Έχοντας δεχθεί βαρύ πλήγμα από τη μείωση πωλήσεων που προκάλεσε η πανδημία, οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες ετοιμάζονται να ακολουθήσουν το δρόμο της Tesla για να εξασφαλίσουν τη μελλοντική τους ανάπτυξη, δίνοντας έμφαση στην ηλεκτροκίνηση και την ανάπτυξη ειδικού λογισμικού.
Η πανδημία εδώ και έναν χρόνο έχει ανατρέψει τα πλάνα των αυτοκινητοβιομηχανιών που προσπαθούν να βρουν το βηματισμό τους. Η μείωση των πωλήσεων, λόγω του κορονοϊού αποτελεί ένα μεγάλο πλήγμα που αναγκάζει πολλές από αυτές να σκέφτονται συνεργασίες και μείωση δαπανών, προκειμένου να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα.
Τα συνεχόμενα lockdowns σε όλες τις χώρες του πλανήτη προκάλεσαν μεγάλους τριγμούς στα θεμέλια της αυτοκίνησης και μείωσε τις αξίες των μετοχών των εταιρειών στο διεθνές χρηματιστήριο. Φωτεινή εξαίρεση αποτελεί η Hyundai η οποία όχι μόνο δεν είχε μείωση πωλήσεων, αλλά τις αύξησε κατά 1% αγγίζοντας τα 14,29 δισ. δολάρια και έγινε η μοναδική εταιρεία στον κατάλογο των καλύτερων εταιρειών του κόσμου στον κλάδο του αυτοκινήτου (σύμφωνα με τα αποτελέσματα της εταιρείας Interbrand) που σημείωσε αύξηση της χρηματιστηριακής της αξίας.
Μάλιστα η Hyundai ανακοίνωσε πρόσφατα ότι ο όμιλος στοχεύει να πουλήσει 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά οχήματα και να πάρει μερίδιο 10% για να γίνει ηγέτης στην κατηγορία των ηλεκτρικών (EV) οχημάτων παγκοσμίως έως το 2025. Παράλληλα στοχεύει να γίνει παγκοσμίως η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία οχημάτων φιλικών προς το περιβάλλον έως το 2025, με 560.000 πωλήσεις οχημάτων EV εκτός από τις πωλήσεις FCEV οχημάτων.
Οι κατασκευάστριες εταιρείες δεν αποτελούν μόνο βιομηχανία οχημάτων, αλλά έναν κλάδο της τεχνολογίας που τα επόμενα χρόνια θα ειδικεύονται και στα λογισμικά για τη λειτουργία τους. Ανεξάρτητα αν πρόκειται για ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή για αυτοκίνητα με κυψέλες υδρογόνου, με οδηγό ή όχι, το λογισμικό θα παίζει σημαντικό ρόλο στους δρόμους όλου του πλανήτη.
Αυτός είναι και ο κυριότερος λόγος που η Tesla κατάφερε να διεισδύσει στο χώρο των αυτοκινητοβιομηχανιών, πείθοντας για τις δυναμικές της τεχνολογίας που διαθέτει. Ήδη πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες άρχισαν να κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση. Δεν είναι τυχαία η επικείμενη συνεργασία της General Motors με τη Microsoft, ή η προσπάθεια συνεργασίας της Hyundai με την Apple. Σε αυτή την προσπάθεια η Toyota και η Volkswagen συγκεντρώνουν πολλές πιθανότητες να πετύχουν κάτι παρόμοιο. Αλλά προς το παρόν κρατούν κλειστά τα χαρτιά τους.
Τέλος, η συγχώνευση της Peugeot με την Fiat Chrysler με τη δημιουργία ενός κολοσσού (Stellantis), ίσως να ανοίξει πολύ σύντομα έναν νέο κύκλο συμφωνιών και συγχωνεύσεων μεταξύ μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών…