ΓΔ: 1482.43 1.23% Τζίρος: 89.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Ποιες είναι οι 10 κορυφαίες χώρες παραγωγής αυτοκινήτων στον κόσμο

Η οικονομική κρίση του 2008 είχε σημαντικό αντίκτυπο στην παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ιαπωνία και τη Γερμανία, με αποτέλεσμα η παραγωγή να πέσει κατακόρυφα.

Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός οχημάτων στον κόσμο, κατασκευάζοντας περισσότερα από 21,4 εκατομμύρια αυτοκίνητα και 4,6 εκατομμύρια επαγγελματικά οχήματα το 2021, με συνολική παραγωγή λίγο πάνω από 26 εκατομμύρια οχήματα. Οι μεγαλύτεροι εγχώριοι κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Κίνα (ΒYD, SAIC, FAW, Chang'an, Dongfeng) σημειώνουν μεγάλο αριθμό παραγόμενων αυτοκινήτων κάθε χρόνο, ενώ το τελευταίο διάστημα σχεδιάζουν και την επέλασή τους στην Ευρώπη.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος παραγωγός αυτοκινήτων στον κόσμο, αν και έχουν σχεδόν μισή παραγωγή από αυτή της Κίνας, κατασκευάζοντας περισσότερα από 1,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα και 7,6 εκατομμύρια επαγγελματικά οχήματα.

Οι 10 κορυφαίες χώρες παραγωγής αυτοκινήτων στον κόσμο, σύμφωνα με τα στοιχεία του Διεθνή Οργανισμού Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (OICA) το 2021 είναι: Κίνα (26,08 εκατομμύρια), ΗΠΑ (9,17 εκατομμύρια), Ιαπωνία (7,85 εκατομμύρια), Ινδία (4,40 εκατομμύρια), Νότια Κορέα (3,46 εκατομμύρια), Γερμανία (3,31 εκατομμύρια), Μεξικό (3,15 εκατομμύρια), Βραζιλία (2,25 εκατομμύρια), Ισπανία (2,10 εκατομμύρια) και Ταϊλάνδη (1,69 εκατομμύρια). Κάνοντας μια μικρή αναδρομή στο παρελθόν, το 1950, οι Ηνωμένες Πολιτείες αντιπροσώπευαν περισσότερο από το 80% της παγκόσμιας παραγωγής αυτοκινήτων. Ωστόσο, αυτό το μερίδιο μειώθηκε σημαντικά τα τελευταία χρόνια, αντικατοπτρίζοντας την απώλεια ανταγωνιστικότητας στο αμερικανικό σύστημα κατασκευής αυτοκινήτων. Στη δεκαετία του 1960, εμφανίστηκαν δύο σημαντικοί παίκτες στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η Ιαπωνία και η Γερμανία.

Μέχρι το 1990, αντιπροσώπευαν το 27,4% και το 12,7% της παγκόσμιας παραγωγής αυτοκινήτων. Ωστόσο, όπως και οι Ηνωμένες Πολιτείες, το μερίδιο αγοράς της Ιαπωνίας και της Γερμανίας μειώθηκε τα τελευταία χρόνια. Κυρίως λόγω της κατασκευής αυτοκινήτων στην Κίνα, η οποία γνωρίζει θεαματική ανάπτυξη, φτάνοντας το 37,5% της παγκόσμιας παραγωγής το 2021. Ωστόσο, οι Ηνωμένες Πολιτείες παραμένουν ο μεγαλύτερος παραγωγός επαγγελματικών οχημάτων, όπως φορτηγών.

Η οικονομική κρίση του 2008 είχε σημαντικό αντίκτυπο στην παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ιαπωνία και τη Γερμανία, με αποτέλεσμα η παραγωγή να πέσει κατακόρυφα. Ωστόσο, η παραγωγή ανέκαμψε με ισχυρή ζήτηση αυτοκινήτων, μεταξύ 2005 και 2021, με την Κίνα να αποτελεί τον σημαντικότερο μοχλό της αύξησης της παγκόσμιας παραγωγής αυτοκινήτων. Από το 2017, η παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων βρίσκεται σε πτώση, κυρίως λόγω της πανδημίας, αλλά και πρόσφατα λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, με την αισιοδοξία ότι πολύ σύντομα οι πωλήσεις θα βρουν τον βηματισμό τους.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Αυξήθηκαν οι πωλήσεις της Stellantiς στις ευρωπαϊκές αγορές το α' εξάμηνο

Είναι πρώτη σε συνολικές πωλήσεις στη Γαλλία, την Ιταλία και την Πορτογαλία τόσο τον Ιούνιο όσο και από την αρχή του έτους. Στη Γερμανία, Ιταλία, Πολωνία και Πορτογαλία να καταγράφει σταθερή ανάπτυξη.
ΔΙΕΘΝΗ

Τουλάχιστον 10 νεκροί σε δυστύχημα με λεωφορείο στο Σάο Πάολο

Το λεωφορείο είχε αναχωρήσει από την Ιταπέβα με προορισμό την Απαρεσίντα, μια θρησκευτική πόλη που είναι γνωστή για τα πλήθη προσκυνητών που την επισκέπτονται για να δουν από κοντά τη Βασιλική της Παναγίας της Απαρεσίντα.
ΔΙΕΘΝΗ

«Φρένο» 3% κατέγραψαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Τον Μάιο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 12,5% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, υποχωρώντας κατά 13,8% έναντι του προηγούμενου έτους. Διευρύνεται η παρουσία των υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
ΔΙΕΘΝΗ

Δασμούς έως και 48% επιβάλει στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα η Κομισιόν

Στο 38,1% θα φτάσουν οι δασμοί που θα εφαρμόσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην SAIC, ενώ στο 20% θα είναι της Geely και στο 17,4% της BYD. «Καμπάνες» και σε ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν οχήματά στην Κίνα.