Η εξοικονόμηση χρημάτων αναμένεται να είναι το βασικό χαρακτηριστικών της καταναλωτικής συμπεριφοράς για το επόμενο διάστημα του σταδιακού «απεγκλωβισμού» και επαναλειτουργίας των επιχειρήσεων και υπηρεσιών.
Σύμφωνα με την έρευνα της Euromonitor International που εξετάζει τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις της εξάπλωσης του κορονοϊού στον κλάδο των συσκευασμένων τροφίμων, το πρωταρχικό συμπέρασμα για την «επόμενη μέρα» μετά την πανδημία είναι ότι «οι καταναλωτές θα αναζητήσουν τρόπους εξοικονόμησης χρημάτων λόγω των αρνητικών οικονομικών συνεπειών της νόσου».
Τα έξι βασικά συμπεράσματα της έρευνας αναφέρουν ότι
Η σταδιακή επαναλειτουργία στα σημεία εστίασης θα προσελκύσει ξανά τους καταναλωτές, αλλά μόνο ένα μέρος αυτών θα «επιστρέψει» στη συνήθεια να τρώει έξω με την ίδια συχνότητα όπως στο παρελθόν.
Οι διαδικτυακές αγορές παντοπωλείων θα χρησιμοποιηθούν περισσότερο σε σχέση με το παρελθόν, ωστόσο δεν θα διατηρηθούν όλοι οι διαδικτυακοί χρήστες, καθώς η επιβεβλημένη εμπειρία σε αρκετούς ήταν δυσάρεστη λόγω των καθυστερήσεων στις παραδόσεις και της ανεπάρκειας ορισμένων αγαθών με τις οποίες βρέθηκαν αντιμέτωποι.
Ορισμένες κατηγορίες και είδη τροφίμων θα δουν μια πιο μακροπρόθεσμη ώθηση καθώς οι καταναλωτές επιδιώκουν να «προετοιμαστούν». Προτιμήσεις σε συστατικά και λοιπά είδη μπορεί να αλλάξουν με το καλάθι στα σούπερ μάρκετ να «γεμίζει» με κωδικούς που αφορούν στο μαγείρεμα στο σπίτι ή σε περισσότερα έτοιμα προς κατανάλωση γεύματα για όσους δυσκολεύονται με την μαγειρική.
Η προτίμηση στα τοπικά προϊόντα θα επιστρέψει όπως και το ζήτημα της επισιτιστικής ασφάλειας έναντι της πρόσβασης σε προϊόντα από όλο τον κόσμο. Μάλιστα οι αναλυτές της Euromonitor χαρακτηρίζουν ως «καυτό» αυτό το θέμα, τοποθετώντας στο κάδρο και τις επιπτώσεις που θα έχουν στις επιλογές των καταναλωτών οι αλλαγές στη πραγματοποίηση ταξιδιών.
Μια ακόμα τάση που επισημαίνει η Euromonitor International κινείται στην κατεύθυνση των προϊόντων με «καθαρή» ετικέτα, καθώς στην αξία ορισμένων πρόσθετων συστατικών που ενισχύουν τη θωράκιση του οργανισμού, η οποία εκτιμάται ότι θα αυξηθεί όλο και περισσότερο.
Όπως και σε προηγούμενες περιόδους οικονομικής δυσκολίας, οι επιλογές που προσφέρουν μια προσιτή απόλαυση (π.χ. ζαχαροπλαστική) πιθανότατα θα ευδοκιμήσουν έναντι πιο εκλεπτυσμένων και ακριβότερων προϊόντων.