Οι πωλήσεις της Nestle SA σημειώνουν άνοδο, καθώς η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής τροφίμων στον κόσμο προωθεί τις μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών των τελευταίων δεκαετιών, ξεπερνώντας την πρώτη πτώση του όγκου εδώ και χρόνια.
Ο κατασκευαστής του καφέ Nespresso και της τροφής για κατοικίδια ζώα Purina δήλωσε ότι αναμένει αύξηση των εσόδων για το σύνολο του έτους κατά περίπου 8%, το ανώτερο άκρο του προηγούμενου εύρους των προβλέψεών του. Η μετοχή παρουσίαζε μικρή μεταβολή στις 9:10 π.μ. στη Ζυρίχη την Τετάρτη.
Ο όγκος των πωλούμενων προϊόντων άρχισε να μειώνεται το τρίτο τρίμηνο, όπως αναφέρει το Bloomberg, καθώς η Nestle αυξάνει τις τιμές. Μέχρι τώρα, οι καταναλωτές ήταν πρόθυμοι να απορροφήσουν το υψηλότερο κόστος παρά την έξαρση του πληθωρισμού που συμπίεσε τους προϋπολογισμούς των νοικοκυριών και ανέβασε το κόστος των πρώτων υλών των κατασκευαστών.
Οι ανησυχίες αυξάνονται ότι οι κατασκευαστές επώνυμων συσκευασμένων προϊόντων μπορεί να αρχίσουν να χάνουν μερίδιο αγοράς από φθηνότερους παραγωγούς ιδιωτικής ετικέτας, καθώς οι αγοραστές που έχουν στερηθεί μετρητά κάνουν περικοπές. Ο πληθωρισμός εκτινάσσεται σε παγκόσμιο επίπεδο, με το ποσοστό στην ευρωζώνη να αγγίζει το ποσοστό ρεκόρ του 10% τον περασμένο μήνα.
Στο τρίτο τρίμηνο, ο όγκος της Nestle μειώθηκε συνολικά κατά 0,2%, καθώς ο όμιλος αύξησε τις τιμές κατά 9,5%. Αν και αυτό υποδηλώνει ότι η στρατηγική της αύξησης των τιμών μπορεί τελικά να προσκρούσει σε ένα όριο, οι αναλυτές δεν θορυβήθηκαν υπερβολικά.
Δεν υπάρχει «κανένα σημάδι επικείμενης καταναλωτικής καταστροφής ακόμα», δήλωσε σε σημείωμά του ο Bruno Monteyne, αναλυτής της Bernstein. «Η εταιρεία συνεχίζει να κάνει αυτό που κάνει πάντα: ισχυρή ανάπτυξη, διαφοροποιημένη δύναμη και χωρίς εκπλήξεις».
Ενώ η Purina και η Nescafe ηγήθηκαν της ανάπτυξης, τα γαλακτοκομικά, τα παγωτά, τα έτοιμα γεύματα και τα βοηθήματα μαγειρικής έδειξαν σημάδια εξασθένησης της ζήτησης. Στη Nespresso, οι όγκοι μειώθηκαν και οι ευρωπαϊκές πωλήσεις έπεσαν μετά από ένα ισχυρό 2021, όταν η ανάπτυξη ήταν διψήφια.
Η Nestle δήλωσε σήμερα ότι σχεδιάζει να αγοράσει το εμπορικό σήμα Seattle's Best Coffee από τη Starbucks Corp. έναντι αδιευκρίνιστου τιμήματος, επεκτείνοντας μια τετραετή συμμαχία.