Σύμφωνα με το επικαιροποιημένο Asset Development Plan (ADP) του ΤΑΙΠΕΔ που εγκρίθηκε από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής, το Ταμείο προετοιμάζει πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου και εξετάζεται ο τρόπος αξιοποίησης (πώληση ή υπο-παραχώρηση λιμενικής δραστηριότητας) για τον Οργανισμό Λιμένος Λαυρίου. Παράλληλα, αποφασίστηκε η αξιοποίηση ορισμένων από τους μικρούς λιμένες ή και μαρίνες του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας. Υπενθυμίζεται πως το δεύτερο τρίμηνο του 2022 αναμένονται οι δεσμευτικές προσφορές για τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης (4 σχήματα) και Ηγουμενίτσας (9 ενδιαφερόμενοι). Το τέταρτο τρίμηνο του 2022 αναμένονται οι δεσμευτικές προσφορές για το λιμάνι του Ηρακλείου (8 σχήματα).
Το ΤΑΙΠΕΔ θα αξιολογήσει προσεχώς τη χρονική στιγμή επανέναρξης της διαδικασίας του διαγωνισμού πώλησης του 30% του Ελευθέριος Βενιζέλος, ο οποίος διεκόπη κατά τη διάρκεια της Β’ φάσης του (φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών) λόγω των επιπτώσεων της πανδημικής κρίσης στη διεθνή αεροπορική αγορά. Για τη φάση των δεσμευτικών προσφορών το Ταμείο είχε προεπιλέξει εννέα επενδυτικά σχήματα.
Σχετικά με τη ΔΕΠΑ Υποδομών (νικητής του διαγωνισμού η Italgas), υπεγράφη μετά το πράσινο φως του Ελεγκτικού η σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών στις 10/12/2021. Ο αγοραστής έχει λάβει ήδη την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού και αναμένεται η έγκριση της ΡΑΕ για την πιστοποίηση του αγοραστή και των Διαχειριστών Δικτύου Διανομής. To οικονομικό κλείσιμο του διαγωνισμού αναμένεται το δεύτερο τρίμηνο του 2022. Αντιθέτως για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας, λόγω νομικών εμπλοκών (διεκδικήσεις αποζημιώσεων από ELFE) ο διαγωνισμός βρίσκεται σε αναστολή.
«Παγωμένα» παραμένουν και τα σχέδια αξιοποίησης των ποσοστών που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ σε ΕΛΠΕ (35,5%), ΕΥΑΘ (24,02%) και ΕΥΔΑΠ (11,33%).
Για την Εγνατία Οδό απαιτείται αρκετός χρόνος ακόμη ώστε ο προτιμητέος επενδυτής (η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-AEGIS) να υπογράψει τη σύμβαση παραχώρησης και αυτή να κυρωθεί από τη Βουλή. Και αυτό γιατί αναμένονται σειρά ενεργειών τόσο από το Δημόσιο, όσο και από την Εγνατία Οδο. Από το ελληνικό δημόσιο, αναμένεται η άμεση αδειοδότηση του συνόλου των σηράγγων (απεριόριστη ή εκτός επικίνδυνων φορτίων κατά περίπτωση) από τη Διοικητική Αρχή Σηράγγων και η έκδοση Αποφάσεων έγκρισης περιβαλλοντικών όρων για ορισμένα σημεία του Αυτοκινητόδρομου αναφορικά με τα οποία έχουν λήξει ή αναμένεται να λήξουν οι σχετικές άδειες.
Από την Εγνατία Οδό αναμένεται η ολοκλήρωση κατασκευής μετωπικών και πλευρικών σταθμών διοδίων, ενέργειες για εγκατάσταση εξοπλισμού για την αδειοδότηση του συνόλου των σηράγγων (απεριόριστη ή εκτός επικίνδυνων φορτίων κατά περίπτωση), ενέργειες για την ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων που απαιτούνται για τις επικείμενες εργασίες που περιγράφονται στην Σύμβαση Παραχώρησης και ειδικά για την αναβάθμιση των κάθετων αξόνων. Τα επόμενα βήματα είναι η υποβολή τελικών σχεδίων συμβατικών κειμένων από τον προτιμητέο επενδυτή, έγκριση τελικού σχεδίου Σύμβασης Παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο, έκδοση ΚΥΑ για αναπροσαρμογή διοδίων τελών, υπογραφή Σύμβασης Παραχώρησης και κύρωση αυτής με νόμο από τη Βουλή.