Σημαντικό μερίδιο τόσο στην ελληνική αγορά smartphones, όσο και tablets εξακολουθεί να κατέχει η Huawei, παρά την πίεση που δέχεται διεθνώς η εταιρεία από τα γνωστά ζητήματα στις ΗΠΑ και αλλού. Ο κινεζικός κολοσσός το 2019 -πριν μπει στη «μαύρη λίστα» του πρώην Αμερικανού προέδρου Ντ. Τραμπ- είχε καταφέρει να περάσει μπροστά από την Samsung στην παγκόσμια αγορά smartphones, για κάποιους μήνες.
Ήρθε, όμως, το μπλόκο των ΗΠΑ με αποτέλεσμα οι συσκευές της Huawei να κυκλοφορούν χωρίς να έχουν προεγκατεστημένες τις εφαρμογές της Google, με τη διοίκηση του κινεζικού ομίλου να εξετάζει ακόμα και την περαιτέρω ανάπτυξη ενός τρίτου «οικοσυστήματος» εφαρμογών φορητών συσκευών, δίπλα στην Apple και στο λειτουργικό σύστημα Android της Google που κυριαρχούν σήμερα στην παγκόσμια αγορά.
Μετά το μπλόκο της Google, η Huawei ανέπτυξε το δικό της σύστημα εφαρμογών, γνωστό ως Huawei Mobile Services (HMS) καθώς και μια βιβλιοθήκη εφαρμογών (App Gallery) ανάλογη του γνωστού Google Play, με βάση πάλι το Android. Ταυτόχρονα, παρουσίασε και το λειτουργικό σύστημα Harmony OS. Τα σχέδια του κινεζικού ομίλου συνδέονται με το πότε και πώς θα αρθούν οι περιορισμοί των αμερικανικών αρχών.
Ωστόσο τα στοιχεία για την ελληνική αγορά δείχνουν πως οι Κινέζοι είναι περισσότερο ανθεκτικοί από το αναμενόμενο. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών GfK, την περίοδο Δεκεμβρίου 2019 - Νοεμβρίου 2020, η Huawei είχε τρία μοντέλα στην πρώτη δεκάδα της ελληνικής αγοράς με βάση τις πωλήσεις smartphones και mobile phones. Συγκεκριμένα το Huawei Y7 Dual LTE ήταν στην πέμπτη θέση, το Huawei P30 Lite 128 4G στην έβδομη θέση και το Huawei P Smart 2019 64/3GB Dual στην ένατη θέση. Οι συνολικές πωλήσεις των τριών συσκευών έφτασαν τα 124.434 τεμάχια με βάση την ίδια έρευνα. Ο κύριος Κινέζος ανταγωνιστής της, η Xiaomi, είχε στην αντίστοιχη λίστα δύο μοντέλα, στις θέσεις 6 και 8, με σύνολο πωλήσεων 86.500 τεμάχια.
Οι πιέσεις που δέχεται η Huawei είναι περισσότερο εμφανείς στα smartphone υψηλών απαιτήσεων, δηλαδή στα πιο ακριβά, με την πλευρά του κινεζικού ομίλου να αποδίδει τις χαμηλότερες επιδόσεις και στην παγκόσμια έλλειψη μικροεπεξεργαστών που επηρεάζει και άλλους κλάδους της βιομηχανίας, όπως οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές και τα αυτοκίνητα.
Στην Ελλάδα, η Huawei κατάφερε την περασμένη χρονιά να διατηρήσει την υπεροχή της στα tablets, τόσο με βάση τον αριθμό τεμαχίων, όσο και με βάση την αξία. Μάλιστα ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2020 με μερίδιο 21% (με βάση τα τεμάχια), όταν η Lenovo είχε μερίδιο 19,8% και η Samsung 13,8%. Τον Νοέμβριο, το μερίδιο της Huawei είχε ανέβει στο 35,9% (πάντα με βάση τα τεμάχια που πωλήθηκαν), με την Lenovo στο 22,5% και την Samsung στο 20,8%.
Την περίοδο Δεκεμβρίου 2019 - Νοεμβριου 2020, η Huawei είχε μάλιστα πέντε συσκευές tablets στην πρώτη δεκάδα της ελληνικής αγοράς. Στην πρώτη θέση βρέθηκε το «Mediapad T3 10 4G 16GB», ενώ συσκευές tablet του κινεζικού ομίλου κατέλαβαν την 4η, 6η, 7η και 10η θέση με βάση τον αριθμό τεμαχίων. Συνολικά πωλήθηκαν, σύμφωνα με στοιχεία της GfK, 63.535 συσκευές των πέντε συγκεκριμένων μοντέλων. Ο κινεζικός όμιλος διατηρεί υπεροχή έναντι της Xiaomi και στις συσκευές καταγραφής άσκησης (Health and FitnessTrackers) με μερίδιο κοντά στο 33% για το 2020.