Η σαπωνοποιία Παπουτσάνης παρουσίασε ένα ισχυρό μείγμα αποτελεσμάτων στο 9μηνο -συμβαδίζοντας με τις προβλέψεις των αναλυτών- με κύριο χαρακτηριστικό την ενίσχυση των επώνυμων προϊόντων του ομίλου, τόσο στα είδη φροντίδας σπιτιού με το brand ΑΡΚΑΔΙ, όσο και με τα δικά της προϊόντα που τροφοδοτεί τον ξενοδοχειακό κλάδο.
Σύμφωνα με τη διοίκηση, η εξέλιξη αυτή δεν προσθέτει μόνο σε τζίρο αλλά θα ενισχύσει και τα EBITDA της συγκεκριμένης κατηγορίας τα οποία μέχρι σήμερα υπολείπονται των άλλων δραστηριοτήτων. Η εταιρεία στο 9μηνο δεν δημοσιοποιεί τις πηγές των EBITDA αλλά αν ανατρέξει κανείς στο πρώτο εξάμηνο θα διαπιστώσει πως μόνο το 16% των συνολικών EBITDA προήλθε από τα επώνυμα προϊόντα.
Όπως αναφέρουν τα στελέχη της εταιρείας, αυτό αλλάζει αφού το brand ΑΡΚΑΔΙ με την είσοδο του στις νέες κατηγορίες φροντίδας ρούχων και υγρών πιάτων παρουσιάζει μία αύξηση πωλήσεων κατά 80%. Εξαιρώντας το ΑΡΚΑΔΙ, οι πωλήσεις των επώνυμων προϊόντων προσωπικής περιποίησης Παπουτσάνης εμφανίζουν αύξηση 2% σε σχέση με το πρώτο εννεάμηνο του 2023 οδηγούμενες κυρίως από τις εξαγωγές, οι οποίες καταγράφουν ανάπτυξη κατά 28% και αντιπροσωπεύουν το 53% των πωλήσεων.
Προτεραιότητα η ανάπτυξη των επώνυμων προϊόντων
Ο πυλώνας των επώνυμων προϊόντων Παπουτσάνης αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα και αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω το τελευταίο τρίμηνο του 2024, μέσω του εμπλουτισμού της γκάμας των προϊόντων, της διαφημιστικής υποστήριξης και της ενίσχυσης της παρουσίας στα καταστήματα. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα έξοδα διάθεσης (διαφήμισης) στο 9μηνο ήταν 9,2 εκατ. ευρώ έναντι 7,6 εκατ. ευρώ το 9μηνο του 2023.
Η εταιρεία μπορεί να αύξησε τις δαπάνες της αλλά κατάφερε κάτι σπάνιο, αφού σε σε αυξημένο τζίρο σε σχέση με πέρσι εμφάνισε μείωση στα κόστη πωληθέντων. Σε τζίρο 49,6 εκατ. είχε κόστος πωληθέντων 30,9 εκατ ευρώ ενώ πέρσι σε τζίρο 47,4 εκατ. ευρώ είχε κόστος πωληθέντων 31,8 εκατ. ευρώ. Η επίδοση αυτή έχει να κάνει με τα μειωμένα κόστη που προέρχονται κυρίως από την αποδοτικότητα στην παραγωγή μετά την ολοκλήρωση των επενδύσεων, αλλά και στο «μεγάλωμα» των branded προϊόντων που ρίχνει το κόστος των προμηθευτών και βελτιώνει τις εμπορικές σχέσεις με τα κανάλια διανομής.
Ποιοι παράγοντες θα διαμορφώσουν τα μεγέθη του 2024 και του 2025
Η εταιρεία αναμένει καλύτερα αποτελέσματα στο σύνολο της χρήσης σε σχέση με το 2023 γιατί στο κομμάτι της παραγωγής προϊόντων για τρίτους (ιδιωτική ετικέτα) η νέα συμφωνία με μεγάλη πολυεθνική άρχισε να τρέχει ουσιαστικά στο δεύτερο εξάμηνο του έτους. Επίσης, το 2025 θα υπάρξουν και νέες συμφωνίες για παραγωγή προϊόντων για τρίτους σε συνδυασμό με την άνοδο του όγκου πωλήσεων στα επώνυμα προϊόντα που θα εμπλουτιστούν και με νέους κωδικούς.
Η εταιρεία αναμένει και την ολοκλήρωση των γραφειοκρατικών διαδικασιών για να συνδεθεί στο δίκτυο το φωτοβολταϊκό πάρκο που έχει εγκαταστήσει στη Ριτσώνα, το οποίο θα καλύψει περίπου το 30% των ενεργειακών αναγκών του εργοστασίου.
Στο 9μηνο οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν στα 49,6 εκατ. ευρώ (+5%), τα κέρδη ebitda ανήλθαν στα 8,1 εκατ. ευρώ (+21%) και τα καθαρά κέρδη έφτασαν στα 3,92 εκατ. ευρώ (+41%).
Όσον αφορά τη συνεισφορά των τεσσάρων τομέων δραστηριότητας στα συνολικά μεγέθη, επισημαίνεται ότι το 30% των συνολικών εσόδων προέρχεται από πωλήσεις επωνύμων προϊόντων της Παπουτσάνης, το 18% από πωλήσεις στην ξενοδοχειακή αγορά, το 36% από παραγωγές προϊόντων για τρίτους και το 16% από βιομηχανικές πωλήσεις ειδικών σαπωνομαζών.