ΓΔ: 1407.03 -0.97% Τζίρος: 71.88 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
india treno dystixima
φώτο: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Ινδός υπουργός: Εντοπίστηκαν τα αίτια της σιδηροδρομικής τραγωδίας

Τουλάχιστον 288 άνθρωποι σκοτώθηκαν και 900 τραυματίστηκαν από τη σύγκρουση δύο τρένων στο κρατίδιο Οντίσα, στην Ινδία. Οι επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης ολοκληρώθηκαν και ξεκίνησαν οι ανακρίσεις.

Ο Ινδός υπουργός Σιδηροδρόμων δήλωσε σήμερα ότι εντοπίστηκαν τα αίτια και οι υπεύθυνοι για τη σιδηροδρομική τραγωδία που σημειώθηκε την Παρασκευή στο ανατολικό τμήμα της χώρας, μία από τις χειρότερες των τελευταίων δεκαετίων στην Ινδία, αναφερόμενος σε δυσλειτουργία του ηλεκτρονικού συστήματος σηματοδότησης.

«Εντοπίσαμε τα αίτια του δυστυχήματος και τους ανθρώπους που ευθύνονται για αυτό», επεσήμανε ο Ασουίνι Βαϊσνάου μιλώντας σήμερα στο πρακτορείο ANI, προσθέτοντας ωστόσο ότι «δεν είναι σωστό» να αποκαλύψει άλλες λεπτομέρειες προτού δημοσιευθεί η τελική έκθεση για το συμβάν.

Σύμφωνα με τον ίδιο, «η αλλαγή που έγινε κατά την ηλεκτρονική σύμπλεξη ευθύνεται για το δυστύχημα», μια αναφορά στο περίπλοκο σύστημα σηματοδοτησης με το οποίο γίνεται η διαχείριση των γραμμών του σιδηροδρόμου προκειμένου να αποφεύγονται τέτοιου είδους συγκρούσεις. «Ο ένοχος και ο τρόπος με τον οποίο σημειώθηκε το δυστύχημα θα εντοπιστούν μετά τη διεξαγωγή κατάλληλης έρευνας», τόνισε.

Προς το παρόν επικρατεί σύγχυση για τα αίτια του δυστυχήματος, αλλά η εφημερίδα Times οf India, επικαλούμενη την προκαταρκτική έκθεση, αναφέρει σήμερα ότι «ανθρώπινο λάθος» ενδέχεται να προκάλεσε τη σύγκρουση των τριών τρένων, μία από τις χειρότερες σιδηροδρομικές τραγωδίες στην ιστορία της Ινδίας.

Το Coromandel Express, που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Καλκούτα- Μαντράς, έλαβε άδεια να εισέλθει στην κεντρική σιδηροδρομική γραμμή, αλλά λόγω ανθρώπινου λάθους μπήκε σε άλλη στην οποία ήδη βρισκόταν εμπορική αμαξοστοιχία, εξηγεί η εφημερίδα.

Το επιβατικό τρένο προσέκρουσε με ταχύτητα 130 χιλιομέτρων την ώρα πάνω στην εμπορική αμαξοστοιχία. Τρία βαγόνια έπεσαν στη διπλανή σιδηροδρομική γραμμή, με αποτέλεσμα να χτυπήσουν το πίσω μέρος ενός τρένου εξπρές που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Μπανγκαλόρ- Καλκούτα. Αυτή η σύγκρουση προκάλεσε τις περισσότερες ζημιές, προσθέτουν οι Times.

Η τραγωδία σημειώθηκε κοντά στο Μπαλασόρ, περίπου 200 χιλιόμετρα από το Μπουμπανεσβάρ, πρωτεύουσα του κρατιδίου Οντίσα, στην ανατολική Ινδία. Χθες Σάββατο τα μέσα ενημέρωσης, επικαλούμενα αξιωματούχους των σιδηροδρόμων, είχαν κάνει λόγο για λάθος στη σηματοδότηση. Σύμφωνα με τον μέχρι στιγμής απολογισμό, 288 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και περίπου 900 τραυματίστηκαν. Ο απολογισμός των θυμάτων ενδέχεται να αυξηθεί και να φτάσει τους 380 νεκρούς, σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της πυροσβεστικής του κρατιδίου Οντίσα, τον Σουντχάνσου Σαράντζι.

«Κανένας υπεύθυνος» για το ατύχημα δεν θα γλιτώσει, δεσμεύθηκε ο Ινδός πρωθυπουργός Ναρέντρα Μόντι, ο οποίος επισκέφθηκε χθες το σημείο της τραγωδίας και τραυματίες στο νοσοκομείο. «Προσεύχομαι να ξεπεράσουμε αυτή τη θλιβερή στιγμή το συντομότερο δυνατό», τόνισε. «Όλα τα πτώματα και οι τραυματίες απομακρύνθηκαν». Οι επιχειρήσεις διάσωσης σταμάτησαν χθες το βράδυ, περίπου 24 ώρες μετά το δυστύχημα. «Όλα τα πτώματα και οι τραυματισμένοι επιβάτες έχουν απομακρυνθεί από τον χώρο του δυστυχήματος», δήλωσε αξιωματούχος του Μπαλασόρ.

Τα νοσοκομεία που βρίσκονται στην περιοχή δέχονται τους τραυματίες, ενώ περίπου 200 ασθενοφόρα, ακόμη και λεωφορεία, κινητοποιήθηκαν για τη διακομιδή τους. Το σιδηροδρομικό δυστύχημα της Παρασκευής είναι το πιο φονικό που έχει σημειωθεί στην Ινδία από το 1995, όταν δύο τρένα εξπρές συγκρούστηκαν κοντά στο Φιροζαμπάντ, προκαλώντας τον θάνατο περισσότερων από 300 ανθρώπων.

Στο παρελθόν η Ινδία έχει βιώσει πολλές σιδηροδρομικές τραγωδίες, ωστόσο τα τελευταία χρόνια η ασφάλεια του δικτύου έχει βελτιωθεί σημαντικά, χάρη στις επενδύσεις και την τεχνολογική εξέλιξη. Το χειρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στη χώρα ήταν εκείνο της 6ης Ιουνίου 1981, όταν επτά βαγόνια ενός τρένου που διέσχιζε μια γέφυρα έπεσαν στον ποταμό Μπαγκμάτι, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 800-1.000 άνθρωποι.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Στη φυλακή οδηγήθηκαν 4 μέλη πλούσιας Ινδικής οικογένειας στην Ελβετία

Ο πατέρας, Πρακάς Χιντούτζα (78 ετών) και η σύζυγός του Κάμαλ (75 ετών) καταδικάστηκαν σε ποινές φυλάκισης 4 ετών και 6 μηνών, ενώ ο γιος τους Ατζάι (56 ετών) και η νύφη τους Ναμράτα (50 ετών) καταδικάστηκαν σε ποινές φυλάκισης 4 ετών.
ΔΙΕΘΝΗ

O Ναρέτρα Μόντι ορκίστηκε πρωθυπουργός της Ινδίας για τρίτη θητεία

Ο 73χρονος ηγέτης εξασφάλισε την εξουσία στις εκλογές που ολοκληρώθηκαν την 1η Ιουνίου, με την υποστήριξη 14 περιφερειακών κομμάτων της Εθνικής Δημοκρατικής Συμμαχίας (NDA) υπό την ηγεσία του BJP.
ΔΙΕΘΝΗ

Ινδία: Νικητή δείχνουν οι δημοσκοπήσεις τον Ναρέντρα Μόντι στις εκλογές

Οι αναλύσεις και τα έξιτ πολ προέβλεπαν συντριπτική νίκη του Μόντι και του κόμματός του, η προεκλογική εκστρατεία του οποίου προσήλκυσε τους ινδουιστές ψηφοφόρους που αποτελούν και την πλειοψηφία του πληθυσμού.