ΓΔ: 1445.3 -0.71% Τζίρος: 6.37 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:48:47 DATA
Φωτο: ΑΚΤΩΡ

H Άκτωρ ανέλαβε την κατασκευή του φράγματος Τσικνιά στη Λέσβο

Η σύμβαση του έργου «Κατασκευή Φράγματος Τσικνιά Ν. Λέσβου» περιλαμβάνει μια σειρά τεχνικών έργων για τη συλλογή, επεξεργασία και μεταφορά των αναγκαίων ποσοτήτων νερού.

Σύμβαση με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την ανάληψη του μεγάλου έργου «Κατασκευή Φράγματος Τσικνιά Ν. Λέσβου, Εγκαταστάσεων Επεξεργασίας Νερού και Δικτύων», προϋπολογισμού ύψους 98 εκατ. ευρώ, το οποίο υπόσχεται να αναζωογονήσει τη διαχείριση των υδάτων στο νησί, προσφέροντας στους κατοίκους και τους επισκέπτες του μεγαλύτερη περιβαλλοντική βιωσιμότητα και ασφάλεια εφοδιασμού σε καθαρό νερό για τον 21ο αιώνα, υπέγραψε η Άκτωρ, μέλος του ομίλου Intrakat

Τη σύμβαση υπέγραψε, σε ειδική εκδήλωση στη Μυτιλήνη, ο Γενικός Διευθυντής του Ομίλου Intrakat, κ. Αναστάσιος Αρανίτης, παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Σε χαιρετισμό του, ο Πρόεδρος του Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου υποσχέθηκε εμπρόθεσμη και ποιοτικά άρτια παράδοση του έργου, ενώ δήλωσε ότι πρόκειται για ένα ιδιαίτερα επίκαιρο έργο που δείχνει τον δρόμο που πρέπει να πάρουν οι υποδομές μας στην εποχή της κλιματικής αλλαγής και της εμφάνισης λειψυδρίας σε διάφορες περιοχές της χώρας. «Το μεγάλο αυτό έργο δεν θα μπορούσε να έχει έρθει σε καλύτερη στιγμή» τόνισε ο κ. Εξάρχου και σημείωσε ότι ο τεχνικός κόσμος έχει να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην δημιουργία ανθεκτικότητας απέναντι στις προκλήσεις του κλίματος, στα χρόνια που έρχονται. 

Όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση, με την ολοκλήρωση του νέου αυτού έργου θα εξασφαλιστούν η ποσοτική και η ποιοτική προμήθεια νερού ύδρευσης στους οικισμούς Καλλονής, Αγίας Παρασκευής και στην πόλη της Μυτιλήνης, λύνοντας χρονίζοντα προβλήματα, όπως οι μεγάλες απώλειες νερού στο υδροδοτικό σύστημα και η υποβάθμιση της ποιότητάς του, η εξάντληση των υφιστάμενων πηγών υδροδότησης, η οποία επιβαρύνεται από την υφαλμύρυνση και την περιεκτικότητα συστατικών ακατάλληλων για την ανθρώπινη υγεία -, αλλά και η υποβάθμιση του υπόγειου υδροφόρου ορίζοντα από την υπεράντληση που γίνεται, προκειμένου να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες υδροδότησης κατά τους καλοκαιρινούς μήνες λόγω της τουριστικής κίνησης.  

Επιπλέον, φιλοδοξεί να λύσει και άλλα θέματα, όπως η έλλειψη κατάλληλων υποδομών μεταφοράς και διανομής νερού και η μη ικανοποιητική λειτουργία και διαχείριση των υφιστάμενων έργων ταμίευσης, τα οποία χρησιμοποιούνται για την κάλυψη των αρδευτικών αναγκών. Έτσι, με το φράγμα Τσικνιά προβλέπεται ότι θα καλύπτεται η ύδρευση για πάνω από τον μισό πληθυσμό του νησιού. 

Η σύμβαση του έργου «Κατασκευή Φράγματος Τσικνιά Ν. Λέσβου, Εγκαταστάσεων Επεξεργασίας Νερού και Δικτύων» περιλαμβάνει μια σειρά τεχνικών έργων για τη συλλογή, επεξεργασία και μεταφορά των αναγκαίων ποσοτήτων νερού. Συγκεκριμένα, στο φυσικό αντικείμενο του έργου προβλέπεται 1) η κατασκευή του φράγματος Τσικνιά και των συνοδών του έργων, 2) οι Εγκαταστάσεις Επεξεργασίας Νερού (ΕΕΝ) 3) η δημιουργία κεντρικού αντλιοστασίου και δεξαμενών και 4) η κατασκευή αγωγών του υδραγωγείου.

Πρόκειται για ένα εξαιρετικά σύνθετο υδραυλικό έργο, το οποίο θα κατασκευαστεί σε ένα ιδιαίτερο γεωλογικό περιβάλλον και θα υλοποιηθεί με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον, καθώς τμήματά του έργου περιλαμβάνονται σε εκτάσεις NATURA 2000, ενώ άλλα βρίσκονται σε εγγύτητα με Αρχαιολογικά Μνημεία. 
 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΝΕΑ

O Όμιλος AKTOR επεκτείνει την συνεργασία του με την ΚΑΕ Παναθηναϊκός

Η εμπορική συμφωνία χορηγίας ονοματοδοσίας, η οποία επρόκειτο να εκπνεύσει με τη λήξη της τρέχουσας αγωνιστικής περιόδου, παρατάθηκε για τρεις ακόμη σεζόν, με ορίζοντα την αγωνιστική περίοδο 2028 – 2029.
Omilos Iraklis, Omilos Hraklis
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΝΕΑ

Προσθέτει «πράσινο» πλοίο για τις μεταφορές τσιμέντου ο όμιλος Ηρακλή

Το CEMCREATOR διαθέτει κινητήρες που μπορούν να τροφοδοτηθούν με μεθανόλη, ένα εναλλακτικό καύσιμο ενώ διαθέτει και βάση για την τοποθέτηση «πανιού» για περαιτέρω μείωση καυσίμων.