Το 2021, οι εισαγωγές εμβολίων κατά του κορονοϊού από χώρες εκτός ΕΕ ανήλθαν σε 7,8 δισ. ευρώ, ενώ οι εξαγωγές εκτός ΕΕ ανήλθαν σε 20,1 δισ. ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα.
Ειδικότερα οι εισαγωγές εμβολίων κατά της COVID-19 στην ΕΕ από τρίτες χώρες προέρχονταν κυρίως από την Ελβετία (65%) και τις Ηνωμένες Πολιτείες (29%). Οι εξαγωγές εμβολίων εκτός ΕΕ κατευθύνθηκαν κυρίως στην Ιαπωνία (21%), στο Ηνωμένο Βασίλειο (14%) και στη Νότια Κορέα (6%).
Οι μεγαλύτεροι εξαγωγείς (εντός και εκτός ΕΕ) εμβολίων κατά της COVID-19 μεταξύ των κρατών-μελών της ΕΕ ήταν το Βέλγιο (61% του συνόλου της ΕΕ), η Γερμανία (21%) και η Ισπανία (11%). Η Γερμανία (30% του συνόλου της ΕΕ), η Ισπανία (21%) και το Βέλγιο (14%) ήταν επίσης οι μεγαλύτεροι εισαγωγείς εμβολίων COVID-19 μεταξύ των κρατών-μελών της ΕΕ το 2021.
Υπενθυμίζουμε πως κατά την διάρκεια του 7ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, ο δρ. Άλμπερτ Μπουρλά, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Pfizer είχε αναφέρει πως «αν και ο ιός θα υπάρχει μαζί μας τα επόμενα χρόνια, μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχουμε καταφέρει να πάρουμε τη ζωή μας πίσω».
Παράλληλα τόνισε πως «τα επόμενα 1-2 χρόνια είναι πιθανόν να βρούμε εμβόλια για άλλες αρρώστιες με τη χρήση της τεχνολογίας mRNA. Μέσα στα επόμενα 3 χρόνια μπορούμε να αναμένουμε εμβόλια για τον καρκίνο και στα επόμενα 2 χρόνια εμβόλια για άλλες ασθένειες.
«Μόνο στην τεχνολογία mRNA σε δύο χρόνια αποκτήσαμε εμπειρία δεκαετίας, γεγονός που θα αποτελέσει εφαλτήριο για νέες εφαρμογές» τόνισε, επισημαίνοντας τις «αλλαγές που σημειώθηκαν στον τρόπο που πραγματοποιούνται οι κλινικές έρευνες».
«Στον επιστημονικό τομέα έχουμε προχωρήσει με μεγάλους ρυθμούς μπροστά» ανέφερε ο κ. Μπουρλά, ωστόσο, όπως επεσήμανε, κατά στη διαχείριση της κρίσης «έγιναν πολλά λάθη και κυρίως το ότι πολιτικοποιήθηκε η κρίση, ενώ πολλοί έβγαλαν συμπεράσματα με βάση τις θρησκευτικές τους αντιλήψεις».
Όσον αφορά τη συνεργασία μεταξύ των εταιρειών για την ανακάλυψη του εμβολίου ο κ. Μπουρλά σημείωσε ότι: «Στην περίπτωση της πανδημίας κάναμε τα πράγματα πολύ διαφορετικά, καθώς οι εταιρείες συνεργαστήκαμε, αφενός επειδή ήταν πολύ μεγάλη η ανάγκη, αλλά και λόγω του ότι η κρίση είχε πολιτικοποιηθεί έντονα. Η διαφάνεια και η άμεση δημοσίευση των αποτελεσμάτων της έρευνας ήταν αυτά που βοήθησαν πολύ στο να δημιουργηθεί ένα πνεύμα άμιλλας».