ΓΔ: 1392.17 -0.39% Τζίρος: 24.52 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:05:30 DATA
Φώτο: Shutterstock

Ελεγχόμενες οι ανατιμήσεις από Nestle παρά το διπλάσιο ενεργειακό κόστος

Μεσοσταθμικά και συνυπολογιζομένων των προσφορών, η εταιρεία προχώρησε σε ανατίμηση 3% στον καφέ, ενώ το ενεργειακό κόστος αυξήθηκε κατά 100%, τα υλικά συσκευασίας κατά 30% - 40% και η πρώτη ύλη κατά 65%.

Σε ανατιμήσεις εντός περιορισμένου εύρους προχώρησε η Νestle Hellas AE στη διάρκεια του 2022 –συνυπολογιζομένων των προσφορών–, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Νίκος Εμμανουηλίδης σε συνομιλία του με δημοσιογράφους, ενώ τόνισε πως οι κοστολογικές επιβαρύνσεις της εταιρείας εφέτος ήταν υπερβολικές. Παράλληλα ανέφερε πως στη διάρκεια των τελευταίων πέντε ετών η εταιρεία επένδυσε περί τα 13 εκατ. ευρώ3 εκατ. ευρώ εφέτος – στο εργοστάσιο του καφέ, ενώ οι επενδύσεις της τα τελευταία δέκα χρόνια ήταν ύψους 28 εκατ. ευρώ.

Στο περιθώριο ειδικής εκδήλωσης που έγινε με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα του Καφέ στο εργοστάσιο του καφέ που διατηρεί η εταιρεία στα Οινόφυτα της Βοιωτίας, ο κ. Εμμανουηλίδης ανέφερε, μεταξύ των άλλων, ότι μεσοσταθμικά και συνυπολογιζομένων των προσφορών η εταιρεία προχώρησε σε ανατίμηση 3% στους διάφορους τύπους καφέ, ενώ στο σύνολο της αγοράς οι ανατιμήσεις ήταν 4% -και πάλι λαμβάνοντας υπόψη τις προσφορές των εταιρειών. Ανέφερε ακόμη ότι εφέτος το ενεργειακό κόστος αυξήθηκε κατά 100%, τα υλικά συσκευασίας κατά 30% - 40% και η πρώτη ύλη, δηλαδή ο καφές κατά 65%.

Είπε χαρακτηριστικά ότι η άνοδος του της τιμής του καφέ διεθνώς άρχισε από το 2021, πολύ πριν από τον πόλεμο στην Ουκρανία, μετά από την ξηρασία και εν συνεχεία παγετό στην Βραζιλία. Για την αντιμετώπιση όλων αυτών των κοστολογικών επιβαρύνσεων ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της θυγατρικής του πολυεθνικού ομίλου, είπε ότι γίνεται προσπάθεια για την περιστολή του λειτουργικού κόστους της εταιρείας –σ΄ αυτό το πλαίσιο έγινε και η επένδυση σε φωτοβολταϊκά– και άφησε να εννοηθεί ότι στόχος της είναι η στήριξη των μεριδίων αγοράς, ενώ δεν απέκλεισε ακόμη και τη μείωση της κερδοφορίας.

Επίσης πρόσθεσε ότι με την κατάργηση της καραντίνας έχει μετατοπιστεί σημαντικό μέρος της κατανάλωσης του καφέ από τα σούπερ μάρκετ στα καταστήματα εστίασης. Ερωτηθείς σχετικά με το αν η εταιρεία μείωσε το περιεχόμενο συσκευασιών προϊόντων διατηρώντας την ίδια τιμή –αν δηλαδή έκανε έμμεσες αυξήσεις–, το επιβεβαίωσε αποδίδοντας το όμως, πρώτον, σε σύμπτωση και δεύτερον, σε βελτίωση της υγιεινότητας συγκεκριμένων προϊόντων (πχ μείωση ζάχαρης ή αλατιού).  

Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στα Οινόφυτα παρουσιάστηκαν πρωτοβουλίες της εταιρίας, οι οποίες δημιουργούν αξία για τον άνθρωπο και το μέλλον, έχοντας στο επίκεντρό τους τη βιωσιμότητα, την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία. Οι συγκεκριμένες πρωτοβουλίες αφορούν όλο το εύρος των δραστηριοτήτων της εταιρίας και των προϊόντων της με δράσεις που εστιάζουν στην ανακύκλωση ή επαναχρησιμοποίηση των συσκευασιών της, την υπεύθυνη προέλευση του καφέ, και τη δέσμευσή της  για μηδενικό ισοζύγιο εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, έως το 2050.

Και ανακοινώθηκε πως σύντομα θα ολοκληρωθεί και η νέα αποθήκη του εργοστασίου που θα προσφέρει τη δυνατότητα αποθήκευσης 2.000 τόνων καφέ, ενώ παρουσιάστηκε και το Σχέδιο NESCAFÉ 2030, που στοχεύει στην 100% υπεύθυνη προμήθεια του καφέ, έως το 2025 και στην υποστήριξη των καλλιεργητών καφέ για τη μετάβαση στην αναγεννητική γεωργία.

Στην ομιλία του ο κ. Εμμανουηλίδης, αναφέρθηκε στη βιωσιμότητα, ως την κινητήριο δύναμη επιχειρηματικότητας και καινοτομίας της εταιρείας λέγοντας, μεταξύ των άλλων, ότι «σχεδιάζουμε και χτίζουμε μακροπρόθεσμα, ενεργούμε με προσήλωση στους στόχους μας και συνδυάζουμε την παγκόσμια τεχνογνωσία μας με τους τοπικούς πόρους μας ώστε να δημιουργήσουμε αμοιβαίο όφελος για την κοινωνία. Στη Nestlé έχουμε ήδη κάνει αυτό το απαραίτητο βήμα έχοντας μετρήσει όλες τις εκπομπές από τη δραστηριότητά μας, σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας μας, γυρίζοντας πίσω και θέτοντας ως έτος βάσης το 2018».

Ο διευθυντής του εργοστασίου του Καφέ κ. Σοφοκλής Αρβανιτίδης, αναφέρθηκε στην παραγωγική δραστηριότητα του εργοστασίου και τις βιώσιμες πρακτικές που εφαρμόζονται σε αυτό. Και είπε πως «στο διάστημα 2018 – 2021 πετύχαμε 80% μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα. Την τελευταία τετραετία, μέσα από δράσεις όπως η ενεργειακή αναβάθμιση του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, η αύξηση της παραγωγικότητας των γραμμών παραγωγής, η ενεργειακή αναβάθμιση του φωτισμού του εργοστασίου με χρήση φωτιστικών LED και η βελτιστοποίηση του δικτύου πεπιεσμένου αέρα σε συνδυασμό με τη μείωση απωλειών αυτού, έχουμε μειώσει το ενεργειακό μας αποτύπωμα κατά 19%. Και βεβαίως χρησιμοποιούμε ηλεκτρική ενέργεια από 100% ανανεώσιμες πηγές. Στα πλάνα μας για το 2023 είναι και η δημιουργία φωτοβολταϊκού πάρκου με στόχο  να αξιοποιήσουμε περαιτέρω εναλλακτικές πηγές ενέργειας».

 Στο πλαίσιο των περιβαλλοντικών πρωτοβουλιών που υλοποιεί η Nestlé Ελλάς και ο τομέας του καφέ, εντάσσεται και η συνεργασία με τους οργανισμούς Aegean Rebreath, Staramaki και Εναλεία, οι οποίοι οραματίζονται και αναλαμβάνουν δράση για ένα μέλλον βιώσιμο με ελαχιστοποίηση χρήσης του πλαστικού.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Kafea-Terra-Dimello
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σκληρός ανταγωνισμός για τον εσπρέσο, προσφορές έως 35% στις κάψουλες

Δύο στις τρεις πωλήσεις εσπρέσο σε κάψουλες γίνονται με προσφορές. Σημαντική αύξηση πωλήσεων για την Kafea Terra που παράγει τον Dimelo και διακινεί τον Illy. Θα πλησιάσουν φέτος τα 100 εκατ. ευρώ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Καφές σε φακελάκι τσαγιού: Καινοτομία από τον ιδρυτή της Coffeway

Άρχισε να διατίθεται μέσα από τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ το νέο προϊόν καφέ που ανέπτυξε ο Γιάννης Μπενόπουλος. Η διαδρομή από την αλυσίδα καταστημάτων στην παραγωγή καφέ για τα σούπερ μάρκετ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στα ύψη οι πωλήσεις της ΕΨΑ, θα ψάξει για αγοραστή το fund SMERemediumCap

Στα 14 εκατ. ευρώ ανήλθαν το 2023 οι πωλήσεις, προοπτικές για άνοδο στα 30 εκατ. ευρώ. Ο Ν. Καραμούζης τονίζει ότι θα αναζητηθεί αγοραστής για να δημιουργηθεί μεγαλύτερο και πιο ανταγωνιστικό σχήμα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σε διεθνή πορεία η Green Beverages με έμφαση στην αγορά της Αμερικής

Παρουσία σε περισσότερες από 38 χώρες για την εταιρεία που προέκυψε από τη συγχώνευση Χήτος και Green Cola. Συνεργασίες με τοπικούς εμφιαλωτές. Το ένα τέταρτο του τζίρου προέρχεται από το εξωτερικό.