ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φωτο: Shutterstock

«Πονοκέφαλος» για αερομεταφορείς η μείωση των επαγγελματικών ταξιδιών

Αιτίες τόσο η σημαντική αύξηση, λόγω και πληθωρισμού, που σημειώνεται στις τιμές των εισιτηρίων όσο και η εναλλακτική λύση των τηλεδιασκέψεων.

Ο συνδυασμός εκτίναξης των τιμών των εισιτηρίων αλλά και η ευκολία μέσω της οποίας μπορούν να γίνουν συσκέψεις με τα τελευταία τεχνολογικά μέσα, βοήθησαν ώστε η πολυαναμενόμενη ανάκαμψη των επαγγελματικών ταξιδιών στην Ευρώπη να μην καταφθάσει, τουλάχιστον με την «ένταση» που αναμένονταν. 

Από το τέλος της πανδημίας , οι μεγαλύτεροι όμιλοι αεροπορικών εταιρειών της περιοχής υπολόγιζαν ισχυρή ανάκαμψη, αλλά τελικά οι υπολογισμοί τους αποδεικνύονται λανθασμένοι.

Μόλις πριν από δύο χρόνια, ο διευθύνων σύμβουλος της Deutsche Lufthansa, Κ. Σπορ προέβλεψε μία ανάκαμψη των επαγγελματικών ταξιδιών κατά 90%, λέγοντας ότι οι άνθρωποι είχαν κουραστεί από τις τηλεδιασκέψεις. Ωστόσο, ο μεγαλύτερος όμιλος αεροπορικών εταιρειών της Ευρώπης έχει μέχρι στιγμής ανακτήσει μόνο το 60% της κίνησης προ πανηδμίας και στοχεύει στο 70% μέχρι το τέλος του έτους.

Η British Airways βλέπει παρόμοιες τάσεις. Ο Λ. Γκαλέγκο, διευθύνων σύμβουλος της μητρικής εταιρείας IAG SA, λέει ότι η πρόοδος συμβαίνει «πιο αργά από ό,τι πιστεύαμε στην αρχή του έτους».

Ο διευθύνων σύμβουλος της Air France-KLM, Μ. Σμιθ, δήλωσε ότι δεν αναμένει ότι η γαλλική εγχώρια αγορά θα ανακάμψει ποτέ πλήρως.

Οι λόγοι είναι ποικίλοι, αλλά όλοι μαζί σχηματίζουν ένα τείχος εμποδίων που οι αεροπορικές εταιρείες δεν μπόρεσαν να υπερπηδήσουν. Πρόκειται για μια σημαντική πρόκληση επειδή οι επαγγελματίες ταξιδιώτες πληρώνουν συνήθως περισσότερα ακόμη και αν καλύπτουν μια οικονομική θέση και επιλέγουν ακριβότερα εισιτήρια που τους παρέχουν μεγαλύτερη ευελιξία.

Αυτό τους καθιστά πιο κερδοφόρους πελάτες από τους επιβάτες αναψυχής που οδήγησαν σε μεγάλο βαθμό την επιστροφή των αεροπορικών εταιρειών από τα χαμηλά επίπεδα της πανδημίας. Και οι αεροπορικές εταιρείες υπολογίζουν στην επιστροφή των επαγγελματικών πτήσεων, καθώς η έκρηξη του «revenge travel» που τροφοδότησε το τμήμα αναψυχής αρχίζει να υποχωρεί.

Στη Γερμανία, οι μικρότερες εταιρείες που αποτελούν την καρδιά της μεταποιητικής βάσης αυξάνουν τα επαγγελματικά ταξίδια των στελεχών τους αλλά οι μεγάλοι παίκτες παραμένουν ακόμη στο περιθώριο.

Η Zurich Insurance Group, δήλωσε ότι θέλει να διατηρήσει τις πτήσεις του προσωπικού της κατά 70% κάτω από τα προ της πανδημίας επίπεδα, στο πλαίσιο της προσπάθειάς της να μειώσει τις λειτουργικές εκπομπές.

Κατά τη διάρκεια της κρίσης, οι μεγάλες εταιρείες περιόρισαν τους προϋπολογισμούς ταξιδιών για να επιβιώσουν και διαπίστωσαν ότι η ευκολία και η αποτελεσματικότητα του λογισμικού διασκέψεων καθιστούσε ορισμένα ταξίδια περιττά. Τώρα, αντιμέτωπες με τον πληθωρισμό  και την πίεση για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, δεν βλέπουν καμία ανάγκη να αλλάξουν πορεία.

Αν και οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες δεν περίμεναν ότι τα επαγγελματικά ταξίδια θα ανακάμψουν πλήρως μετά την πανδημία, προέβλεπαν ότι θα ανακάμψουν σε ποσοστό που θα έφτανε το 85%, δήλωσε ο Ν. Γκλιν, αναλυτής της Air Control Tower.

Αντ' αυτού, η εταιρική κίνηση είναι περίπου στο 60% στη Γερμανία, στο 70% στην Ιαπωνία και στο 80% το πολύ στις ΗΠΑ. Αυτό οφείλεται εν μέρει στην κουλτούρα της εξ αποστάσεως εργασίας, καθώς και στην ευαισθητοποίηση των εργαζομένων για την κλιματική αλλαγή.

Οι ανησυχίες για τα επαγγελματικά ταξίδια στην Ευρώπη αντικατοπτρίζουν την αδυναμία που παρατηρείται στις ΗΠΑ, όπου η American Airlines Group και η Southwest Airlines είναι μεταξύ των αερομεταφορέων που έχουν προβεί σε αλλαγές για να προσαρμοστούν στη μειωμένη εταιρική ζήτηση. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Διατηρείται η αναστολή πτήσεων από τις αεροπορικές προς τον Λίβανο

Η Lufthansa, η Air France και η Delta Air Lines επίσης ανέστειλαν τις πτήσεις τους προς τη Βηρυτό αυτές τις τελευταίες ημέρες, και πολλοί αερομεταφορείς μείωσαν τα δρομολόγιά τους προς το Ισραήλ και το Ιράν.