ΓΔ: 1401.14 0.25% Τζίρος: 7.71 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:56:30 DATA
Φώτο: ΟΛΘ

Ποιοι όμιλοι διεκδικούν τα έργα αναβάθμισης στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Θέμα ημερών είναι η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών από τις κοινοπραξίες που έχουν περάσει στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού για την επέκταση του έκτου προβλήτα του ΟΛΘ, προϋπολογισμού 130 εκατ. ευρώ.

Εντός των προσεχών ημερών θα κατατεθούν οι δεσμευτικές οικονομικές προσφορές των κοινοπραξιών που έχουν προεπιλεγεί στο διαγωνισμό του ΟΛΘ για την επέκταση του έκτου προβλήτα, προϋπολογισμού 130 εκατ. ευρώ.

Στο τελικό στάδιο έχουν περάσει η κοινοπραξία της Mytilineos με τις Rover Maritime SL και HDK, η Archirodon Group,  η κοινοπραξία Intrakat – Intercantieri Vittadello – Sales, η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Etermar – NV Besix, μία κοινοπραξία της ΤΕΡΝΑ και η κοινοπραξία Acciona Construccion – Dredging International.

Τα έργα αναβάθμισης θα επιτρέψουν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης να υποδέχεται πλοία μεγάλου βυθίσματος και χωρητικότητας, τύπου «Super Post New Panamax», με στόχο να ενισχυθεί ο ρόλος του ως διαμετακομιστικό κέντρο της περιοχής. Ταυτόχρονα είναι και το μεγαλύτερο τμήμα των υποχρεωτικών επενδύσεων που έχει αναλάβει να υλοποιήσει ο ΟΛΘ με βάση την τελευταία σύμβαση παραχώρησης με το ελληνικό δημόσιο. Ο ΟΛΘ ελέγχεται πλέον από την South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT).

Τι περιλαμβάνει το έργο

Το τεύχος δημοπράτησης του διαγωνισμού προβλέπει πως η κοινοπραξία που θα κερδίσει το διαγωνισμό θα προχωρήσει στην κατασκευή ενός νέου επιπρόσθετου κρηπιδότοιχου, ως ευθείας προέκτασης του ήδη υφιστάμενου (κρηπιδότοιχου 26), με ελάχιστο συνεχές μήκος 440 μέτρων, εκ των οποίων τα 400 μέτρα τουλάχιστον θα παρέχουν ελάχιστο βάθος -17,60 μέτρων από τη Μέση Στάθμη της Θάλασσας (ΜΣΘ).

Επίσης θα προχωρήσει στην κατασκευή επιπρόσθετου χερσαίου χώρου, πλάτους τουλάχιστον 300 μέτρων, παράλληλα με τον πιο πάνω νέο κρηπιδότοιχο και τρίτον την εκτέλεση όλων των συμπληρωματικών έργων υποδομής, που απαιτούνται για την πλήρη λειτουργία του νέου κρηπιδότοιχου και του αντίστοιχου χερσαίου χώρου, συμπεριλαμβανομένων: της βυθοκόρησης του διαύλου ναυσιπλοΐας και του κύκλου ελιγμών των πλοίων με ελάχιστο βάθος - 17,60 μέτρα από ΜΣΘ, τα δάπεδα του χερσαίου χώρου, καθώς και τα απαραίτητα δίκτυα επικοινωνιών και υπηρεσιών.

Συνολικά η χερσαία ζώνη του ΟΛΘ καλύπτει έκταση περίπου 1.550.000 τετραγωνικών μέτρων και εκτείνεται σε μήκος περίπου 3.500 μέτρων. Διαθέτει 6.150 μέτρα κρηπιδωμάτων, έξι προβλήτες, κτήρια διοικητικής και τεχνικής υποστήριξης, αποθήκες και υπόστεγα, ειδικό εξοπλισμό και λοιπές εγκαταστάσεις.

Στο εννεάμηνο ο ΟΛΘ παρουσίασε αύξηση εσόδων κατά 6,5% από 49,5 εκατ. στα 52,7 εκατ. ευρώ. Η αύξηση οφείλεται κυρίως στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (παρέχοντας πρόσθετα έσοδα 4,9 εκατ. ευρώ), η οποία ξεπέρασε την αναμενόμενη πτώση των εσόδων από το Σταθμό Συμβατικού Φορτίου. Τα κέρδη προ φόρων στο εννεάμηνο μειώθηκαν κατά 2,4%, από 17,3 εκατ. σε 16,9 εκατ. ευρώ.

 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

kataskeues
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Έξι ισχυροί διεκδικητές για το έργο οδοφωτισμού της Κ. Μακεδονίας

Το έργο θα γίνει με Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα και έχει προϋπολογισμό της τάξεως των 15 εκατ. ευρώ. Εξίσου ισχυρό ενδιαφέρον, αλλά και καθυστερήσεις λόγω προσφυγών, στο διαγωνισμό για την Ήπειρο.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Μυρίζει μπαρούτι» στον διαγωνισμό της ΕΥΔΑΠ για την Ψυττάλεια

Το ΤΕΕ άφησε ανοιχτό παράθυρο για τη συμμετοχή στον διαγωνισμό δυο κοινοπραξιών που είχαν αποκλειστεί για τυπικούς λόγους. Αντιδρούν ΑΚΤΩΡ - ΑΒΑΞ που διαχειρίζονται το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων.
Metoxes, Agores, Xrimatistirio, Stocks
MARKET MAKER

Η τραπεζική διόρθωση, η Τιτάν ξεχωρίζει, η ΜΥΤΙΛ και τα 50 ευρώ και η Cenergy

Οι «τακτοποιήσεις» στα χαρτοφυλάκια τραπεζικών μετοχών από θεσμικούς, η Τιτάν σε πρωταγωνιστικό ρόλο, οι επαναγορές της ΜΥΤΙΛ σε τιμή έως 50 ευρώ, η κερδοφορία της Cenergy και η καλή πορεία της Autohellas.