ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:11:41 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Έτοιμες να ακολουθήσουν το μοντέλο Tesla οι αυτοκινητοβιομηχανίες

Μετά τη μεγάλη πτώση πωλήσεων εν μέσω πανδημίας, από την οποία γλίτωσε μόνο η Hyundai, οι βιομηχανίες αυτοκινήτων στρέφονται στην ηλεκτροκίνηση και την ανάπτυξη λογισμικού.

Έχοντας δεχθεί βαρύ πλήγμα από τη μείωση πωλήσεων που προκάλεσε η πανδημία, οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες ετοιμάζονται να ακολουθήσουν το δρόμο της Tesla για να εξασφαλίσουν τη μελλοντική τους ανάπτυξη, δίνοντας έμφαση στην ηλεκτροκίνηση και την ανάπτυξη ειδικού λογισμικού.

Η πανδημία εδώ και έναν χρόνο έχει ανατρέψει τα πλάνα των αυτοκινητοβιομηχανιών που προσπαθούν να βρουν το βηματισμό τους. Η μείωση των πωλήσεων, λόγω του κορονοϊού αποτελεί ένα μεγάλο πλήγμα που αναγκάζει πολλές από αυτές να σκέφτονται συνεργασίες και μείωση δαπανών, προκειμένου να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα.

Τα συνεχόμενα lockdowns σε όλες τις χώρες του πλανήτη προκάλεσαν μεγάλους τριγμούς στα θεμέλια της αυτοκίνησης και μείωσε τις αξίες των μετοχών των εταιρειών στο διεθνές χρηματιστήριο. Φωτεινή εξαίρεση αποτελεί η Hyundai η οποία όχι μόνο δεν είχε μείωση πωλήσεων, αλλά τις αύξησε κατά 1% αγγίζοντας τα 14,29 δισ. δολάρια και έγινε η μοναδική εταιρεία στον κατάλογο των καλύτερων εταιρειών του κόσμου στον κλάδο του αυτοκινήτου (σύμφωνα με τα αποτελέσματα της εταιρείας Interbrand) που σημείωσε αύξηση της χρηματιστηριακής της αξίας.

Μάλιστα η Hyundai ανακοίνωσε πρόσφατα ότι ο όμιλος στοχεύει να πουλήσει 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά οχήματα και να πάρει μερίδιο 10% για να γίνει ηγέτης στην κατηγορία των ηλεκτρικών (EV) οχημάτων παγκοσμίως έως το 2025. Παράλληλα στοχεύει να γίνει παγκοσμίως η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία οχημάτων φιλικών προς το περιβάλλον έως το 2025, με 560.000 πωλήσεις οχημάτων EV εκτός από τις πωλήσεις FCEV οχημάτων.

Οι κατασκευάστριες εταιρείες δεν αποτελούν μόνο βιομηχανία οχημάτων, αλλά έναν κλάδο της τεχνολογίας που τα επόμενα χρόνια θα ειδικεύονται και στα λογισμικά για τη λειτουργία τους. Ανεξάρτητα αν πρόκειται για ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή για αυτοκίνητα με κυψέλες υδρογόνου, με οδηγό ή όχι, το λογισμικό θα παίζει σημαντικό ρόλο στους δρόμους όλου του πλανήτη.

Αυτός είναι και ο κυριότερος λόγος που η Tesla κατάφερε να διεισδύσει στο χώρο των αυτοκινητοβιομηχανιών, πείθοντας για τις δυναμικές της τεχνολογίας που διαθέτει. Ήδη πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες άρχισαν να κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση. Δεν είναι τυχαία η επικείμενη συνεργασία της General Motors με τη Microsoft, ή η προσπάθεια συνεργασίας της Hyundai με την Apple. Σε αυτή την προσπάθεια η Toyota και η Volkswagen συγκεντρώνουν πολλές πιθανότητες να πετύχουν κάτι παρόμοιο. Αλλά προς το παρόν κρατούν κλειστά τα χαρτιά τους.

Τέλος, η συγχώνευση της Peugeot με την Fiat Chrysler με τη δημιουργία ενός κολοσσού (Stellantis), ίσως να ανοίξει πολύ σύντομα έναν νέο κύκλο συμφωνιών και συγχωνεύσεων μεταξύ μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών…

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Έτοιμο προς πώληση το πρώτο ιπτάμενο αυτοκίνητο το 2023 υπόσχεται η Ιαπωνία

Το επόμενο μεγάλο στοίχημα για την αυτοκινητοβιομηχανία: τα ιπτάμενα αυτοκίνητα. Η ιαπωνική εταιρεία SkyDive ελπίζει να πουλήσει 100 οχήματα έως το 2028 στο κόστος ενός «ακριβού αυτοκινήτου».
ΔΙΕΘΝΗ

Αυξήθηκαν οι πωλήσεις της Stellantiς στις ευρωπαϊκές αγορές το α' εξάμηνο

Είναι πρώτη σε συνολικές πωλήσεις στη Γαλλία, την Ιταλία και την Πορτογαλία τόσο τον Ιούνιο όσο και από την αρχή του έτους. Στη Γερμανία, Ιταλία, Πολωνία και Πορτογαλία να καταγράφει σταθερή ανάπτυξη.
ΔΙΕΘΝΗ

«Φρένο» 3% κατέγραψαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Τον Μάιο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 12,5% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, υποχωρώντας κατά 13,8% έναντι του προηγούμενου έτους. Διευρύνεται η παρουσία των υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
ΔΙΕΘΝΗ

Δασμούς έως και 48% επιβάλει στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα η Κομισιόν

Στο 38,1% θα φτάσουν οι δασμοί που θα εφαρμόσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην SAIC, ενώ στο 20% θα είναι της Geely και στο 17,4% της BYD. «Καμπάνες» και σε ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν οχήματά στην Κίνα.