Το πλάνο για τον ΟΤΕ του 2030 παρουσίασε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, Κ. Νεμπής, τονίζοντας ότι ο ΟΤΕ στοχεύει να εξελιχθεί σε έναν από τους κορυφαίους της Ευρώπης, αναβαθμίζοντας τις υπηρεσίες και τα προϊόντα του και αξιοποιώντας περαιτέρω το brand της μητρικής Deutsche Telekom.
Στην πρώτη του εμφάνιση στους δημοσιογράφους, ο κ. Νεμπής υπογράμμισε τη μεγάλη τιμή να διαδέχεται τον Μ. Τσαμάζ στο τιμόνι του ομίλου, που ξεκίνησε την προσπάθεια για να χτιστεί ο ΟΤΕ του 2030. Ο κ. Νεμπής ανέφερε ότι το νέο σχέδιο του ΟΤΕ βασίζεται σε τρεις πυλώνες, Ανάπτυξη, Μετασχηματισμός και Διαφοροποίηση, που περιλαμβάνουν δέκα στρατηγικές προτεραιότητες.
Ανάπτυξη δικτύου κινητής και οπτικής ίνας
Στην Ανάπτυξη, ο κ. Νεμπής υπογράμμισε το χρονοδιάγραμμα του ομίλου που περιλαμβάνει την ανάπτυξη δικτύων οπτικής ίνας και 5G έως το 2027. Ανέφερε ότι στόχος του ομίλου είναι η οπτική ίνα φτάσει τις 3 εκατ. συνδέσεις FTTH μέχρι το τέλος του 2027, ενώ μέχρι το τέλος του έτους θα έχει φτάσει τις 1,7 εκατ. συνδέσεις. Ο κ. Νεμπής σημείωσε πως το πλάνο ανάπτυξης έχει συμπεριλάβει τα προβλήματα της έλλειψης προσωπικού που υπάρχουν στον κατασκευαστικό κλάδο, επισημαίνοντας σε σχετική ερώτηση του BD πως χωρίς αυτά τα προβλήματα «θα ήταν πολύ μεγαλύτερος ο ρυθμός τόσο της ανάπτυξης του δικτύου όσο και της διείσδυσης οπτικών ινών». Σημαντική ώθηση στην αύξηση της διείσδυσης της οπτικής ίνας και στο κλείσιμο του χάσματος με την Ευρώπη θα δώσει και το κουπόνι Gigabit, σύμφωνα με τον κ. Νεμπή.
Στα δίκτυα κινητής και το 5G, όπου η Cosmote έχει επιτύχει πανελλαδική κάλυψη, ο κ. Νεμπής σχολίασε πως αποτελεί προτεραιότητα η αξιοποίηση του φάσματος 3.5GHz και η αύξηση της διείσδυσης των 5G συσκευών στο δίκτυο του ΟΤΕ, καθώς «θέλουμε το δίκτυο που δημιουργούμε να αξιοποιείται». Σημείωσε πως υπάρχει σχέδιο για την αξιοποίηση των παθητικών υποδομών των σταθμών κινητής τηλεφωνίας με στόχο να αναδειχθεί η αξία τους και να βελτιωθεί η απόδοσή τους,
Στη συνδρομητική τηλεόραση, στόχος είναι η διείσδυση στον πληθυσμό να φτάσει στο 50% που είναι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος, από το 30% που βρίσκεται σήμερα. Όπως τόνισε ο κ. Νεμπής αν συνυπολογιστούν και οι πειρατικές συνδέσεις, η Ελλάδα βρίσκεται στον ευρωπαϊκό μέσο όρο, αλλά θα πρέπει να έρθουν οι καταναλωτές στις νόμιμες πλατφόρμες, επαναλαμβάνοντας ότι ακόμα αναμένεται το νομοσχέδιο για την πειρατεία και τις ποινές στον τελικό χρήστη. Σημείωσε πως οι εταιρείες από την πλευρά τους έκαναν αυτό που πρέπει και η συμφωνία με τη Nova το καλοκαίρι έχει ήδη αποφέρει κάποια πρώτα αποτελέσματα, τα οποία ωστόσο είναι ακόμα νωρίς να αποτιμηθούν.
Μετασχηματισμός και εκμετάλλευση του brand T
Για τον δεύτερο πυλώνα του νέου σχεδίου του ΟΤΕ που αφορά τον Μετασχηματισμό, ο κ. Νεμπής ανέφερε ότι ο στόχος είναι να οδηγήσει σε καλύτερη εμπειρία του πελάτη με μείωση των μη «πωλησιακών» επαφών στα φυσικά κανάλια πώλησης και αύξηση των ηλεκτρονικών καναλιών με τη βοήθεια και της Τεχνητής Νοημοσύνης. Τόνισε πως θα υπάρξει περαιτέρω ενίσχυση των ψηφιακών καναλιών για πωλήσεις και εξυπηρέτηση πελατών και την επιτάχυνση του μετασχηματισμού του λειτουργικού και παραγωγικού μοντέλου, αξιοποιώντας εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης, τεχνολογίες cloud και αυτοματισμούς.
Παράλληλα ο όμιλος ΟΤΕ στοχεύει να αξιοποιήσει περαιτέρω το brand "T" του μητρικού γερμανικού ομίλου που ανήκει στα κορυφαία παγκοσμίως, σημειώνοντας ότι μπορεί να υπάρξουν συνέργειες και νέα προϊόντα που μπορούν να προέλθουν από το εξωτερικό στη χώρα. Αναφορικά με τη φημολογία για την ονοματοδοσία του κλειστού γηπέδου μπάσκετ του ΟΑΚΑ σε Telekom Arena, ο κ. Νεμπής διέψευσε ότι υπάρχει συμφωνία, χωρίς ωστόσο να διαψεύσει πως έχουν υπάρξει συζητήσεις. Όπως επισήμανε εξάλλου ο κ. Νεμπής, η DT έχει ήδη αρκετές χορηγικές συμφωνίες με μεγάλους αθλητικούς συλλόγους σε όλη την Ευρώπη.