Η Tesla ανακοίνωσε πως μειώνει τις τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων της στην Ευρώπη, το Ισραήλ και τη Σιγκαπούρη, επεκτείνοντας την παγκόσμια στρατηγική εκπτώσεων που ξεκίνησε στην Κίνα τον Ιανουάριο. Ο Έλον Μασκ θέλησε να ανεβάσει κι άλλο τον πήχη του ανταγωνισμού εκμεταλλευόμενος τα περιθώρια κέρδους που έχει η Tesla, εγείροντας ωστόσο ανησυχίες για το πόσο χαμηλά μπορούν να φτάσουν οι τιμές.
Σήμερα, ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και οι κατασκευαστές συνεχώς επενδύουν στην ηλεκτροκίνηση. Αυτό έχει ως συνέπεια τον έντονο ανταγωνισμό και την συγκράτηση των τιμών. Σε αυτή την φάση δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και το κόστος των μπαταριών, αλλά και των υλικών που μειώνεται συνεχώς, μέσω των νέων τεχνολογιών που εφαρμόζονται στα διάφορα εργοστάσια.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η Tesla έχει μειώσει την τιμή του βασικού Model 3 σωρευτικά κατά 11% από την αρχή του έτους, με μείωση 20% στο βασικό Model Y.
Παρόλο που ακολουθεί μια ιδιαίτερα επιθετική εμπορική πολιτική, η Tesla ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι οι παραδόσεις του πρώτου τριμήνου αυξήθηκαν μόλις κατά 4% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, παρά την προσφορά εκπτώσεων στις ΗΠΑ, την Κίνα, την Ιαπωνία, την Αυστραλία και τη Νότια Κορέα με στόχο την τόνωση της ζήτησης.
Λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση των απογοητευτικών στοιχείων παραδόσεων, η Tesla ανακοίνωσε την πέμπτη μείωση των τιμών των οχημάτων της φέτος στην αγορά των ΗΠΑ, καθώς η Ουάσινγκτον ετοιμάζεται να εισαγάγει αυστηρότερα πρότυπα που θα περιορίσουν τις φορολογικές πιστώσεις για τα EV.
Το 2022, η μεγαλύτερη σε κεφαλαιακή αξία αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου έχασε επίσης τον στόχο του CEO Έλον Μασκ για αύξηση των παραδόσεων κατά 50%, καθώς ενισχύθηκε κατά 40% λόγω προβλημάτων υλικοτεχνικής υποδομής και επιβράδυνσης της ζήτησης.
Η Tesla δήλωσε ότι μείωσε τις τιμές σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας και της Γαλλίας, λόγω της κλιμάκωσης και της βελτίωσης της παραγωγικής της ικανότητας.
Στη Γερμανία, η Tesla μείωσε την τιμή των οχημάτων Model 3 και Model Y κατά 4,5% έως 9,8%, όπως έδειξαν την Παρασκευή τα στοιχεία στον ιστότοπό της, σηματοδοτώντας τη δεύτερη μείωση των τιμών της φέτος, μετά από μια μείωση των τιμών κατά 1-17% τον Ιανουάριο.
Στη Σιγκαπούρη, μείωσε τις τιμές των οχημάτων Model 3 και Model Y μεταξύ 4,3% και 5%, όπως έδειξε ο τοπικός ιστότοπός της. Η Tesla μείωσε επίσης τις τιμές στο Ισραήλ, με την τιμή του Model 3 να μειώνεται κατά 25% μετά από έναν αρχικό γύρο παγκόσμιων μειώσεων τιμών τον Ιανουάριο.
Ο Μασκ δήλωσε ότι η Tesla θα επικεντρωθεί στη μείωση των τιμών για να αυξήσει τη ζήτηση και ότι είχε δει επιτυχία στην πρόκληση παραγγελιών με τις εκπτώσεις του Ιανουαρίου.
Αν αναλογιστούμε ότι η Tesla είχε μικτό κέρδος 15.653 δολάρια ανά όχημα στο τέλος του 2022, δείχνει ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια για μείωση των τιμών. Αυτό αποκάλυψε πρόσφατα το Reuters, επισημαίνοντας στο δημοσίευμα ότι τα κέρδη της Tesla ήταν διπλάσια από τη Volkswagen, τέσσερις φορές περισσότερα από την Toyota και πέντε φορές περισσότερα από τη Ford. Δηλαδή οι κερδοφορίες όχι μόνο της Tesla, αλλά και των υπόλοιπων αυτοκινητοβιομηχανιών σε κάθε μοντέλο μπορούν να θεωρηθούν μεγάλες έως πολύ μεγάλες, με αρκετά περιθώρια μείωσης της τιμής.
Το σίγουρο είναι πως ο ιδιοκτήτης της Tesla, Elon Musk ξεκίνησε τον χορό των τιμών των EV, χρησιμοποιώντας ως όπλο τα μεγάλα περιθώρια που του δίνει η κερδοφορία της μάρκας. Το θέμα είναι αν ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες που προφανώς και αυτές έχουν «γράψει» μεγάλες κερδοφορίες το προηγούμενο διάστημα, άσχετα αν τους τελευταίους μήνες οι πωλήσεις τους είναι μειωμένες λόγω των προβλημάτων που παρουσιάζουν οι παραγωγές στα εργοστάσια.