέτηση με την SKY serv όσο και με την αεροπορική εταιρεία SKY express, ενώ έχει έντονη παρουσία στον τομέα του τουρισμού, των logistics, της ενέργειας, των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών αλλά και της παραγωγής, τυποποίησης και εξαγωγής ελαιόλαδου μέσω της Terra Creta. Ο όμιλος απασχολεί συνολικά 5.500 εργαζόμενους κατά την περίοδο της αιχμής.