Με το 41% των εσόδων της το 2022 να προέρχονται από το δίκτυο εξωτερικού, η SKY express υπερδιπλασίασε τις πωλήσεις της, με τον τζίρο να φτάνει στα 287,68 εκατ. ευρώ έναντι 137,56 εκατ. ευρώ το 2021. Η σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα μετά την πανδημία, σε συνδυασμό με το άνοιγμα στις διεθνείς αγορές, αύξησαν την επιβατική κίνηση στα 3,3 εκατ. επιβάτες, όταν το 2021 ήταν μόλις 1,71 εκατ., μία αύξηση της τάξεως του 92%.
Παρόλα αυτά, η ενεργειακή κρίση και οι γεωπολιτικές ανακατατάξεις είχαν σημαντική επίδραση στα αποτελέσματα του αερομεταφορέα που παρουσίασε συσσωρευμένες ζημιές 12,16 εκατ. ευρώ. Στο πλαίσιο των οικονομικών καταστάσεων της εταιρείας για το 2022, η διοίκηση της SKY express διαβλέπει αποκλιμάκωση των τιμών των ενεργειακών προϊόντων για το 2023, σε συνδυασμό με την ισχυρή τάση αποκατάστασης του μεγαλύτερου μέρους των ταξιδιών, κοντά στα επίπεδα του 2019.
«Η εταιρεία, έχοντας ήδη εφαρμόσει πλάνο ραγδαίας ανάπτυξης στη διάρκεια των ετών 2020-2022 και αντιμετωπίζοντας τις επιπτώσεις της ενεργειακής κρίσης και της ταλάντωσης των οικονομιών μέσω των ισοτιμιών, το 2022, μεγάλωσε το δίκτυό της, διαχειρίζεται την ωρίμανση των νέων προορισμών της, ενώ με τη δημιουργία νέων επιχειρησιακών δομών και τη βελτίωση του οικονομικού κλίματος, αναμένει ευλόγως την αποτύπωση της απόδοσης των ενεργειών της τα επόμενα οικονομικά έτη», σημειώνεται στις οικονομικές καταστάσεις.
Ένα από τα σημαντικά γεγονότα του 2022 ήταν η απόφαση αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας κατά 375.000 ευρώ, με καταβολή μετρητών και έκδοση 37.500 νέων ονομαστικών μετοχών, ονομαστικής αξίας 10 ευρώ, με τιμή διάθεσης 80 ευρώ/μετοχή. Έτσι, το μετοχικό κεφάλαιο ανέρχεται σε 3.046.020 ευρώ. Δεδομένου, όμως, ότι στις 31.12.2022 εξαιτίας του ύψους ζημιών τα ίδια κεφάλαια κατέστησαν μικρότερα από το ήμισυ του μετοχικού κεφαλαίου, το διοικητικό δεσμεύεται πως θα συγκαλέσει έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων, ώστε να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα.
Υψηλές «πτήσεις»
Για το 2023, ο αερομεταφορέας στοχεύει να μετρήσει περί τους 900.000 περισσότερους επιβάτες από το 2022, ξεπερνώντας τα 4 εκατ. Από μόλις 30 προορισμούς το 2019, μέσα στο 2022 πέταξε σε 56 κι εφέτος έπιασε τους 65. Οι εκτιμήσεις φέρνουν τον τζίρο του 2023 στα 360 εκατ. ευρώ, κάνοντας δηλαδή ένα άλμα άνω του 37% μέσα σε έναν χρόνο.
Οι υψηλές επιδόσεις τόσο σε όρους επιβατών, όσο και εσόδων, αποδίδονται στην πλήρη ανάπτυξη του επιχειρησιακού πλάνου της εταιρείας, με τα «φτερά» του νέου στόλου που άνοιξε για τη SKY express και διεθνείς προορισμούς. Συγχρόνως, ο αερομεταφορέας πήρε την απόφαση να μετατρέψει μέσα στο 2022 επτά προορισμούς για πρώτη φορά σε δωδεκάμηνης βάσης. Αυτοί είναι από την Αθήνα προς Ρόδο, Λάρνακα, Λονδίνο, Βρυξέλλες, Ρώμη και Παρίσι -και αντίστροφα- και από τη Θεσσαλονίκη η Λάρνακα.
Σε διαπραγματεύσεις για νέα αεροσκάφη
Τον περασμένο Μάιο, η SKY express ολοκλήρωσε έναν μεγάλο κύκλο «πράσινων» επενδύσεων, με την προσθήκη δύο επιπλέον ολοκαίνουργιων Airbus, των πρώτων του τύπου 321neo. Έχοντας εκσυγχρονίσει τον στόλο της εν μέσω πανδημίας, το 2023 πέταξε σε περισσότερους από 65 προορισμούς με συνολικά 23 αεροσκάφη νέας γενιάς, που συνιστούν τον πιο νέο και φιλικό προς το περιβάλλον στόλο στην Ελλάδα, μεταξύ των φιλικότερων και στην Ευρώπη.
Η άφιξη των δύο μεγαλύτερων αεροσκαφών, σε συνδυασμό με τις προηγούμενες προσθήκες, άνοιξαν νέους ορίζοντες με πτήσεις στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες.
Επίσης, εντός του 2023 η εταιρεία έλαβε την απόφαση να εξακολουθήσει την αναπτυξιακή στρατηγική ενίσχυσης του στόλου της. Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στις οικονομικές της καταστάσεις, διαπραγματεύεται την υπογραφή συμβάσεων παραλαβής επιπλέον αεροσκαφών τύπου ATR72-600 με την ταυτόχρονη λήξη συμβάσεων και επιστροφή δυο υφιστάμενων ATR72-500 στον ιδιοκτήτη τους, καθώς και επιπλέον A320neo, στοχεύοντας σε παραλαβές εντός 2023 και 2024.
Προσβλέποντας στον καλύτερο προγραμματισμό μελλοντικών τακτικών συντηρήσεων, η εταιρεία προχώρησε στις αρχές του 2023 σε αγορά ενός κινητήρα συμβατού με τα αεροσκάφη τύπου Airbus A320neo και A321neo. Μία ενέργεια που στόχο είχε να θωρακίσει την εταιρεία απέναντι στις διαφαινόμενες ελλείψεις που παρατηρούνται στην αγορά και αναμένεται να επιμείνουν.