ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Shutterstock

Συνωστισμός μνηστήρων για το 30% στην εταιρεία του Αεροδρομίου

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
«Φαβορί» για τη συναλλαγή οι Καναδοί του ομίλου PSP, ζωηρό ενδιαφέρον από τον όμιλο Κοπελούζου, φήμες και για τη γαλλική Vinci. Μεγάλα έσοδα περιμένει η κυβέρνηση.

Τουλάχιστον πέντε υποψήφιους, μεταξύ των οποίων και κινεζικοί όμιλοι, περιμένουν στο ΤΑΙΠΕΔ για το 30% της εταιρείας Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ), που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Οι υποψήφιοι καλούνται να εκδηλώσουν ενδιαφέρον την επόμενη Τρίτη, εκτός και αν υπάρξει νέα παράταση. Εκτός από την AviAlliance, θυγατρική του καναδικού επενδυτικού ομίλου PSP, που κατέχει ήδη το 40% και ενδιαφέρεται να αυξήσει το ποσοστό της σε 70%, ενδιαφέρον για το ποσοστό του ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να εκδηλώσει και ο όμιλος Κοπελούζου. Η οικογένεια Κοπελούζου κατέχει σχεδόν το 5% του ΔΑΑ και ο κ. Δημήτρης Κοπελούζος έχει δηλώσει δημοσίως πως ενδιαφέρεται να αυξήσει το ποσοστό της.

Εδώ και καιρό κυκλοφορούν φήμες για υποψηφιότητα και από τον γαλλικό όμιλο Vinci που είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της εταιρείας διαχείρισης της ζεύξης Ρίου – Αντιρρίου, αλλά και της «Ολυμπίας Οδού». Η συμμετοχή των Γάλλων θεωρείται αμφίβολη καθώς θα είναι απλοί μέτοχοι και όχι διαχειριστές του αεροδρομίου στην Αθήνα. Πριν από τρεις μήνες υπήρξε έντονη φημολογία για ενδιαφέρον του αυστραλιανού ομίλου Macquarie, που επενδύει στρατηγικά σε υποδομές ανά τον πλανήτη.

Το δύσκολο ζήτημα για τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ είναι οι Κινέζοι. Κυρίως γιατί η Ευρωπαϊκή Ενωση κάνει ό,τι μπορεί για να κρατήσει το Πεκίνο μακριά από στρατηγικά περιουσιακά στοιχεία στο χώρο των υποδομών εντός της Ε.Ε.

Ο διαγωνισμός για την πώληση του 30% του ΔΑΑ προκηρύχθηκε στο τέλος Ιουνίου και αφού είχε προηγηθεί η 20ετής παράταση της σύμβασης παραχώρησης, μέχρι το 2046. Το μεγάλο ερωτηματικό είναι η αποτίμηση με βάση την οποία θα υποβληθούν σε δεύτερο στάδιο οι οικονομικές προσφορές.

Στην κυβέρνηση και στο ΤΑΙΠΕΔ περιμένουν σημαντικότατα έσοδα από τη συγκεκριμένη συναλλαγή. Κυρίως επειδή θεωρούν πως η αποτίμηση της εταιρείας διαχείρισης του μεγαλύτερου ελληνικού αεροδρομίου θα είναι πολύ υψηλότερη από αυτή στην οποία πώλησε η γερμανική Hochtief το 40% στον καναδικό όμιλο PSP.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τα χρυσά μερίσματα 1 δισ. ευρώ από το Αεροδρόμιο και οι διεκδικητές τους

«Μαγνήτης» για μεγάλα ονόματα της παγκόσμιας σκηνής τα μερίσματα του Αεροδρομίου Αθηνών που αναμένεται να φθάσουν το 1 δισ. ευρώ ως το 2046. Ποιοι ενδιαφέρονται για το 30% των μετοχών.
GEK TERNA
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Λεφτά για νέα έργα, όχι για το χρέος: Τι προτείνουν οι κατασκευαστικές

Τα μισά έσοδα του ΤΑΙΠΕΔ από τις συμβάσεις παραχώρησης να κατευθυνθούν σε νέα έργα και όχι στην αποπληρωμή δημόσιου χρέους, προτείνει ο σύνδεσμος των μεγάλων κατασκευαστικών εταιρειών στο υπουργείο Υποδομών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Διαγωνισμός - θρίλερ για τη ΛΑΡΚΟ με μόνο ένα υποψήφιο αγοραστή

Οι διαδικασίες για την πώληση αρχίζουν, αλλά παραμένει αμφίβολο αν το ένα επενδυτικό σχήμα που εξακολουθεί να ενδιαφέρεται θα υποβάλει τελικά προσφορά. Αίνιγμα το κόστος προσαρμογής στην περιβαλλοντική νομοθεσία.
Attiki Odos
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αττική Οδός: Μεγάλα fund και εργολάβοι μπαίνουν στη διεκδίκηση

Υψηλές οι απαιτήσεις από τις εταιρείες και τα κοινοπρακτικά σχήματα που θα διεκδικήσουν την παραχώρηση. Ενεργητικό τουλάχιστον 400 εκατ. πρέπει να έχουν οι κατασκευαστικές και άνω των 2 δισ. ευρώ οι επενδυτικές εταιρείες.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Διαγωνισμοί για τέσσερις μαρίνες και δύο λιμάνια εντός εξαμήνου

Παραμονή Χριστουγέννων η υποβολή προσφορών από έξι ισχυρούς υποψηφίους για τη μαρίνα Αρετσούς. Τι προβλέπει το πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ για τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Ηγουμενίτσας και Καβάλας.