Το καλύτερο Πάσχα στην ιστορία της Attica Συμμετοχών (Blue Star, Superfast, Hellenic Seaways και ΑΝΕΚ) και του κλάδου της ακτοπλοΐας γενικότερα ήταν αυτό που πέρασε σε ό,τι αφορά στην κίνηση των επιβατών. Αυτό αναφέρουν πηγές της εταιρείας στο BD, επισημαίνοντας ότι η γραμμή της Κρήτης κινήθηκε σε γενικές γραμμές στα ίδια επίπεδα με πέρσι, στον Aργοσαρωνικό υπήρξε σημαντική αύξηση της κίνησης, ενώ στις Kυκλάδες το μεταφορικό έργο «απογειώθηκε».
Όλα δείχνουν ότι θα είναι ακόμη ένα καλό καλοκαίρι με επέκταση της τουριστικής περιόδου, γεγονός που θα βελτιώσει τα έσοδα, υποστηρίζουν από την εταιρεία. Από την άλλη πλευρά, το μέσο κόστος των καυσίμων έχει ενισχυθεί κατά 10% σε σχέση με πέρσι, από 508 ευρώ ο τόνος σε 560 ευρώ, γεγονός που αυξάνει τα λειτουργικά κόστη μιας και το κόστος καυσίμων αντιπροσωπεύει έως και το 50% του συνολικών λειτουργικών εξόδων του ομίλου. Οι θυγατρικές εταιρείες δεν έχουν προχωρήσει σε αυξήσεις εισιτηρίων εκτός από το 1 ευρώ σε κάθε ναύλο για δικαιώματα ρύπων στις γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής.
Εν τω μεταξύ, στο πλαίσιο της συγχώνευσης με την ΑΝΕΚ, ολοκληρώθηκε και εθελουσία έξοδος 130 εργαζομένων σε ένα σύνολο 480 εργαζομένων, που ήταν και ο αρχικός στόχος. Βεβαίως, ήδη γίνονται νέες προσλήψεις ενόψει της τουριστικής περιόδου που θα μειώσουν και το μέσο όρο ηλικίας των εργαζομένων.
Από τι θα κριθούν τα αποτελέσματα του 2024
Το 2023 ο όμιλος είχε έσοδα 588,3 εκατ. (αύξηση 11%), κέρδη EBITDA 126,4 εκατ. (αύξηση 118%) και καθαρά κέρδη 61,2 εκατ. από 17,1 εκατ. ευρώ το 2022. Στα μεγέθη έχει ενσωματωθεί η ΑΝΕΚ μόνο για 26 ημέρες καθώς η συγχώνευση ολοκληρώθηκε στις 4 Δεκεμβρίου του 2023. Τα καθαρά κέρδη έχουν επηρεαστεί θετικά κατά 22,8 εκατ. ευρώ λόγω της συγχώνευσης με την ΑΝΕΚ.
Φέτος σε επίπεδο τζίρου τα νούμερα θα είναι υψηλότερα, λόγω της πλήρους ενοποίησης με την ΑΝΕΚ αλλά στις υπόλοιπες γραμμές των κερδών υπάρχουν παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν όπως το κόστος της εθελουσίας και η αύξηση των καυσίμων.
Η εταιρεία θα έχει πάλι έκτακτο κέρδος 22 εκατ. ευρώ από την πώληση της συμμετοχής της 49% στην εταιρεία Africa Morocco Link (AML). Από την πώληση της συμμετοχής και την πώληση δυο πλοίων η εταιρεία εισέπραξε 49 εκατ. ευρώ τα οποία θα μειώσουν ισόποσα τον δανεισμό του ομίλου.
Η εταιρεία συνεχίζει το επενδυτικό της πρόγραμμα καθώς εκτός από τις καθιερωμένες εργασίες συντήρησης αναπτύσσει πρωτοβουλίες που έχουν να κάνουν με τη μείωση της κατανάλωσης πετρελαίου στα πλοία. Μεταξύ αυτών είναι και η εγκατάσταση συστημάτων καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers) σε ορισμένα πλοία της ΑΝΕΚ. Τα καύσιμα σε πλοία με scrubbers είναι 20% φθηνότερα σε σχέση με τα υφιστάμενα καύσιμα. Παράλληλα, προχωρεί και η συνεργασία με την ONEX στα Ναυπηγεία Ελευσίνας και Σύρου, καθώς ήδη 10 πλοία του ομίλου βρίσκονται εκεί για εργασίες συντήρησης.
Οι επενδύσεις στα ξενοδοχεία και η πορεία της μετοχής
Στον ξενοδοχειακό κλάδο, όπου ο όμιλος επενδύει μέσω της θυγατρικής εταιρίας Attica Blue Hospitality, ολοκληρώθηκε η εξαγορά του ξενοδοχείου Galaxy Hotel στη Νάξο, όμορου του Νaxos Resort Beach Hotel, που είχε εξαγοραστεί το 2021. Η εταιρεία απέκτησε και επιπλέον πέντε στρέμματα για εργασίες επέκτασης των μονάδων που σύντομα θα λειτουργούν ως μία οντότητα στην παραλία του Αγίου Γεωργίου. Στόχος είναι η δυναμικότητα να ανέλθει στα 200 δωμάτια και σουίτες με πάνω από 500 κλίνες.
Επίσης, η Attica Blue Hospitality έχει στην κατοχή της και το ξενοδοχείο Tinos Beach που βρίσκεται στη θέση Κιόνια της Τήνου στο οποίο γίνονται εργασίες ανακαίνισης και θα λειτουργήσει από την επόμενη τουριστική περίοδο. Για τις εξαγορές των μονάδων έχουν δαπανηθεί συνολικά 27 εκατ. ευρώ.
Η μετοχή μετά τις επιθετικές πωλήσεις τον Δεκέμβριο του 2023 και τον Ιανουάριο του 2024 από πρώην μετόχους της ΑΝΕΚ που λόγω της συγχώνευσης έλαβαν μετοχές της Αttica (περίπου το 11,5% του μετοχικού κεφαλαίου) όταν και υποχώρησε κάτω από τα 2 ευρώ, τώρα έχει ανακάμψει στα 2,4 ευρώ, αλλά παραμένει κάτω από τα 2,6 ευρώ της δημόσιας πρότασης της Strix.
Ο στόλος έχει αποτίμηση 1 δισ ευρώ αλλά στις ακτοπλοϊκές ρόλο παίζουν το πόσο αποδοτικές είναι οι γραμμές που εξυπηρετούν και όχι τόσο η αξία των πλοίων. Η μετοχή διαπραγματεύεται κοντά στη λογιστική της αξία -ίδια κεφάλαια 496 εκατ. ευρώ και κεφαλαιοποίηση 583 εκατ. ευρώ- με το enterprise value (καθαρός δανεισμός και κεφαλαιοποίηση) να ανέρχεται στο 1,05 δισ. ευρώ. Η εταιρεία μετά τη δημόσια πρόταση της Strix έχει περιορισμένη διασπορά και η αγορά αναμένει το επόμενο διάστημα διορθωτικές κινήσεις (placement)για την ενίσχυση της εμπορευσιμότητας.