ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
electric cars-ilektrika-autokinita
Φώτο: Shutterstock

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων προσπαθούν να περιορίσουν την κλιματική αλλαγή

Η αυτοκινητοβιομηχανία επιδιώκει να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και τοποθετεί τη βιωσιμότητα στο επίκεντρο των ενεργειών της.

Η κλιματική αλλαγή απειλεί τον πλανήτη Γη και πλέον σε πολλές περιπτώσεις οι συνέπειες είναι καταστρεπτικές. Η μεταβολή του παγκοσμίου κλίματος και ειδικότερα οι μεταβολές των μετεωρολογικών συνθηκών εκτείνονται σε μεγάλη χρονική κλίμακα. Τέτοιου τύπου μεταβολές περιλαμβάνουν στατιστικά σημαντικές διακυμάνσεις ως προς τη μέση κατάσταση του κλίματος ή τη μεταβλητότητά του. Οι κλιματικές αλλαγές οφείλονται σε φυσικές διαδικασίες, καθώς και σε ανθρώπινες δραστηριότητες με επιπτώσεις στο κλίμα, όπως η τροποποίηση της σύνθεσης της ατμόσφαιρας. Τα τελευταία χρόνια εξαιτίας της υπερκατανάλωσης προϊόντων του πρωτογενή τομέα, της αλόγιστης υπερκατανάλωσης των φυσικών πόρων και την αύξηση του πληθυσμού της Γης υποβαθμίστηκε το φυσικό περιβάλλον.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Παγκόσμιου Μετεωρολογικού Οργανισμού το 2020, η θερμοκρασία θα συνεχίσει να ανεβαίνει σε παγκόσμιο επίπεδο για τα επόμενα 5 χρόνια, και το ενδεχόμενο προσωρινής αύξησης κατά περισσότερο από 1,5 βαθμό Κελσίου πάνω από τα προβιομηχανικά επίπεδα, είναι ισχυρό. Οι εκπομπές άνθρακα στην αυτοκινητοβιομηχανία αποφεύγονται και μειώνονται απευθείας, όπου αυτό είναι δυνατό. Οι προμηθευτές των αυτοκινητοβιομηχανιών υπόκεινται στην υποχρέωση αποφυγής και μείωσης των εκπομπών άνθρακα. Οι εκπομπές άνθρακα που δεν μπορούν να αποφευχθούν ή να μειωθούν από την ίδια την εταιρεία ή την εφοδιαστική αλυσίδα επιβάλλοντας αντίστοιχες υποχρεώσεις σε επόμενους προμηθευτές, αντισταθμίζονται στην ίδια ποσότητα μέσω πιστοποιημένων έργων που μειώνουν την κλιματική αλλαγή.

Η αυτοκινητοβιομηχανία επιδιώκει να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και τοποθετεί τη βιωσιμότητα στο επίκεντρο των ενεργειών της. Ο στόχος για ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα περιλαμβάνει και την προσπάθεια το εσωτερικό του οχήματος να μην περιέχει υλικά ζωικής προέλευσης. Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες -και κυρίως οι πολυτελείς μάρκες- πλέον επιλέγουν βιώσιμα υλικά πολυτελείας.

Εγκαταλείπουν τις δερμάτινες επενδύσεις του εσωτερικού και εστιάζουν σε άλλα, βιώσιμα υλικά. Με αυτόν τον τρόπο, συμβαδίζουν με τις τρέχουσες τάσεις στον σχεδιασμό υλικών. Πολλά νέα μοντέλα δεν χρησιμοποιουν καθόλου δέρμα στο εσωτερικό τους. Παρότι τα ακατέργαστα δέρματα με τα οποία τροφοδοτούνται συνήθως οι μάρκες αποκτώνται ως υποπροϊόντα που προέρχονται από τη βιομηχανία βοείου κρέατος, οι εταιρείες αυτοκίνητων θέλουν να υποστηρίξουν την καλή διαβίωση των ζώων συμβάλλοντας στη μειωμένη ζήτηση δέρματος. Η απόφασή να υιοθετήσουν την επιλογή για δημιουργία εσωτερικών χωρίς δερμάτινες επενδύσεις οφείλεται επίσης στην ανησυχία για τις αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις της εκτροφής βοοειδών, συμπεριλαμβανομένων των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και της αποψίλωσης των δασών. Εκτός από την επιλογή να καταργήσουν το δέρμα, στοχεύουν επίσης στη διαρκή μείωση της χρήσης στο εσωτερικό των αυτοκινήτων ορισμένων υλικών που περιέχουν ζωικά προϊόντα όπως, για παράδειγμα, ορισμένα πλαστικά, καουτσούκ, λιπαντικά και κόλλες, τα οποία συχνά περιέχουν υπολείμματα προϊόντων που προέρχονται από την κτηνοτροφία. Έτσι, αντί για δέρμα, αναζητούν βιώσιμες πηγές υψηλής ποιότητας για πολλά υλικά. Στα νέα αυτοκίνητα, οι οδηγοί θα μπορούν να επιλέξουν μεταξύ εσωτερικών υψηλής ποιότητας που βασίζονται σε ανακυκλωμένα και βιολογικής προέλευσης υλικά, καθώς και μεταξύ διαφορετικών τύπων υφασμάτων υψηλής ποιότητας και μιγμάτων μαλλιού από επιλεγμένο μαλλί. Στόχος πολλών εταιρειών είναι τα επόμενα χρόνια τα υλικά να προέρχονται από ανακυκλωμένες και βιολογικής προέλευσης ύλες.

Σχεδιαστές σε όλο τον κόσμο προμηθεύονται με όρους βιωσιμότητας και υπευθυνότητας υλικά υψηλής ποιότητας, καθώς προσπαθούν να δημιουργήσουν τα πολυτελή προϊόντα του μέλλοντος. Αυτό ταυτίζεται με την προσέγγιση της αυτοκινητοβιομηχανίας που έχει ως επίκεντρο την κυκλική οικονομία και τη δημιουργία πιο βιώσιμων προϊόντων.

Αντιπροσωπευτικό παράδειγμα είναι ένα νέο υλικό για τους εσωτερικούς χώρους, το οποίο αποτελείται από υφάσματα που προέρχονται από ανακυκλώσιμα υλικά, όπως μπουκάλια PET, υλικά βιολογικής προέλευσης από δάση αειφόρου διαχείρισης καθώς και φελλούς που ανακυκλώνονται από την οινοβιομηχανία.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Οριστικό λουκέτο από τα τέλη Μαρτίου μπαίνει στην Audi Βρυξελλών

Η κρίση στη μητρική Volkswagen πιέζει τον γερμανικό κολοσσό να περιορίσει τα κόστη. Ξεκινά επομένως το ριζικό πρόγραμμα λιτότητας από το μικρό εργοστάσιο στις Βρυξέλλες, το οποίο παράγει αποκλειστικά ένα και μόνο μοντέλο: το ηλεκτρικό SUV Q8 e-tron.
ΔΙΕΘΝΗ

Στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων ετών ο δείκτης κερδοφορίας της BMW

Στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά της BMW, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατακόρυφα κατά 30% τους τρεις τελευταίους μήνες έως τον Σεπτέμβριο, καθώς οι καταναλωτές μείωσαν τις δαπάνες των προϊόντων πολυτελείας.
Cars, Autokinito, Aytokinitiko
ΔΙΕΘΝΗ

Στροφή στο ανακυκλωμένο πλαστικό για τη βιομηχανία αυτοκινήτου

Η επεξεργασία πλαστικών απορριμμάτων ανοίγει νέες ευκαιρίες στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας καθώς ανακτούν πρώτες ύλες υψηλής ποιότητας και επαναχρησιμοποιούνται σε μια σειρά από ανταλλακτικά αυτοκινήτων.
ΔΙΕΘΝΗ

Βυθίζεται η μετοχή της Mercedes Benz από τον «εφιάλτη της Κίνας»

Ο γερμανικός κολοσσός έχει να αντιμετωπίσει το δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον της Κίνας καθώς και την στροφή των καταναλωτών σε εγχώριες μάρκες αυτοκινήτων που διαθέτουν πιο προηγμένη ψηφιακή τεχνολογία.
ΔΙΕΘΝΗ

Νέα κινεζική εταιρία ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάνει απόβαση στην Ευρώπη

Η Leapmotor που έρχεται με δυο μοντέλα στην ευρωπαϊκή αγορά μέσω των καναλιών διανομής της Stellantis, ήταν η τέταρτη μεγαλύτερη κινεζική εταιρεία νέων ενεργειακών οχημάτων στην Κίνα σε πωλήσεις τον φετινό Ιούνιο.
ΔΙΕΘΝΗ

Η Stellantis διακόπτει προσωρινά την παραγωγή ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Η εισαγωγή πολλών φθηνών αυτοκινήτων από την Κίνα και η παγκόσμια επιβράδυνση που καταγράφουν οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, οδηγούν την αυτοκινητοβιομηχανία σε αναπροσαμοργή των πλάνων για την ηλεκτροκίνηση.