Τα επιβατικά αυτοκίνητα με συνδυαστική υποβοήθηση του οδηγού ή όπως είναι γνωστή ως Επίπεδο 2 της αυτόνομης οδήγησης, αντιστοιχούσαν σε ποσοστό 42,4% επί των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων στην Κίνα κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023, σύμφωνα με τον Σιν Γκουμπίν υφυπουργό Βιομηχανίας και Τεχνολογίας της Πληροφορικής.
Η δήλωση για την παρουσίαση των στοιχείων έγινε χθες στη διάρκεια μιας παγκόσμιας διάσκεψης για τα έξυπνα διασυνδεδεμένα οχήματα, 2023 World Intelligent Connected Vehicles Conference που πραγματοποιήθηκε στο Πεκίνο.
«Μετά από χρόνια συνεχόμενων προσπαθειών, η ανάπτυξη της βιομηχανίας των οχημάτων έξυπνης διασύνδεσης στην Κίνα (ICVs) έχει επιτύχει θετικά αποτελέσματα, ενώ η ζωτικότητα της τεχνολογικής καινοτομίας της έχει ενισχυθεί», πρόσθεσε ο Σιν.
Η Κίνα έχει ένα πλαίσιο κανονισμών για την αυτόνομη οδήγηση οχημάτων σε πέντε επίπεδα από το επίπεδο 0, ως το επίπεδο 5. Το δεύτερο επίπεδο περιλαμβάνει τη συνδυαστική βοήθεια του οδηγού, ενώ το επίπεδο 5 προβλέπει την πλήρη αυτόνομη οδήγηση του οχήματος.
Τα αυτόνομα οχήματα είναι αυτή τη στιγμή ένα από τα πιο καυτά θέματα στην αυτοκινητοβιομηχανία. Είναι γεγονός ότι η ανάπτυξη της τεχνολογίας των αυτόνομων οχημάτων, μετά το 2021, έχει επιβραδυνθεί, λόγω των μεγάλων προβλημάτων στην παραγωγή αυτοκινήτων. Ειδικά του τομέα που περιλαμβάνει τα προηγμένα συστήματα, τα οποία αποκλείουν την ανθρώπινη παρέμβαση στην οδήγησή τους.
Πέρα από τα προβλήματα που συνδέονται με την οικονομική κρίση που προκάλεσε η πανδημία είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι υπάρχουν ορισμένα ζητήματα που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τον τομέα της αυτόνομης οδήγησης. Αυτά εστιάζονται κυρίως σε θέματα τεχνολογικής, νομικής και κοινωνικής φύσης. Τα τελευταία προβλήματα είναι δύσκολο να λυθούν, καθώς πολλοί άνθρωποι εξακολουθούν να έχουν σημαντικούς φόβους για την αυτόνομη οδήγηση. Αν και η τεχνητή νοημοσύνη έχει αυξανόμενες δυνατότητες, η πλήρης εφαρμογή τέτοιων συστημάτων στα οχήματα που κινούνται απαιτεί απόλυτη ασφάλεια.
Παρά τα εμπόδια τα αυτόνομα οχήματα αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του μέλλοντος στην αυτοκίνηση. Οι μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου αγωνίζονται να αναπτύξουν όλο και πιο προηγμένες τεχνολογίες, οι οποίες θα επιτρέπουν ταξίδια με την μικρότερη δυνατόν συμμετοχή του οδηγού. Υπολογίζεται ότι μέχρι το 2035 τα αυτόνομα οχήματα θα αντιπροσωπεύουν περίπου το 14% της ευρωπαϊκής αγοράς και έως και το 34% της Κίνας.