ΓΔ: 1394.52 -0.22% Τζίρος: 32.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:48:30 DATA
Φώτο: ΟΛΘ

Ξέσπασε πόλεμος στον ΟΛΘ για έργο 180 εκατ. ευρώ

Παρέμβαση ΤΑΙΠΕΔ προς τη διοίκηση του ΟΛΘ, μετά τα παράπονα που φέρονται να εξέφρασαν κατασκευαστικές εταιρείες για το διαγωνισμό που αφορά την επέκταση του έκτου προβλήτα του λιμανιού.

Η σκληρή μάχη για τη μεγάλη σύμβαση που αφορά την επέκταση του έκτου προβλήτα του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), ύψους 190 εκατ. ευρώ, οδήγησε προ ημερών και σε παρέμβαση του ΤΑΙΠΕΔ. Ο πρόεδρος του Ταμείου Αρης Ξενόφος έστειλε, σύμφωνα με πληροφορίες, επιστολή προς τη διοίκηση του ΟΛΘ με την οποία ζητεί να τηρηθούν οι κανόνες της διαφάνειας και της ορθής εταιρικής διακυβέρνησης.

Το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί να πώλησε τον ΟΛΘ στην SEGT στην οποία συμμετέχει και ο όμιλος του Ιβάν Σαββίδη, αλλά διατηρεί μία θέση στο διοικητικό συμβούλιο. «Για να παρέμβει το ΤΑΙΠΕΔ πρέπει να έχει λάβει επιστολές διαμαρτυρίας», υποστηρίζουν όσοι δε βλέπουν με καλό μάτι τη σημερινή διοίκηση του ΟΛΘ και τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο Σωτήρη Θεοφάνη.

Επειδή τα μεγάλα έργα είναι πλέον ελάχιστα στην Ελλάδα, όλοι οι ισχυροί όμιλοι επιδιώκουν να επικρατήσουν στον διαγωνισμό του ΟΛΘ για τον έκτο προβλήτα. Αντίστοιχη μάχη θα μπορούσε να γίνει και με το εξίσου μεγάλο λιμενικό έργο του ΟΛΠ, για το νέο προβλήτα κρουαζιεροπλοίων. Όμως, οι Κινέζοι της Cosco φρόντισαν να βγάλουν εκτός παιχνιδιού, με το «καλημέρα», όλους τους ισχυρούς εγχώριους ομίλους, και τελικά να υπογράψουν με τον παραδοσιακό συνεργάτη τους στα έργα, την ΤΕΚΑΛ.

Αφού, λοιπόν, έμειναν εκτός παιχνιδιού στον Πειραιά, οι ισχυροί των κατασκευών θεωρούν πως θα «πάρουν το αίμα τους πίσω» μέσω της επικράτησης στο διαγωνισμό του ΟΛΘ. Η διοίκηση του τελευταίου έβαλε ήδη ψηλά τον πήχη καθώς η διακήρυξη προβλέπει πως στο διαγωνισμό μπορούν να συμμετάσχουν μόνο εταιρείες της ανώτατης (7ης) τάξης του εργοληπτικού πτυχίου. Αλλά ακόμα και οι συγκεκριμένες εταιρείες θα χρειαστούν συμμαχίες, καθώς είναι εξίσου ψηλά ο πήχης της εμπειρίας σε λιμενικά έργα.

Στην κατασκευαστική αγορά υποστηρίζουν πως ο διαγωνισμός κινείται σε τεντωμένο σκοινί και εξαιτίας της διαμάχης μεταξύ των Γάλλων της Terminal Link, που ελέγχουν το 33% της SEGT, με τον κ. Θεοφάνη. Οι Γάλλοι επιδιώκουν από την πρώτη στιγμή ισχυρότερο ρόλο στα διοικητικά του ΟΛΘ ή τουλάχιστον «ρόλο διαιτητή» σε τέτοιους διαγωνισμούς. Πιθανώς θα έβλεπαν με καλό μάτι και την ανάθεση τέτοιων κρίσιμων έργων σε γαλλικούς ομίλους που έχουν παρουσία στη χώρα μας.

Ως αρχική προθεσμία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος είχε οριστεί η 7η Φεβρουαρίου ενώ μετά τον έλεγχο των δικαιολογητικών θα καθοριστεί η λίστα των υποψηφίων που θα κληθούν να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές μέσα στην Άνοιξη. Σχεδόν όλες οι μεγάλες ελληνικές τεχνικές εταιρείες συμπεριλαμβάνονται στη λίστα υποψηφίων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

GEK TERNA
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Λεφτά για νέα έργα, όχι για το χρέος: Τι προτείνουν οι κατασκευαστικές

Τα μισά έσοδα του ΤΑΙΠΕΔ από τις συμβάσεις παραχώρησης να κατευθυνθούν σε νέα έργα και όχι στην αποπληρωμή δημόσιου χρέους, προτείνει ο σύνδεσμος των μεγάλων κατασκευαστικών εταιρειών στο υπουργείο Υποδομών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Διαγωνισμός - θρίλερ για τη ΛΑΡΚΟ με μόνο ένα υποψήφιο αγοραστή

Οι διαδικασίες για την πώληση αρχίζουν, αλλά παραμένει αμφίβολο αν το ένα επενδυτικό σχήμα που εξακολουθεί να ενδιαφέρεται θα υποβάλει τελικά προσφορά. Αίνιγμα το κόστος προσαρμογής στην περιβαλλοντική νομοθεσία.
Attiki Odos
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αττική Οδός: Μεγάλα fund και εργολάβοι μπαίνουν στη διεκδίκηση

Υψηλές οι απαιτήσεις από τις εταιρείες και τα κοινοπρακτικά σχήματα που θα διεκδικήσουν την παραχώρηση. Ενεργητικό τουλάχιστον 400 εκατ. πρέπει να έχουν οι κατασκευαστικές και άνω των 2 δισ. ευρώ οι επενδυτικές εταιρείες.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Διαγωνισμοί για τέσσερις μαρίνες και δύο λιμάνια εντός εξαμήνου

Παραμονή Χριστουγέννων η υποβολή προσφορών από έξι ισχυρούς υποψηφίους για τη μαρίνα Αρετσούς. Τι προβλέπει το πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ για τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Ηγουμενίτσας και Καβάλας.