ΓΔ: 1399.49 0.13% Τζίρος: 72.47 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:37:00 DATA
Φώτο: Shutterstock

Ποια προϊόντα σαρώνουμε από τα ράφια των σούπερ μάρκετ

Αύξηση έως και 669% σε πωλήσεις προϊόντων προσωπικής υγιεινής, όσπρια, μακαρόνια, ρύζι και έτοιμα γεύματα. Υπάρχει επάρκεια για αρκετούς μήνες, διαβεβαιώνει ο Α. Γεωργιάδης.

Από διπλασιασμό έως και αύξηση που ξεπερνά το 600% δείχνουν τα νεότερα στοιχεία για τους τζίρους στα σούπερ μάρκετ σε βασικές κατηγορίες προϊόντων, καθώς η καταναλωτική φρενίτιδα λόγω κορονοϊού εντείνεται.

Σε συνέχεια των ανακοινώσεων της εταιρείας IRI που αποτύπωσαν αύξηση πωλήσεων κατά 35,7% την εβδομάδα  24/2 με 1/3 (σε σχέση με την περσινή αντίστοιχη περίοδο πριν την Κ. Δευτέρα ) και 41,8% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή ημερολογιακή εβδομάδα (25/02/19 – 03/03/19) στην κατηγορία προϊόντων σταθερού barcode (Ταχυκίνητα και είδη bazaar και όχι επί ζυγίω), χθες δημοσιοποιήθηκαν αναλυτικότερα στοιχεία για 54 βασικές κατηγορίες.

Οι 54 κατηγορίες που εξετάζονται εμφάνισαν αύξηση τζίρου κατά 65,9% στα 60,9 εκατ. ευρώ έναντι 36,7 εκατ. ευρώ που ήταν τα συνολικά τους έσοδα την ίδια εβδομάδα πέρυσι.

Η πρώτη δεκάδα προϊόντων που εμφανίζεται η μεγαλύτερη αύξηση σε αξία πωλήσεων περιλαμβάνει, όπως ήταν αναμενόμενο, τα αντιβακτηριακά μαντηλάκια (669%) και τζελ (297%), τα κρεμοσάπουνα (286%), ενώ ακολουθούν τα όσπρια (186%), τα μακαρόνια (175%), το ρύζι (174%), τα έτοιμα γεύματα (161%), τα καθαριστικά κουζίνας και μπάνιου (159%), τα άλευρα (152%) και οι χλωρίνες (122%).

Στη λίστα «φιγουράρουν» και προϊόντα όπως αφρός ξυρίσματος με αύξηση 25%, το αλουμινόχαρτο κατά 35%, ενώ το συσκευασμένο κρέας κατέγραψε μείωση 3,7%.

Όπως αναφέρουν εκπρόσωποι των αλυσίδων «το φαινόμενο της έντονης κατανάλωσης μετά τις 03/03/2019 εμφάνισε ήπια σημάδια αποκλιμάκωσης, ωστόσο μετά και την απόφαση για αναστολή λειτουργίας των σχολείων αλλά και την επιλογή πολλών επιχειρήσεων να προτείνουν την επιλογή της  κατ΄οίκον εργασίας σε μεγάλη μερίδα εργαζόμενων τους, οι αγορές στα σούπερ μάρκετ εκτινάχθηκαν εκ νέου».

Από τη πλευρά του ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης από το βήμα της Βουλής ανέφερε χθες ότι «δεν δικαιολογείται πανικός στα σούπερ μάρκετ. Υπάρχει εξασφαλισμένη επάρκεια τροφίμων και αγαθών για αρκετούς μήνες», προσθέτοντας ότι πραγματοποιούνται ασταμάτητοι έλεγχοι για φαινόμενα αισχροκέρδειας. «Είμαστε από πάνω. Μέχρι στιγμής η αγορά μας λειτουργεί ομαλά. Εξαιρετικά ομαλότερα από άλλες χώρες».

Αντίθετες τάσεις στη χονδρική

Στον αντίποδα, στον τομέα της χονδρικής η εικόνα βαίνει αντιστρόφως ανάλογη, δεδομένου ότι ο κλάδος της εστίασης έχει πληγεί σημαντικά. Δεδομένου ότι όσο περνούν οι μέρες περιορίζονται σημαντικά οι κοινωνικές εκδηλώσεις και ο κόσμος περιορίζει τις μετακινήσεις και τις εξόδους του για διασκέδαση, στο πλαίσιο της προφύλαξης, οι πωλήσεις Β2Β έχουν «παγώσει»

Ωστόσο, η πλήρης εικόνα δεν έχει αποτυπωθεί στα κανάλια χονδρικής, καθότι δεν έχει έρθει ακόμα η περίοδος των «βαριών» παραγγελιών ενόψει της έναρξης της τουριστικής περιόδου. Η αγορά της εστίασης παραμένει σε εγρήγορση καθώς οι εξελίξεις δε μπορούν να προβλεφθούν και τη δεδομένη περίοδο όλοι τηρούν στάση αναμονής.

Στο μεταξύ,οι διοικήσεις του Οργανισμού Κεντρικών Αγορών και Αλιείας ΑΕ και της Κεντρικής Αγοράς Θεσσαλονίκης ΑΕ ενημέρωσαν πως οι Κεντρικές Λαχαναγορές Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Πάτρας και οι 10 Ιχθυόσκαλες της χώρας συνεχίζουν να ανεφοδιάζουν απρόσκοπτα το σύνολο της επικράτειας, τηρώντας όλα τα μέτρα υγιεινής και τις οδηγίες προστασίας και που έχουν δοθεί από το υπουργείο Υγείας και τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Χρυσό» τρίμηνο στα σούπερ μάρκετ με αύξηση του τζίρου σε 1,5 δισ. ευρώ

Καταναλωτική φρενίτιδα έφερε η καραντίνα τον Μάρτιο, με αύξηση των πωλήσεων κατά 26,9%, ενώ συνολικά το α' τρίμηνο ο τζίρος αυξήθηκε κατά 12,2%. Κερδισμένα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.