ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:11:12 DATA
electric cars-ilektrika-autokinita
Φώτο: Shutterstock

Αύξηση 13,8% στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Μάιο

Το πεντάμηνο του 2023 η αγορά αυτοκινήτων της ΕΕ αυξήθηκε κατά 18%. Αν και η αγορά βελτιώθηκε τον Μάιο, οι πωλήσεις εξακολουθούν να είναι 23% χαμηλότερες σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2019.

Τον Μάιο η αγορά αυτοκινήτου της ΕΕ σημείωσε σημαντική αύξηση στις ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ACEA, η αύξηση άγγιξε το 18,5% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.

Πουλήθηκαν σχεδόν 1 εκατ. καινούργια αυτοκίνητα. Ο περασμένος Μάιος ήταν ο δέκατος συνεχόμενος μήνας ανάπτυξης της αγοράς της ΕΕ.

Και οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ αναπτύχθηκαν, με τα ισχυρότερα κέρδη στην Ιταλία (+23,1%), τη Γερμανία (+19,2%) και τη Γαλλία (+14,8%).

Από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο του 2023, η αγορά αυτοκινήτων της ΕΕ αυξήθηκε κατά 18%, σε 4,4 εκατ. ταξινομημένα αυτοκίνητα. Αν και η αγορά βελτιώθηκε τον Μάιο, οι πωλήσεις εξακολουθούν να είναι 23% χαμηλότερες σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2019, όταν καταγράφηκαν 5,7 εκατ. μονάδες. Στο πεντάμηνο σημειώθηκαν διψήφια κέρδη στις περισσότερες αγορές, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων: Ισπανία (+26,9%), Ιταλία (+26,1%), Γαλλία (+16,3%) και Γερμανία (+10,2%).

Τον Μάιο το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία σημείωσε σημαντική αύξηση, από 9,6% σε 13,8%. Τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πλέον η δεύτερη πιο δημοφιλής επιλογή για τους αγοραστές νέων αυτοκινήτων, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το ένα τέταρτο της αγοράς. Ωστόσο, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα εξακολουθούν να έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο με 36,5%.

Τον περασμένο μήνα οι νέες ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία στην ΕΕ παρουσίασαν σημαντική ώθηση, αυξάνοντας κατά 70,9%, φτάνοντας τις 129.847 μονάδες. Αυτό ισοδυναμεί με μερίδιο αγοράς 13,8% και αύξηση τεσσάρων ποσοστιαίων μονάδων σε σύγκριση με τον Μάιο του 2022. Οι περισσότερες αγορές της ΕΕ κατέγραψαν εντυπωσιακά διψήφια και τριψήφια ποσοστιαία κέρδη, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων: της Ολλανδίας (+118,4%), Σουηδίας (+82,6%), Γαλλίας (+48,7%) και Γερμανίας (+46,6%). Συνολικά, αυτό οδήγησε σε σωρευτική αύξηση 50,5%, με πάνω από μισό εκατομμύριο μονάδες που πωλήθηκαν από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο.

Τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα διατήρησαν τη δυναμική ανάπτυξής τους, καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 27,6%, φτάνοντας τις 234.380 μονάδες τον Μάιο. Αυτό το αποτέλεσμα οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη διψήφια ανάπτυξη στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ: Γερμανία (+54,5%), Ιταλία (+27,2%), Γαλλία (+22,1%) και Ισπανία (+10,3%). Ως αποτέλεσμα, τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι η δεύτερη πιο δημοφιλής επιλογή για τους αγοραστές νέων αυτοκινήτων, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το ένα τέταρτο της αγοράς (από 23,2% τον Μάιο του 2022).

Η αγορά της ΕΕ για νέα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα υποχώρησε ελαφρά, με τις ταξινομήσεις να μειώνονται κατά 0,6% τον Μάιο. Αυτή η πτώση οφείλεται κυρίως στη σημαντική πτώση των πωλήσεων στη Γερμανία ( 40,5%), τη μεγαλύτερη αγορά για αυτόν τον τύπο καυσίμου, καθώς τα κίνητρα για plug-in υβριδικά διακόπηκαν στα τέλη του 2022. Ως αποτέλεσμα, το συνολικό μερίδιο αγοράς των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων μειώθηκε στο 7,4% από 8,8% τον Μάιο πέρυσι.

Τον Μάιο η αγορά της ΕΕ για αυτοκίνητα βενζίνης αυξήθηκε κατά 12,6%, φτάνοντας τις 342.806 μονάδες. Παρόλα αυτά, το μερίδιο αγοράς διαμορφώθηκε στο 36,5%, σχεδόν δύο ποσοστιαίες μονάδες λιγότερο από τον Μάιο του 2022. Η ανάπτυξη οφείλεται κυρίως στις αυξήσεις στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, κυρίως στην Ιταλία (+23,9%), τη Γαλλία (+18,3%) και Γερμανία (+17,6%). Από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο, περισσότερα από 1,6 εκατομμύρια βενζινοκίνητα πουλήθηκαν στην ΕΕ, σημειώνοντας αξιοσημείωτη αύξηση 17% από την ίδια περίοδο του 2022.

Αντίθετα, η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ της ΕΕ μειώθηκε κατά 2,9% τον περασμένο μήνα, παρά τις καλές επιδόσεις σε δύο από τις μεγαλύτερες αγορές του μπλοκ: την Ιταλία (+24,3%) και τη Γερμανία (+3,6%). Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον το 14,3% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ, από 17,4% τον Μάιο του 2022.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Βυθίζεται η μετοχή της Mercedes Benz από τον «εφιάλτη της Κίνας»

Ο γερμανικός κολοσσός έχει να αντιμετωπίσει το δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον της Κίνας καθώς και την στροφή των καταναλωτών σε εγχώριες μάρκες αυτοκινήτων που διαθέτουν πιο προηγμένη ψηφιακή τεχνολογία.
ΔΙΕΘΝΗ

Νέα κινεζική εταιρία ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάνει απόβαση στην Ευρώπη

Η Leapmotor που έρχεται με δυο μοντέλα στην ευρωπαϊκή αγορά μέσω των καναλιών διανομής της Stellantis, ήταν η τέταρτη μεγαλύτερη κινεζική εταιρεία νέων ενεργειακών οχημάτων στην Κίνα σε πωλήσεις τον φετινό Ιούνιο.
ΔΙΕΘΝΗ

Επιβραδύνεται η ζήτηση μεταχειρίσμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Παρά την οριακή άνοδο των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη, εξαιτίας των υψηλών τιμών και της χαμηλής αυτονομίας.
ΔΙΕΘΝΗ

«Φρένο» 3% κατέγραψαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Τον Μάιο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 12,5% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, υποχωρώντας κατά 13,8% έναντι του προηγούμενου έτους. Διευρύνεται η παρουσία των υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
ΔΙΕΘΝΗ

Δασμούς έως και 48% επιβάλει στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα η Κομισιόν

Στο 38,1% θα φτάσουν οι δασμοί που θα εφαρμόσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην SAIC, ενώ στο 20% θα είναι της Geely και στο 17,4% της BYD. «Καμπάνες» και σε ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν οχήματά στην Κίνα.
Cars, Autokinito, Aytokinitiko
ΔΙΕΘΝΗ

Πάτησαν γκάζι τα υβριδικά οχήματα στην Ευρώπη, ξεπέρασαν τα ηλεκτρικά

Στο πρώτο τρίμηνο του 2023 τα υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν κατά 18% έναντι του περυσινού τριμήνου ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημείωσαν άνοδο μόλις 3,8%. Γιατί... άλλαξαν κατεύθυνση οι Ευρωπαίοι οδηγοί.