Ο αριθμός των μικρών Βραζιλιάνων, ηλικίας 6 και 7 ετών, που δεν γνωρίζουν ούτε να διαβάζουν ούτε να γράφουν αυξήθηκε κατά 66% την περίοδο της πανδημίας Covid-19, κατά τη διάρκεια της οποίας τα σχολεία παρέμειναν κλειστά για πολλούς μήνες, σύμφωνα με έκθεση που δημοσίευσε σήμερα μια μη κυβερνητική οργάνωση.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που συγκέντρωσε η οργάνωση Todos Pela Educação (Όλοι για την Εκπαίδευση), το 40,8% των μαθητών αυτής της ηλικιακής ομάδας, που είναι καθοριστική για τον αλφαβητισμό, παρέμεινε αναλφάβητο το 2021. Πρόκειται για το χειρότερο ποσοστό από το 2012, με ένα σύνολο 2,4 εκατομμυρίων παιδιών σε αυτήν την κατάσταση τον περασμένο χρόνο, έναντι 1,4 εκατομμυρίου το 2019.
Η ΜΚΟ χαρακτήρισε αυτά τα δεδομένα «ανησυχητικά» και προειδοποίησε για τους κινδύνους μιας μαζικής πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου στη μεγαλύτερη χώρα της Λατινικής Αμερικής.
«Έχουμε επειγόντως ανάγκη από συνεκτικές πολιτικές για να επιτρέψουμε σε αυτά τα παιδιά να μάθουν στοιχειώδη γραφή και ανάγνωση και να συνεχίσουν το σχολείο», δήλωσε σε ένα δελτίο τύπου ο Γκαμπριέλ Κορέα, αρμόδιος δημοσίων πολιτικών για την Todos Pela Educaçao. «Μια τέτοια οπισθοδρόμηση είναι απαράδεκτη», συμπλήρωσε.
Το κλείσιμο των σχολείων στη Βραζιλία διεύρυνε τις ανισότητες, καθώς ένας μεγάλος αριθμός φτωχών παιδιών δεν μπορούσε να παρακολουθήσει τα διαδικτυακά μαθήματα, εξαιτίας της έλλειψης πρόσβασης σε ποιοτικό ίντερνετ στο σπίτι.
Σε μια χώρα με βαθιές ανισότητες που συνδέονται με το χρώμα του δέρματος, η έκθεση της ΜΚΟ καταδεικνύει ότι σχεδόν το 50% των μαύρων παιδιών ηλικίας 6 και 7 ετών (47%) δεν γνωρίζει ούτε να διαβάζει ούτε να γράφει έναντι 35% για τα λευκά παιδιά.