Το ρωσικό πλοίο τοποθέτησης υποθαλάσσιων αγωγών Fortuna με άλλα πλοία κατευθύνονται στο σημείο κατασκευής του αγωγού φυσικού αερίου Nord Stream 2 στη Βαλτική Θάλασσα, όπως έδειξαν τα στοιχεία ιστοσελίδων εντοπισμού πλοίου, την στιγμή που ασκούνται πιέσεις από τις Ηνωμένες Πολιτείες να σταματήσει το έργο το οποίο στοχεύει να προμηθεύει την Ευρώπη με περισσότερο φυσικό αέριο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ιστοσελίδας παρακολούθησης πλοίων MarineTraffic, η ρωσική φορτηγίδα τοποθέτησης αγωγών Fortuna, η οποία πρέπει να τοποθετήσει το τμήμα του αγωγού Nord Stream 2 στα ύδατα της ΑΟΖ της Δανίας, αυτή τη στιγμή πραγματοποιεί ελιγμούς στη υποτιθέμενη ζώνη των εργασιών κατασκευής. Σύμφωνα με τα στοιχεία της πλατφόρμας Refinitiv Eikon, η φορτηγίδα Fortuna βρισκόταν στην περιοχή των ναυτικών συνόρων Γερμανίας -Δανίας, όπως και ότι άλλα ρωσικά πλοία ανεφοδιασμού κινούνταν προς την περιοχή, μεταξύ των οποίων και το πλοίο τοποθέτησης αγωγών Akademik Cherskiy.
Οι εργασίες κατασκευής του αγωγού Nord Stream 2 ο οποίος θα καταλήξει στο έδαφος της Γερμανίας, είχαν διακοπεί τον Σεπτέμβριο του 2019 όταν η ελβετο-δανέζικη εταιρεία Allseas σταμάτησε την τοποθέτηση του αγωγού εξαιτίας των απειλών εκ μέρους των ΗΠΑ για επιβολή κυρώσεων σε βάρος της.
Νωρίτερα η Δανική Ναυτική Αρχή είχε ανακοινώσει ότι η φορτηγίδα Fortuna θα ξεκινήσει την τοποθέτηση του αγωγού στην ΑΟΖ της Δανίας από τις 15 Ιανουαρίου, ενώ στην τοποθέτηση θα συμμετέχουν το πλοίο ανεφοδιασμού Baltiski Isledovatel και το πλοίο Murman.
Η διαχειρίστρια εταιρεία του αγωγού Nord Stream 2 την περασμένη εβδομάδα επιβεβαίωσε την επανέναρξη των εργασιών στο οικόπεδο της ΑΟΖ της Δανίας από τις 15 Ιανουαρίου, επικαλούμενη την Δανική Ναυτική Αρχή, αναφέροντας σε ανακοίνωσή της ότι οι δραστηριότητες θα αφορούν προπαρασκευαστικές εργασίες και τεστ πριν ξεκινήσει η τοποθέτηση του αγωγού.
Οι εργασίες είχαν επανεκκινήσει, αλλά για μια σύντομη περίοδο τον Δεκέμβριο σε απόσταση 2,6 χιλιομέτρων στα ύδατα της γερμανικής ΑΟΖ. Η Δανική Ναυτική Αρχή είχε επίσης ανακοινώσει ότι η κατασκευή θα επανεκκινήσει στην ΑΟΖ της Δανίας από τα μέσα Ιανουαρίου, με την συμμετοχή της φορτηγίδας Fortuna που είχε δραστηριοποιηθεί στα ύδατα της ΑΟΖ της Γερμανίας.
Το έργο κατασκευής του αγωγού Nord Stream-2 προϋποθέτει την κατασκευή δύο διακλαδώσεων του αγωγού συνολικής δυναμικότητας 55 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων φυσικού αερίου έκαστος ετησίως που θα φθάνουν από την Ρωσία υποθαλάσσια μέσω της Βαλτικής Θάλασσας στην Γερμανία.
Αυτή την στιγμή από τα 2.460 χιλιόμετρα του αγωγού έχουν κατασκευασθεί περισσότερα από 2.300 χιλιόμετρα, που αντιστοιχούν στο 94% του συνολικού μήκους του αγωγού. Απομένουν να τοποθετηθούν 120 χιλιόμετρα στα ύδατα της Δανίας και περισσότερα από 28 χιλιόμετρα στα ύδατα της Γερμανίας.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες ασκούν πιέσεις για να διακοπεί το έργο κατασκευής του αγωγού, επιβάλλοντας κυρώσεις και στην φορτηγίδα Fortuna που ανήκει στην εταιρεία KVT-RUS.
Ο Αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν είχε ταχθεί κατά το παρελθόν κατά του αγωγού Nord Stream 2. Οι Ηνωμένες Πολιτείες οι οποίες θέλουν να πωλούν περισσότερες ποσότητες του δικού τους υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Ευρώπη, έχουν δηλώσει ότι η Ευρώπη δεν πρέπει να αυξήσει την εξάρτησή της από το ρωσικό φυσικό αέριο.
Οι δυτικοί εταίροι της ρωσικής πετρελαϊκής εταιρείας Gazrpom, που συμμετέχουν στην κατασκευή του έργου το κόστος του οποίου εκτιμάται στα 9,5 δισεκατομμύρια ευρώ , είναι οι γερμανικές εταιρείες Uniper, BASF's Wintershall Dea, η βρετανο-δανέζικη Shell, η αυστριακή OMV και η γαλλική ενεργειακή εταιρεία Engie.