Συνεχίζει να κερδίζει μερίδια αγοράς η Sky express και να επενδύει σε νέα αεροσκάφη που αναβαθμίζουν τη δυναμικότητά της, έχοντας καταστεί πλέον η δεύτερη σε μέγεθος έργου αεροπορική εταιρεία στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Η εταιρεία ανακοίνωσε πρόσφατα την απόκτηση του 8ου Airbus A320neo, ενώ σε λίγες ημέρες θα παραλάβει το 9ο τέτοιο αεροπλάνο, που θα ολοκληρώσει για φέτος τον πρώτο κύκλο επενδύσεων.
Σε εκδήλωση την Παρασκευή για την παρουσίαση του καλοκαιρινού προγράμματος, η διοίκηση της εταιρείας ανακοίνωσε πως θα παραλάβει δύο νέα αεροσκάφη Airbus A321neo το 2023. Θυμίζουμε πως η εταιρεία εν μέσω πανδημίας αύξησε το εκτόπισμά της, καθώς την τελευταία διετία άνοιξε τα φτερά της για το εξωτερικό, μετά την απόκτηση των Airbus A320neo, που θεωρείται ως το καλύτερο αεροσκάφος στις μεσαίες αποστάσεις.
Μιλώντας στην εκδήλωση της παρουσίασης του νέου προγράμματος, η διευθύντρια επικοινωνίας του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών, Ιωάννα Παπαδοπούλου τόνισε πως «η Sky express αποτελεί το απόλυτο success story. To 2019 ήταν για το αεροδρόμιο της Αθήνας από πλευράς μεριδίου αγοράς μόλις στο 2,5% και φέτος, μετά από δύο δύσκολα χρόνια, έχει ανεβάσει το μερίδιό της στο 13% και είναι η δεύτερη μεγαλύτερη (σ.σ. μετά την Aegean) αεροπορική εταιρεία για το "Ελευθέριος Βενιζέλος". Το 2021, εκεί που άλλες αεροπορικές συρρικνώνονταν, μείωναν δρομολόγια και συχνότητες, η Sky express ξεκίνησε το διεθνές της δίκτυο, πετώντας πλέον σε πέντε διεθνείς προορισμούς. Αυτό από μόνο του ήταν ένα τεράστιο επίτευγμα εν μέσω πανδημίας».
Η κ. Παπαδοπούλου πρόσθεσε πως από την αρχή του 2022 έως και τα τέλη Μαΐου η εταιρεία κατέγραψε αύξηση 200% από πλευράς επιβατικής κίνησης σε σχέση με το 2019, ενώ έχει προσθέσει φέτος 1 εκατ. θέσεις από τον Ιανουάριο έως και το τέλος Μαΐου και έχει αυξηθεί κατά 600.000 επιβάτες η κίνηση.
Σημειώνεται ότι το φετινό πτητικό πρόγραμμα της Sky express έχει εμπλουτιστεί με απευθείας πτήσεις σε στρατηγικούς προορισμούς εξωτερικού και ενίσχυση της διασυνδεσιμότητας στο εσωτερικό με πτήσεις σε πολλά ελληνικά νησιά.
Γ. Γρύλος: Η χρονιά εξελίσσεται πολύ καλά για τον τουρισμό
Ο κ. Ιωάννης Γρύλος, ιδρυτής και πρόεδρος του ομίλου IOGR στον οποίο ανήκει η Sky express σημείωσε ότι η φετινή σεζόν θα είναι εξαιρετική για την εταιρεία αλλά και τον ελληνικό τουρισμό. Επισήμανε ότι το brand Ελλάδα πουλάει διεθνώς και αυτός είναι ο λόγος που πληθώρα διεθνών αεροπορικών εταιρειών συνάπτουν συνεργασίες με τη Sky express για σύνδεση δρομολογίων.
Σύμφωνα με τον κ. Γρύλο, το καλοκαίρι δείχνει ότι θα πάει πολύ καλά, αν δεν προκύψουν αστάθμητοι παράγοντες, όπως μια κρίση με την Τουρκία, «καθώς τα πράγματα σοβαρεύουν». Επίσης, στηλίτευσε τις άσχημες πρακτικές ορισμένων Ελλήνων ξενοδόχων και επαγγελματιών του κλάδου φιλοξενίας που κάνουν απότομες αναπροσαρμογές στις τιμές «πουλώντας ακριβά, ενώ το προϊόν είναι φθηνό». Επίσης σημείωσε πως «ρόλο θα παίξει το πόσο θα επηρεάσει τους ξένους καταναλωτές η ακρίβεια, το κόστος ενέργειας και όλοι αυτοί οι παράγοντες».
Για τη γεωπολιτική κρίση ο κ. Γρύλος τόνισε πως «τον πόλεμο δεν τον είχαμε προβλέψει, όλα τ’ άλλα τα είχαμε προβλέψει, αλλά δεν θα είναι τόσο δύσκολο να τον ξεπεράσουμε».
Αναφορικά με το πτητικό έργο της Sky express τόνισε πως όλοι οι προορισμοί πηγαίνουν καλύτερα από το 2019. To δίμηνο Απριλίου – Μαΐου καταγράφηκε αύξηση 15% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 τόσο για τις αφίξεις αεροσκαφών όσο και για τα έσοδα στο handling. Τόνισε πως μικροί προορισμοί πηγαίνουν εξαιρετικά, ενώ νησιά όπως Πάρος, Νάξος και Μήλος έχουν μέση πληρότητα σχεδόν 90% στα αεροπλάνα μέχρι τον Αύγουστο.
Για τα δρομολόγια εξωτερικού ο κ. Γρύλος σημείωσε ότι «τρέχουν» με πληρότητα άνω του 72% τον Μάιο, ενώ η ωρίμανση του δικτύου έγινε νωρίτερα από τις προσδοκίες.
Αναφερόμενος στο μεγάλο πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού ο κ. Γρύλος τόνισε ότι είναι ένα γενικευμένο πρόβλημα καθώς «έχει φύγει ένα κομμάτι εργαζομένων από την αγορά όχι αδίκως, δικαιολογημένα, γιατί είχαν κακοποιηθεί και τώρα τιμωρούν άλλους εργοδότες. Πρόκειται για μια νέα πανδημία», επισήμανε χαρακτηριστικά. Η σοβαρή έλλειψη εργαζομένων, ενδέχεται να προκαλέσει πρόβλημα στην ποιότητα του προϊόντος, επισήμανε. Η αεροπορία προς το παρόν δεν έχει πρόβλημα, όμως στο ξενοδοχειακό κομμάτι υπάρχουν ελλείψεις.
Σχολιάζοντας τη διακοπή του δρομολογίου Αθήνα – Γιάννενα, ο πρόεδρος της εταιρείας τόνισε πως «είναι ένα δύσκολο αεροδρόμιο, είχαμε ανάγκη αεροσκαφών σε άλλους προορισμούς, ενώ δύο αεροπορικές, όπως και στην Καβάλα, δεν χωράνε. Δεν έπαιζε ρόλο τόσο η πληρότητα, όσο το γεγονός ότι δεν είχε προοπτική το συγκεκριμένο δρομολόγιο μελλοντικά».
Το λιμάνι του Ηρακλείου και η Terra Creta
Για το λιμάνι του Ηρακλείου, το οποίο ο όμιλος διεκδικεί, ο κ. Γρύλος εξέφρασε την αισιοδοξία του. Όπως έχει τονίσει και παλαιότερα, το ενδιαφέρον του ομίλου είναι πρωτίστως για λόγους εντοπιότητας. «Μολονότι δεν είναι στο core business μας, ενδιαφερόμαστε. Άλλωστε, το DNA του ομίλου είναι Κρητικό, η Κρήτη είναι μια αγορά με αυτοτέλεια και μεγάλο εκτόπισμα και ισχυρές προοπτικές», ανέφερε.
Αναφορικά με την πώληση της εταιρείας Terra Creta στη Μέλισσα Κίκιζας, ο κ. Γρύλος επισήμανε πως είχε φτάσει σε ένα ψηλό σημείο και έπρεπε να πάει στο επόμενο. «Εμείς θέλουμε να επικεντρωθούμε στον τομέα της αεροπορίας, δεν μπορούσαμε να δώσουμε και εκεί. Έτσι, κρίναμε ότι δεν πρέπει να κρατάμε όμηρο την εταιρεία και το management», επισήμανε. Σ’ αυτό το σημείο τόνισε πως «θα μπορούσαμε να πιάσουμε υψηλότερο τίμημα αν τη δίναμε σε fund, όμως εμείς θέλαμε να πάει σε χέρια με παράδοση στα τρόφιμα, κοινή κουλτούρα και αρχές, γιατί επηρεάζει σημαντικά την τοπική κοινωνία και τους παραγωγούς.