ΓΔ: 1557.83 0.86% Τζίρος: 131.70 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04 DATA
businessdaily-Attica-Group-E-Flexer
Φωτο: Attica Group

Τουλάχιστον 20% το placement της Attica Group σε ξένους επενδυτές

Στόχος να τοποθετηθεί η μετοχή σε διεθνή χαρτοφυλάκια και να σταματήσει η «ταλαιπωρία» της χαμηλής διασποράς. Ο ρόλος της Τρ. Πειραιώς, το guidance της διοίκησης και οι απορίες των ξένων διαχειριστών.

Με στόχο να βγει από τη χρηματιστηριακή αφάνεια και να γίνει γνωστή στη διεθνή επενδυτική κοινότητα, η Attica Group  (SuperFast, Blue Star Ferries, Hellenic Seaways, ΑΝΕΚ Lines) δρομολογεί τις διαδικασίες για ένα μεγάλο placement. Με αυτόν τον τρόπο θα διευρύνει τη μετοχική της βάση και παράλληλα θα προσαρμοστεί -και με το παραπάνω- στον νέο κανονισμό του ΧΑ περί επαρκούς διασποράς.

Το πρώτο βήμα έγινε χθες στο Λονδίνο, όπου η διοίκηση παρουσίασε τον όμιλο και τις προοπτικές του μπροστά σε περίπου 50 διαχειριστές κεφαλαίων. Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει την έκδοση ενημερωτικού δελτίου, τη δημοσίευση στις αρχές Μαρτίου των αποτελεσμάτων του 2024 που θα προστεθούν στο ενημερωτικό και τις απαραίτητες εγκρίσεις από τις χρηματιστηριακές αρχές ώστε η διάθεση των μετοχών να πραγματοποιηθεί κάποια στιγμή τον Απρίλιο. 

Στόχος να διατεθεί τουλάχιστον το 20% του μετοχικού κεφαλαίου. Σήμερα η Strix Holdings ελέγχει το 86,7% του μετοχικού κεφαλαίου της Attica και 13,3% είναι η διασπορά. Για να πληροί τις προϋποθέσεις του νέου κανονισμού του ΧΑ η διασπορά θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 15%. Το placement όμως δεν θα αφορά σε ένα ποσοστό 2%-3% αλλά τουλάχιστον 20%.

Η Strix Holdings ανήκει στην Blantyre Capital, η οποία λειτουργεί με την υποστήριξη της Τράπεζας Πειραιώς. Στο τέλος των διαδικασιών τα έσοδα του placement θα καταλήξουν στην Τράπεζα Πειραιώς, ώστε να αρχίσει και αυτή να κάνει απόσβεση της επένδυσής της στην Attica Group.

Κατά την παρουσίαση του ομίλου στο Λονδίνο οι περισσότερες ερωτήσεις των διαχειριστών είχαν να κάνουν με τις προοπτικές του τουριστικού ρεύματος αλλά και με το πώς λειτουργούν οι άγονες γραμμές. Ένα άγνωστο concept για τους αναλυτές. 

Η διοίκηση εστίασε στην ανάπτυξη του τουρισμού στη χώρα και στην ώθηση που δίνει στην ακτοπλοΐα, στην ηγετική θέση που κατέχει ο όμιλος στην Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως με 43 πλοία, στον σύγχρονο στόλο μετά από επενδύσεις 2 δισ. ευρώ αλλά και στις προγραμματισμένες μελλοντικές επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. ευρώ.

Η δύσκολη εξίσωση της αποτίμησης

Σχετικά με την αποτίμηση της εταιρείας, υπάρχει μια αντικειμενική δυσκολία, δεδομένου ότι δεν υπάρχει ανάλογη ακτοπλοϊκή εταιρεία εισηγμένη σε διεθνή κεφαλαιαγορά. Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες δεν αποτιμώνται σε σχέση με την αξία των πλοίων τους αλλά από τα έσοδα και τα κέρδη των γραμμών που εξυπηρετούν. Μια δίκαιη αποτίμηση για τον όμιλο εκτιμάται από τη διοίκηση πως είναι EV/Ebitda κοντά στο 10x.

Η εταιρεία μετά την απορρόφηση της ΑΝΕΚ έχει EBITDA περίπου 150 εκατ. ευρώ και καθαρό δανεισμό 550 εκατ. ευρώ. Με ένα πολλαπλασιαστή 10x η κεφαλαιοποίηση πρέπει να αντιστοιχεί σε 950 εκατ. ευρώ έναντι 550 εκατ. ευρώ σήμερα. Δηλαδή σε τιμή μετοχής άνω των 3,5 ευρώ σε σχέση με τα 2,28 ευρώ σήμερα. Το 20% του μετοχικού κεφαλαίου αντιστοιχεί σε 46 εκατ. μετοχές οπότε τα έσοδα του placement θα ξεπεράσουν τα 150 εκατ. ευρώ. Όλα αυτά όμως μένει να αποδειχτούν κατά την περίοδο του placement, όταν θα έχουν ολοκληρωθεί οι παρουσιάσεις του ομίλου σε θεσμικούς επενδυτές σε συνάρτηση με τις συνθήκες που θα επικρατούν τότε στις αγορές.. 

Σύμφωνα με την παρουσίαση που έγινε στους αναλυτές το guidance της διοίκησης για το 2030 αναφέρει έσοδα μεταξύ 915 - 925 εκατ. ευρώ, EBITDA μεταξύ 238-262 εκατ. ευρώ και καθαρό δανεισμό προς EBITDA στο 2,1x. 

Δρομολογούνται νέες επενδύσεις 1,2 δισ. ευρώ

Ο όμιλος σχεδιάζει επενδύσεις 1,2 δισ. ευρώ μέχρι το 2030 με στόχο τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του στόλου του στον δρόμο για την «πράσινη» μετάβαση.  Στην κατεύθυνση αυτή, η ακτοπλοϊκή προτίθεται στην παρούσα συνθήκη να επενδύσει στην απόκτηση συνολικά έως 10 πλοίων σε ορίζοντα 5ετίας.

Σύμφωνα με τα τελευταία δημοσιοποιημένα στοιχεία του 9μηνου του 2024, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 27,4% φτάνοντας τα 593,4 εκατ. ευρώ από 465,6 εκατ. το 9μηνο του 2023 κυρίως λόγω της ενσωμάτωσης της ΑΝΕΚ. Τα κέρδη EBITDA υποχώρησαν στα 93,5 εκατ. ευρώ από 121,3 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη κατήλθαν στα 45,3 εκατ. ευρώ από 59,9 εκατ. ευρώ το 9μηνο του 2023. 

Τα αποτελέσματα του 9μηνου και γενικότερα της χρήσης 2024 επιβαρύνθηκαν με μη επαναλαμβανόμενα έξοδα που σχετίζονται με τη συγχώνευση και τη λειτουργική ενσωμάτωση της ΑΝΕΚ, όπως ενδεικτικά το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, το κόστος αναβάθμισης των πλοίων, το κόστος εκπαίδευσης και ενσωμάτωσης των πληρωμάτων και του προσωπικού ξηράς, καθώς και λοιπά κόστη συγχώνευσης συνολικού ύψους 18,5 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον, το λειτουργικό κόστος του ομίλου επηρεάσθηκε από την επιβάρυνση για αγορά δικαιωμάτων ρύπων, ποσού 14,1 εκατ. ευρώ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το όνειρο της Cenergy στην Αμερική: Μεγάλη επένδυση χωρίς γραφειοκρατία

Χωρίς εμπόδια η μεγάλη επένδυση στη Βαλτιμόρη. Οι διαφορές με Ελλάδα και Ευρώπη. Πρεμιέρα στο ΧΑ για τις νέες μετοχές: «Η επένδυση στις ΗΠΑ αυξάνει και την περιουσία των μετόχων μας», τόνισε ο CEO Aλέξης Αλεξίου.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΧΑ: Οι εισηγμένες «μοιράζουν« χρήμα, μερίσματα 4 δισ. ευρώ το 2024

Μέχρι τώρα έχουν μοιράσει, μερίσματα και επιστροφές κεφαλαίου, περί τα 3,7 δισ. ενώ θα προστεθούν και τα προμερίσματα τον Νοέμβριο. Στα 3,8% αναμένεται να διαμορφωθεί η μερισματική απόδοση του Χρηματιστηρίου Αθηνών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Έως και με 200% «έτρεξε» η μετοχή της SOFTWEB στην πρεμιέρα της στο ΧΑ

Με αξία συναλλαγών που δεν ξεπέρασε τα 9.000 ευρώ, η εταιρεία υπερδιπλασίασε την αξία της. Ασυνήθιστες διακυμάνσεις για νέα εισαγωγή. Τα σχέδια της εταιρείας από τη Θεσσαλονίκη που δραστηριοποιείται στο επιχειρηματικό λογισμικό.