Με επενδύσεις σε καινούργια αεροσκάφη συνεχίζει την αναπτυξιακή της πορεία η SKY express, που μέσα στην εβδομάδα διευρύνει και το αποτύπωμά της στον αεροπορικό χάρτη με δύο νέες συνεργασίες με εταιρείες από τη Βρετανία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Έχοντας πετύχει τους στόχους της τριετίας, σύμφωνα με τον ιδρυτή και πρόεδρο του Ομίλου IOGR, κ. Ιωάννη Γρύλο, αναμένεται να κλείσει το 2023 κερδοφόρα, με τα έσοδα να φτάνουν τα 350 εκατ. ευρώ.
Μία ημέρα μετά την τελετή ονοματοδοσίας του πρώτου Airbus 321 Neo της εταιρείας, που έλαβε χώρα χθες στον Διεθνή Αερολιμένα Λάρνακας, η εταιρεία παραλαμβάνει ένα ακόμα αεροσκάφος ATR-72600. Θα παραληφθούν συνολικά τέσσερα νέα ATR, με τις επόμενες παραδόσεις να έχουν προγραμματιστεί τον Ιανουάριο, τον Φεβρουάριο και τον Απρίλιο.
Μέσα στο 2024, στον στόλο θα προστεθούν ακόμη δυο αεροσκάφη της οικογένειας Airbus 321 Neo, που αρχικώς θα κάνουν πτήσεις τσάρτερ και από τον Οκτώβριο θα ενταχθούν στα τακτικά δρομολόγια, καθώς θα ωριμάζουν οι πτήσεις σε Φρανκφούρτη, Βαρσοβία, Ντίσελντορφ.
Αναφορικά με το ύψος της επένδυσης για τα νέα αεροσκάφη, ο κ. Γρύλος σημείωσε πως δεν είναι αυτό που μετράει τη δεδομένη στιγμή. «Δεν είμαστε στην αρχή της Covid, όταν οι τράπεζες δεν υπήρχαν για να χρηματοδοτήσουν την αγορά αεροσκαφών. Τώρα το σημαντικό είναι η ανάπτυξη και η δημιουργία νέων προϊόντων», είπε, διευκρινίζοντας πάντως ότι η εταιρεία ενδιαφέρεται να διατηρεί ένα μείγμα με ιδιόκτητα καινούργια αεροσκάφη, φιλικά προς το περιβάλλον, παρόλο που δεν επιδοτείται όπως ο ανταγωνισμός. Εστίασε και στο γεγονός ότι η SKY express διατηρεί μηδενικό δανεισμό.
Οι κινητήρες
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο κ. Γρύλος στην επιλογή της εταιρείας εξαρχής να προτιμήσει κινητήρες CFM, καθώς σήμερα δεν είναι αντιμέτωπη με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα αεροσκάφη που «φοράνε» κινητήρες της Pratt and Whitney, τους οποίους η κατασκευάστρια εταιρεία ανακαλεί για συντήρηση νωρίτερα από την αρχικώς προβλεπόμενη.
Όπως τόνισε ο επικεφαλής του Ομίλου, «η επιλογή μας επιβεβαιώθηκε. Οι κινητήρες CFM είναι μεν ακριβότεροι, αλλά συγχρόνως καταναλώνουν 20% λιγότερο καύσιμο, άρα παράγουμε λιγότερους ρύπους», σημειώνοντας πως αυτό έχει άμεσο αντίκτυπο στο ύψος του εισιτηρίου για τους επιβάτες. «Εμείς δεν έχουμε επιχορηγηθεί για τους ρύπους, όπως ο ανταγωνισμός», διευκρίνισε με νόημα ο κ. Γρύλος, επιμένοντας πως «εμείς ρίχνουμε το κόστος χάρη στους ρύπους».
Αύξηση 75% στις προκρατήσεις
Η επιβατική κίνηση του 2023 εκτιμάται πως θα κλείσει με 4,5 εκατ. από τις συνολικά 5,7 εκατ. διαθέσιμες θέσεις, δηλαδή με πληρότητα που θα πλησιάσει το 80%. Σε όρους μεριδίου αγοράς, σήμερα η εταιρεία κινείται στο 30 - 33% έναντι 29% πέρσι. Οι πληρότητες από 68% ανέβηκαν φέτος στο 74%. Εξίσου θετικά είναι τα μηνύματα για την επόμενη χρονιά, καθώς οι προκρατήσεις είναι ήδη αυξημένες κατά 75% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Ερωτηθείς σχετικά με την προσθήκη νέων προορισμών στο δίκτυο, ο κ. Γρύλος παρέπεμψε στον Οκτώβριο για σχετικές ανακοινώσεις. «Εμείς συνεχίζουμε στο μονοπάτι που ξεκινήσαμε. Ανακοινώνουμε τα νέα δρομολόγια, τη στιγμή που είμαστε έτοιμοι να τα υλοποιήσουμε», ξεκαθάρισε.
Ψήφος εμπιστοσύνης στην Κύπρο
«Στην Κύπρο ήρθαμε για να μείνουμε και να γίνουμε μέρος της προόδου της. Για να συμβάλουμε στη συνδεσιμότητα του τόπου και στην περαιτέρω οικονομική και τουριστική ανάπτυξή του», είπε ο κ. Γρύλος, στην εκδήλωση για την ονοματοδοσία του πρώτου μεγάλου Airbus 321 Neo της SKY express, που συμβολικά βαπτίστηκε «ΚΥΠΡΟΣ», παρουσία του προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας Νίκου Χριστοδουλίδη.
Η εταιρεία συμπληρώνει τρία χρόνια παρουσία στην Κύπρο, με τρεις καθημερινές πτήσεις από Αθήνα και τέσσερις εβδομαδιαίες από Θεσσαλονίκη. Η Λάρνακα ήταν ο πρώτος διεθνής προορισμός για την ελληνική αεροπορική, με τον κ. Γρύλο να σημειώνει ότι η επιλογή ήταν συμβολική αλλά και ουσιαστική, αποτυπώνοντας την εμπιστοσύνη στις προοπτικές του νησιού.
Από το Φεβρουάριο του 2021, μέσα σε συνθήκες πανδημίας, η SKY express έχει πραγματοποιήσει 6.047 πτήσεις με 655.000 επιβάτες, εκ των οποίων 516 πτήσεις από / προς Θεσσαλονίκη με 56.000 επιβάτες. Μετά τις προκλήσεις που αντιμετώπισε το 2021 η γραμμή, το 2022 έγινε breakeven και σήμερα είναι πλέον κερδοφόρα. Η πληρότητα αυξάνεται σταθερά, ενώ παρατηρείται αύξηση των επαναλαμβανόμενων επιβατών. Η επιβατική κίνηση το 2023 ήταν κατά 31% αυξημένη σε σχέση με το 2022.