ΓΔ: 1400.69 0.22% Τζίρος: 76.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:46:00 DATA
Φώτο: Shutterstock

Coca-Cola HBC: Πτώση κερδών 14,9% το 2020, στα 0,64 ευρώ το μέρισμα

Πτώση 20,6% εμφάνισε ο όγκος πωλήσεων στην ελληνική αγορά, η οποία συγκαταλέγεται μεταξύ αυτών που δέχθηκαν το ισχυρότερο πλήγμα λόγω της πανδημίας.

Σημαντικές επιπτώσεις είχε η πανδημία για την Coca-Cola HBC σε όλες τις χώρες δραστηριοποίησής της για το 2020, με την εταιρεία να τονίζει στην ανακοίνωσή των οικονομικών μεγεθών της ότι η ελληνική αγορά ήταν μεταξύ αυτών που δέχθηκαν το πιο ισχυρό πλήγμα μεταξύ των κρατών όπου δραστηριοποιείται με τον όγκο των πωλήσεων να υποχωρεί κατά 20,6%. 

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση «ο όγκος στην Ελλάδα μειώθηκε κατά 20,6% κατά τη διάρκεια του έτους, καθιστώντας την μία από τις χώρες που έχει πληγεί περισσότερο στον τομέα των αναπτυγμένων αγορών, δεδομένης της υψηλής έκθεσης στο κανάλι της κατανάλωσης εκτός σπιτιού και στον τουρισμό. Η επίδοση του όγκου πωλήσεων κατά το τέταρτο τρίμηνο σημείωσε σημαντική βελτίωση παρά την ιδιαίτερα υψηλή συγκριτική βάση».

Σε ό,τι αφορά τα συνολικά μεγέθη του ομίλου, τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν 14,9% φθάνοντας στο επίπεδο των 414,9 εκατ. ευρώ, με τα καθαρά έσοδα από πωλήσεων να μειώνονται 12,7% στα 6.131,8 εκατ. ευρώ, ενώ τα λειτουργικά κέρδη αποδυναμώθηκαν 7,6% στα 660,7 εκατ. ευρώ. 

Ταυτόχρονα, όμως, ο όμιλος εμφάνισε σημαντική αύξηση του μεριδίου αγοράς του κατά 40 μονάδες βάσης, ενώ προχωρά και σε σημαντική αύξηση του μερίσματος προς τους μετόχους, το οποίο θα φθάσει στα 0,64 ευρώ με ενίσχυση 3,2%. 

Σχολιάζοντας τα μεγέθη του ομίλου ο διευθύνων σύμβουλος Zoran Bogdanovic υπογράμμισε ότι «Τα νούμερα που παρουσιάσαμε σήμερα αποδεικνύουν τη μεγάλη πρόοδο του ομίλου μας στη διαμόρφωση λειτουργικής ευελιξίας αλλά και την αντοχή των περιθωρίων κέρδους σε βάθος χρόνου. Είμαι υπερήφανος για την ταχύτητα, ευελιξία και φροντίδα με την οποία ανταποκρίθηκαν οι άνθρωποί μας κατά τη διάρκεια της πανδημίας και για τα αποτελέσματα που έχουμε επιτύχει. Είμαι επίσης ευγνώμων στους πελάτες και τους προμηθευτές μας για την πολύτιμη συνεργασία τους, η οποία είναι ακόμη περισσότερο ζωτικής σημασίας σε αυτές τις δύσκολες στιγμές.

Η βελτιωμένη επίδοση κατά το δεύτερο εξάμηνο οφείλεται στην αύξηση της κατανάλωσης στο σπίτι και τη μεγαλύτερη ανθεκτικότητα της κατανάλωσης εκτός σπιτιού, παρά την επανεμφάνιση κρουσμάτων σε πολλές από τις αγορές μας προς το τέλος του έτους. Ο καθορισμός αυστηρών προτεραιοτήτων για τις επενδύσεις στην αγορά, πάντα σε στενή συνεργασία με την ομάδα της The Coca-Cola Company, σε συνδυασμό με την άμεση προσαρμογή της στρατηγικής διείσδυσης στην αγορά και την εξαιρετική εφαρμογή της εμπορικής μας στρατηγικής, είχαν ως αποτέλεσμα μεγάλη αύξηση του μεριδίου αγοράς σε αξία τόσο στα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα ποτά όσο και στα ανθρακούχα αναψυκτικά στις περισσότερες αγορές μας.

Με την αβεβαιότητα στις οικονομικές προοπτικές να παραμένει, είμαστε σίγουροι για τις ευκαιρίες και κατευθύνσεις που παρουσιάζονται για τον Όμιλο και επενδύουμε για να ενισχύσουμε τις ικανότητές μας, οι οποίες θα καθορίσουν, σε συνδυασμό με  την περαιτέρω πρόοδο στο κομμάτι της βιωσιμότητας, την μακροπρόθεσμη απόδοσή μας. Το 2021, θα συνεχίσουμε να προσαρμοζόμαστε γρήγορα σε μια δυναμική αγορά και θα συνεργαστούμε με τους πελάτες μας για να επιτύχουμε σημαντική ανάκαμψη στα έσοδα από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, μαζί με μια μικρή αύξηση στο λειτουργικό περιθώριο κέρδους. Σε αναγνώριση της δύναμης του οργανισμού και των μελλοντικών ευκαιριών, το Διοικητικό Συμβούλιο έχει προτείνει μέρισμα ανά μετοχή ύψους €0,64, αυξημένο κατά 3,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Προχωράμε με αισιοδοξία και γνωρίζοντας ότι θα συνεχίσουμε να προσαρμοζόμαστε για να κερδίσουμε.».

 

Coca-Cola HBC

 

Η ανακοίνωση της εταιρείας

H Coca-Cola HBC AG, ένας Όμιλος παραγωγής καταναλωτικών προϊόντων και στρατηγικός εταίρος εμφιάλωσης της The Coca-Cola Company, παρουσιάζει τα οικονομικά αποτελέσματα για το σύνολο του οικονομικού έτους που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2020.
Ετήσια βασικά μεγέθη

  • Προσαρμοστήκαμε γρήγορα στην αλλαγή της συμπεριφοράς των καταναλωτών ως αποτέλεσμα των περιορισμών λόγω του COVID-19, επιτυγχάνοντας ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα που αντανακλούν τη δύναμη του χαρτοφυλακίου των προϊόντων, τη λειτουργική ευελιξία και την επιτυχημένη εφαρμογή της εμπορικής μας στρατηγικής στην αγορά
  • Βελτιωμένες επιδόσεις του όγκου πωλήσεων στο δεύτερο εξάμηνο, με μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 0,7% για το τέταρτο τρίμηνο σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης και με περιορισμό της μείωσης του όγκου πωλήσεων στο 4,6% για ολόκληρο το έτος σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης
  • Τέσσερις από τις μεγαλύτερες αγορές μας παρουσίασαν αύξηση του όγκου πωλήσεων σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης: η Νιγηρία, η Ρωσία, η Πολωνία και η Ουκρανία
  • Αύξηση του όγκου πωλήσεων στο κανάλι της εντός σπιτιού κατανάλωσης κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό το δεύτερο εξάμηνο
  • Τα έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση σταθεροποιήθηκαν κατά το δεύτερο εξάμηνο και μειώθηκαν κατά 4,1% σε ετήσια βάση, σημειώνοντας βελτιωμένη επίδοση σε σχέση με την μείωση κατά 6,1% στο πρώτο εξάμηνο
  •  Αρνητικό μείγμα συσκευασίας λόγω χαμηλότερου όγκου πωλήσεων συσκευασιών άμεσης κατανάλωσης
  • Ισχυρό θετικό μείγμα κατηγορίας προϊόντων, με ετήσια αύξηση +0,2% στα ανθρακούχα αναψυκτικά, +3,2% στα ανθρακούχα αναψυκτικά για ενήλικες και +17.9%  στα ποτά ενέργειας
  • Τα έσοδα από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση μειώθηκαν κατά 8,5% σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης, ενώ τα δημοσιευμένα έσοδα μειώθηκαν κατά 12,7%
  • Ισχυρή αύξηση μεριδίων αγοράς το 2020, με αύξηση στα μερίδια αξίας κατά 40 μονάδες βάσης στην κατηγορία των έτοιμων προς κατανάλωση μη αλκοολούχων ποτών και κατά 30 μονάδες βάσης στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών
  • Οι επιδόσεις ανά τομέα επηρεάζονται κυρίως από τη σχετική έκθεσή του στο κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης αλλά και από τη χρονική στιγμή επιβολής και το επίπεδο αυστηρότητας των περιοριστικών μέτρων κατά τη διάρκεια του έτους
  • Έχουμε δημιουργήσει έναν πιο ευέλικτο οργανισμό. Το συγκρίσιμο περιθώριο λειτουργικών κερδών έφτασε το 11,0%, με αύξηση 20 μονάδων βάσης σε ετήσια βάση ή το 10,6% σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης, με μείωση 20 μονάδων βάσης σε ετήσια βάση. Τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν κατά 7,6% σε €660,7 εκατ.
  • Διαρθρωτικές βελτιώσεις επί σειρά ετών στη βάση κόστους, με μετατόπιση κόστους από σταθερό σε μεταβλητό, οδηγώντας σε αυξημένη αποδοτικότητα
  • Αύξηση 20 μονάδων βάσης στο μεικτό περιθώριο κέρδους χάρη στην καλή διαχείριση του κόστους των πρώτων υλών και της εφοδιαστικής αλυσίδας και στην αντιστάθμιση του κινδύνου από συναλλαγματικές ισοτιμίες
  • Η έγκαιρη λήψη αποφασιστικών μέτρων ελέγχου των δαπανών που μπορούμε να επηρεάσουμε, οδήγησε σε εξοικονόμηση €120 εκατ.
  • Συγκρίσιμα βασικά κέρδη ανά μετοχή €1,19, πτώση 17,5%, λόγω υψηλότερου μέσου φορολογικού συντελεστή και μικρής αύξησης στις δαπάνες χρηματοδότησης. Τα βασικά κέρδη ανά μετοχή μειώθηκαν κατά 14,9%
  • Το Διοικητικό Συμβούλιο προτείνει μέρισμα ανά μετοχή ύψους €0,64, αυξημένο κατά 3,2% σε ετήσια βάση
  • Καθαρές ταμειακές ροές ύψους €497 εκατ., αυξημένες κατά €54,4 εκατ. σε ετήσια βάση
  • Χάρη στη χρηματοοικονομική πειθαρχία και τον ισχυρό ισολογισμό, οι αναπτυξιακές επενδύσεις συνεχίζονται
  • Συνεχείς επενδύσεις σε βιώσιμες λύσεις για τη συσκευασία των προϊόντων, όπως η εσωτερική παραγωγή ανακυκλωμένου PET (rPET) και οι μελέτες των συστημάτων εγγυοδοσίας (DRS).

Αναπτυγμένες αγορές: Ελλάδα

Ο όγκος στην Ελλάδα μειώθηκε κατά 20,6% κατά τη διάρκεια του έτους, καθιστώντας την μία από τις χώρες που έχει πληγεί περισσότερο στον τομέα των αναπτυγμένων αγορών, δεδομένης της υψηλής έκθεσης στο κανάλι της κατανάλωσης εκτός σπιτιού και στον τουρισμό. Η επίδοση του όγκου πωλήσεων κατά το τέταρτο τρίμηνο σημείωσε σημαντική βελτίωση παρά την ιδιαίτερα υψηλή συγκριτική βάση.
 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση καθαρών εσόδων 13,7% στο εννεάμηνο για την Coca Cola HBC

«Τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου αποδεικνύουν ξεκάθαρα ότι το χαρτοφυλάκιο προϊόντων 24/7 κατανάλωσης, μπορεί να οδηγήσει σε καλής ποιότητας ανάπτυξη υπό ποικίλες συνθήκες αγοράς» ανέφερε ο Zoran Bogdanovic.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Coca Cola HBC: Αύξηση πωλήσεων 17% στο 9μηνο, οι εκτιμήσεις για το έτος

Η αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 2,2% σε οργανική βάση, οφείλεται κυρίως στις κατηγορίες στρατηγικής προτεραιότητας, με τα ανθρακούχα αναψυκτικά να αυξάνονται κατά 1,5%, τα ποτά ενέργειας 24,8% και τον καφέ 33,5%.