Μείωση κατά 2,4% παρουσίασε ο όγκος των πωλήσεων των καινούργιων αυτοκινήτων το 2021 στην ΕΕ, σε σχέση με το 2020.
Όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία της ACEA, πέρσι πουλήθηκαν 9,7 εκατ. καινούργια αυτοκίνητα. Η πτώση του όγκου των πωλήσεων οφείλεται κυρίως στην πανδημία, στην έλλειψη ημιαγωγών, καθώς και στην οικονομική κρίση. Ειδικότερα, η έλλειψη ημιαγωγών είχε σαν αποτέλεσμα τον περιορισμό της παραγωγικής δυνατότητας των εργοστασίων κατασκευής αυτοκινήτων καθ όλη την διάρκεια του 2021 και κυρίως κατά το δεύτερο εξάμηνο της περσινής χρονιάς.
Πέρσι, οι συνολικές ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ ήταν λιγότερες κατά 3,3 εκατ. μονάδες από τις πωλήσεις που σημειωθήκαν πριν το 2019. Όπως αναφέρεται στην επίσημη ανακοίνωση, χαμηλή ήταν και η βάση σύγκρισης το 2020, λόγω της πανδημίας.
Εξετάζοντας ολόκληρο το περσινό έτος για τις τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ, μόνο η Γερμανία σημείωσε πτώση (-10,1%) το 2021. Αντίθετα, η Ιταλία σημείωσε την υψηλότερη αύξηση (+5,5%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (+1,0%) και τη Γαλλία ( +0,5%) με μέτρια ανάπτυξη. Τον Δεκέμβριο του 2021, οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, μειώθηκαν κατά 22,8% στις 795.295 μονάδες, σημειώνοντας τον έκτο συνεχόμενο μήνα πτώσης.
Οι περισσότερες από τις αγορές αντιμετώπισαν διψήφια πτώση, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων: Ιταλία (-27,5%), Γερμανία (-26,9%), Ισπανία (-18,7%) και Γαλλία (-15,1%). Στην πραγματικότητα, οι μόνες αγορές αυτοκινήτων της ΕΕ που επεκτάθηκαν τον περασμένο μήνα, ήταν η Βουλγαρία, η Κροατία, η Λετονία και η Σλοβενία.
Η μάρκα BΜW παρέμεινε η Νο 1 μάρκα στην Ευρώπη, αλλά οι πωλήσεις της το 2021 μειώθηκαν κατά 6,2%, στις 1.274.137 μονάδες. Η Peugeot κατέλαβε τη δεύτερη θέση, με πτώση 2,3% στις 724.383 μονάδες. Η επίδοση της Peugeot ήταν μόλις περίπου 12.000 αυτοκίνητα πάνω από την Toyota, η οποία κατέλαβε την τρίτη θέση στη γενική κατάταξη. Αναφέρεται ότι το 2020 η Toyota ήταν έκτη στη γενική κατάταξη.