Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Επικοινωνιών των ΗΠΑ (FCC) ανακοίνωσε χθες ότι ολοκλήρωσε τη διαδικασία κατάρτισης νέων κανονισμών απαιτώντας την ανάρτηση ειδικών ετικετών με πληροφορίες, ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να κάνουν συγκρίσεις κατά την αγορά ευρυζωνικών υπηρεσιών διαδικτύου.
Η FCC απαιτεί τη χρήση ετικετών όπως αυτές, που χρησιμοποιούνται ευρέως στην περιγραφή των διατροφικών στοιχείων των προϊόντων στην αμερικανική αγορά, ενώ οι πάροχοι ευρυζωνικών υπηρεσιών υποχρεώνονται να παρουσιάζουν στο σημείο της πώλησης ετικέτες με τις τιμές χρέωσης των υπηρεσιών που προσφέρουν, ενδεχόμενες επιπλέον χρεώσεις, αλλά και πληροφορίες σχετικές με επιδοτούμενη χρήση.
Η χρήση ετικετών έγινε αρχικά γνωστή στο πλαίσιο ενός εθελοντικού προγράμματος το 2016. Το Κογκρέσο υποχρέωσε την FCC να κάνει υποχρεωτική τη χρήση τους στο πλαίσιο του νόμου για την αναβάθμιση των υποδομών στις ΗΠΑ το 2021.
Την ίδια στιγμή στην Ελλάδα, γρίφος για δυνατούς λύτες αποδεικνύεται η επιλογή του σωστού πακέτου τηλεπικοινωνιών για έναν καταναλωτή που προσπαθεί να επιλέξει πάροχο με βάση το πόσο θα του κοστίσει. Σε μια αγορά όπου όπως έχει επισημανθεί είναι πρακτικά αδύνατο να γίνουν ακριβείς συγκρίσεις τιμών από τους καταναλωτές λόγω των τεράστιων αποκλίσεων μεταξύ των ονομαστικών τιμών και των πραγματικών χρεώσεων, τα χιλιάδες προγράμματα και οι δεκάδες χιλιάδες συνδυασμοί κάνουν ακόμα πιο δύσκολη την επιλογή.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν καταχωρήσει οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι στο Αποθετήριο του Παρατηρητηρίου Τιμών (www.pricescope.gr) στο τέλος του 2021, οι εταιρίες OTE, Cosmote, Vodafone, Wind και Nova διέθεταν εμπορικά περί τα 1.500 προϊόντα/προγράμματα στην εγχώρια αγορά.