ΓΔ: 1407.08 -0.74% Τζίρος: 47.13 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 13:14:33 DATA
inditex-fashion-shops
Φωτο: Shutterstock

Πτώση πωλήσεων 28% για την Inditex, δυναμικός ψηφιακός μετασχηματισμός

Οι πωλήσεις του ισπανικού ομίλου υποχώρησαν 28% το 2020 και διαμορφώθηκαν σε 20,4 δισ. ευρώ, ενώ οι ηλεκτρονικές πωλήσεις της Inditex αυξήθηκαν 77%, αγγίζοντας τα 6,6 δισ. ευρώ.

Επιτυγχάνοντας να διατηρήσει υψηλή κερδοφορία αλλά και να περιορίσει τις απώλειες στις πωλήσεις εξαιτίας της πανδημίας, ο ισπανικός κολοσσός fast fashion Inditex (αλυσίδες Zara, Pull & Bear, Oysho, Zara Home, Bershka, κα) προχώρησε δυναμικά στον ψηφιακό μετασχηματισμό του το 2020, αναδεικυόμενος σε κορυφαίο παράγοντα της online βιομηχανίας ένδυσης. 

Ειδικότερα, οι πωλήσεις του ομίλου υποχώρησαν 28% το διάστημα από 1 Φεβρουαρίου 2020 έως 31 Ιανουαρίου 2021, σε σύγκριση με την προηγούμενη δωδεκάμηνη χρήση, διαμορφούμενες σε 20,4 δισ. ευρώ, ενώ η καθαρή κερδοφορία του διαμορφώθηκε σε 1,1 δισ. ευρώ. Το ίδιο διάστημα ωστόσο, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις της Inditex αυξήθηκαν 77%, αγγίζοντας τα 6,6 δισ. ευρώ, καθώς οι ψηφιακές πλατφόρμες των online shops επεκτάθηκαν σε 25 νέες αγορές ανά τον κόσμο, διεκπεραιώνοντας 46 εκατ. παραγγελίες. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι ο όμιλος έκλεισε την χρήση με καθαρή θέση ύψους 7,7 δισ. ευρώ, ενώ μείωσε τις λειτουργικές του δαπάνες κατά 17% και το απόθεμα του κατά 9%. 

Σε ό,τι αφορά τον Φεβρουάριο του 2021, με το 21% του δικτύου καταστημάτων κλειστό λόγω της πανδημίας, οι πωλήσεις υποχώρησαν 15% σε ετήσια βάση, ενώ στο διάστημα από 1 έως 7 Μαρτίου, με το 15% των καταστημάτων κλειστό λόγω πανδημίας, οι πωλήσεις υποχώρησαν 4%. Μάλιστα, εάν εξαιρεθούν οι πέντε σημαντικότερες χώρες στις οποίες παραμένει υποχρεωτικό το κλείσιμο των καταστημάτων, (Ελλάδα, Γερμανία, Βραζιλία, Πορτογαλία και Ηνωμένο Βασίλειο), οι πωλήσεις αυξάνονται 2% το ίδιο διάστημα. 

Ο ισπανικός όμιλος παραμένει σταθερά προσηλωμένος στην τεχνολογική αναβάθμιση της εφοδιαστικής του αλυσίδας αλλά και την ενσωμάτωση καινοτομιών στα καταστήματα του, έχοντας ήδη επενδύσει 11 δις ευρώ προς αυτή την κατεύθυνση από το 2012. Επιπλέον στοχεύει να δαπανήσει 2,7 δις ευρώ φέτος και το 2022, χτίζοντας σε αυτό το momentum. Ακριβώς αυτές οι δαπάνες οδήγησαν στην αύξηση των online πωλήσεων της Inditex κατά 77% την περσινή, δύσκολη, χρονιά για το λιανεμπόριο, και την αύξηση των επισκεπτών στα ψηφιακά καταστήματα κατά 50%, σε 5,3 δισ. μοναδικούς επισκέπτες. 

Στο περιβάλλον αυτό ωστόσο, τα φυσικά καταστήματα παραμένουν βασικός πυλώνας για τις αλυσίδες του ισπανικού ομίλου, με το σύνολο των καταστημάτων του να ανέρχεται σε 6.829 σε όλο τον κόσμο στο τέλος της χρήσης, με την περσινή χρονιά να σηματοδοτεί την προσθήκη 111 νέων καταστημάτων σε 29 αγορές. Κάποια από αυτά τα καταστήματα είναι τεχνολογικά αναβαθμισμένα, και μεταξύ αυτών ξεχωρίζει το κατάστημα Zara που άνοιξε το περσινό καλοκαίρι στο Ηράκλειο της Κρήτης, καθώς και το αντίστοιχο σημείο που εγκαινιάστηκε πρόσφατα στο Βερολίνο, συνολικού εμβαδού 3800 τμ. Ειδικά σε ό,τι αφορά την αλυσίδα Zara, ναυαρχίδα του ομίλου, το 2021 θα δει ακόμα περισσότερα καταστήματα της να αναβαθμίζονται τεχνολογικά, ενσωματώνοντας λειτουργίες του online περιβάλλοντος εντός των φυσικών χωρών, με στόχο την ευκολότερη και αμεσότερη, έως και ανέπαφη, εξυπηρέτηση του πελάτη. Στο πλαίσιο αυτό, κάποια παλιότερα καταστήματα θα αντικατασταθούν από άλλα ή και θα ενοποιηθούν με άλλα, καθώς σχεδιάζεται το κλείσιμο 1.200 καταστημάτων μέσα στην επόμενη διετία διεθνώς. 

Τέλος, ο όμιλος παραμένει προσηλωμένος σε θέματα βιωσιμότητας και αειφορίας, έχοντας καταργήσει εντελώς τις πλαστικές σακούλες, με στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού του αποτυπώματος. Επιπλέον, διεύρυνε την συλλογή ενδυμάτων με την ετικέτα Join Life σε 33% επί του συνόλου, έναντι αρχικού στόχου 25%, σε ό,τι αφορά την Zara, προωθώντας την ιδέα της παραγωγής ρούχων με βιώσιμο τρόπο από ανακυκλώσιμα υλικά, ενώ παραμένει σημαντικός εταίρος στην προσπάθεια βελτίωσης των συνθηκών εργασίας για χιλιάδες εργαζομένους σε τρίτες χώρες, προωθώντας την στρατηγική Worker at the Centre 2019-2022, δαπανώντας 71 εκατ ευρώ. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στον Πύργο του Πειραιά έστησε η Zara το μεγαλύτερο κατάστημά της

Πρόκειται για το δεύτερο μεγαλύτερο κατάστημα στην Ευρώπη, το οποίο διαθέτει συλλογές ρούχων σε αποκλειστικότητα και ενσωματώνει τεχνολογικές καινοτομίες για την εξυπηρέτηση του επισκέπτη.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Άλμα πωλήσεων 39% και διπλάσια κέρδη για τη Zara Hellas το 2021

Οι επτά αλυσίδες του ισπανικού ομίλου, που λειτουργούν στην Ελλάδα κάτω από την ομπρέλα της ΙΤΧ Ελλάς, παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων και κερδών τη χρονιά που πέρασε. Προβλέπουν γρήγορη επιστροφή στα μεγέθη προ πανδημίας.
inditex-fashion-shops
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ανανέωση των καταστημάτων Inditex - Zara, δυναμική αύξηση του τζίρου

Σε ανακαίνιση και επέκταση του καταστήματος Zara στο Golden Hall προχώρησε ο ισπανικός όμιλος. Στο 80% του τζίρου του 2019 έχει φτάσει ο τζίρος το τελευταίο τετράμηνο, δηλώνει στο Business Daily ο διευθύνων σύμβουλος, Ηλίας Μάλαμας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ανοίγει νέα καταστήματα η Inditex κόντρα στην κρίση του εμπορίου

Σημεία πώλησης σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Κρήτη ετοιμάζεται να θέσει σε λειτουργία μέσα στο 2021 ο ισπανικός όμιλος fast fashion, ενώ μεγάλη αύξηση πωλήσεων καταγράφεται και μέσω του ψηφιακού καταστήματος.