ΓΔ: 1469.25 0.37% Τζίρος: 78.31 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shuttesrtock

Ανακάμπτει ο κλάδος της ένδυσης: Ποιοι είναι οι κυρίαρχοι της αγοράς

Το 2023 ξεπεράστηκε κατά 11% ο τζίρος του 2019 και κατά 60% ο τζίρος του 2020. Σε δέκα ισχυρές αλυσίδες το 80% των συνολικών πωλήσεων.

Ο κλάδος λιανικής ετοίμων ενδυμάτων είχε «χτυπηθεί» πολύ κατά τη διάρκεια της 10ετούς κρίσης αλλά τα τελευταία χρόνια ανακάμπτει σταθερά με ένα «διάλειμμα» την περίοδο της πανδημίας. Μια τάση που ισχύει και στην Ευρώπη, καθώς σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, η κατά κεφαλήν δαπάνη για ένδυση στις χώρες της ΕΕ-27 παρουσίασε αύξηση 15,1% το 2022 σε σχέση με το 2021.

Ο συνθήκες βέβαια για τις αλυσίδες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα παραμένουν δύσκολες, αφού το εισόδημα των καταναλωτών επηρεάζεται από τον πληθωρισμό σε όλα τα βασικά προϊόντα Επίσης, πρόκειται για έναν κλάδο με πολλές μικρές επιχειρήσεις με ανώνυμα πολλές φορές σήματα. Η προτίμηση, όμως, των καταναλωτών στα branded προϊόντα είναι εμφανής αφού το 80% των συνολικών πωλήσεων το μοιράζονται οι 10 μεγαλύτεροι όμιλοι.

Σύμφωνα με την κλαδική μελέτη της Στόχασις Σύμβουλοι Επιχειρήσεων, η εγχώρια αγορά αλυσίδων λιανικού εμπορίου ετοίμων ενδυμάτων ξεπέρασε τα προ πανδημίας Covid-19 επίπεδα και υπερέβη το 1,4 δισ. ευρώ το 2023,

Οπως αναφέρει στο ΒD, o manager της Στόχασις κ. Αδάμ Ρεγκούζας το συνολικό μέγεθος της εγχώριας αγοράς ξεπέρασε το 1,4 δισ. το 2023, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 60% σε σχέση με το 2020 και 11% σε σχέση με το 2019.

Το ήμισυ της συνολικής εγχώριας αγοράς των αλυσίδων λιανικού εμπορίου ετοίμων ενδυμάτων αφορούσε στα γυναικεία ενδύματα, ακολούθησαν τα ανδρικά ενδύματα και μετά τα παιδικά. 

Σχετικά με τις μεσοπρόθεσμες προοπτικές, η πορεία της εξεταζόμενης αγοράς, σε αξία, προβλέπεται ότι θα κινηθεί ανοδικά, με τον Μέσο Ετήσιο Ρυθμό Μεταβολής (ΜΕΡΜ) την περίοδο 2024-2026 να διαμορφώνεται στο  5,3%.

Από τη χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου, όπως επισημαίνει η σύμβουλος της Στόχασις Ελισάβετ Μαλούκου, το ΕΒΙΤDA, ως ποσοστό επί των πωλήσεων των επιχειρήσεων του κλάδου το 2022, επανήλθε στην «κανονικότητα» των επιπέδων του 2019, έπειτα από την αυξομείωση που παρουσίασε τη διετία 2020-2021. Ο δείκτης Υποχρεώσεις/EBITDA την περίοδο 2013-2022 (με εξαίρεση το 2020) «αποτυπώνει» τη δυνατότητα των επιχειρήσεων όσον αφορά στην εξυπηρέτηση των υποχρεώσεών τους.

Επίσης, η μεγαλύτερη αύξηση των πωλήσεων τη διετία 2021-2022 σε σύγκριση με την αύξηση του κόστους πωλήσεων την ίδια περίοδο είχε ως αποτέλεσμα την εμφάνιση καθαρών κερδών την εν λόγω διετία. 

Σύμφωνα με τους ισολογισμούς του 2022 - ακόμη δεν έχουν δημοσιεύσει μεγέθη για το 2023 όλες οι εταιρείες- η ITX EΛΛΑΣ (Zara, Massimo Dutti κ.α) κυριαρχεί με τζίρο 614 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων 27,5 εκατ. ευρώ. Ακολουθεί η H&M με τζίρο 183 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων 6,3 εκατ. ευρώ, ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται η Sarkk (Tommy Hilfiger και Calvin Klein) με πωλήσεις  85 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων 13,8 εκατ. ευρώ. 

Οι 10 μεγαλύτερες αλυσίδες ετοίμων ενδυμάτων το 2022

 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ξένους εργάτες αναζητεί η Creta Farms αλλά προσκρούει στη γραφειοκρατία

Η εταιρεία είχε κάνει αίτηση για 50 Ινδούς τον Ιανουάριο του 2023 αλλά ακόμη δεν έχει έρθει κανένας. Αύξηση πωλήσεων και κερδών ΕBITDA το 2023 χωρίς ανατιμήσεις στα προϊόντα. Στο 25% το μερίδιο αγοράς
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αμφισβητεί το πρόστιμο η Ελαΐς Unilever Hellas προχωρά σε προσφυγή

Η εταιρεία διαφωνεί με τη μεθοδολογία βάσει της οποίας οι ελεγκτικές αρχές υπολόγισαν το πρόστιμο, μη λαμβάνοντας υπόψιν βασικές παραμέτρους του τρόπου λειτουργίας της αγοράς του λιανικού εμπορίου και των λογιστικών προτύπων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στηρίζουν την κερδοφορία της Jumbo τα μειωμένα κόστη των προμηθευτών

Μειώσεις τιμών σε αρκετά προϊόντα για την προστασία των μεριδίων αγοράς. Χάρη στα υψηλά διαθέσιμα του ομίλου, φέτος οι μέτοχοι μοιράστηκαν 401 εκατ. ευρώ ή 2,94 ευρώ ανά μετοχή με τη μερισματική απόδοση να ξεπερνά το 12%.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Απ. Βακάκης: Απειλή και για τα Jumbo από τον πληθωρισμό των τροφίμων

Στον κλάδο της εταιρείας καταγράφεται αποκλιμάκωση τιμών, αλλά οι ανατιμήσεις στα τρόφιμα μειώνουν το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών. Χρηματικές διανομές -ρεκόρ 401 εκατ. ευρώ στους μετόχους εντός του 2023.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τι είπε για αυξήσεις τιμών, επενδύσεις και ανταγωνισμό ο CEO του ΟΤΕ Μ. Τσαμάζ

Κυβερνητικό stop σε τιμαριθμική αναπροσαρμογή στα τιμολόγια. Κορυφώνεται το επενδυτικό πρόγραμμα του οργανισμού στη διετία 2023 - 2024. Η στρατηγική για τη θυγατρική στη Ρουμανία.