ΓΔ: 2090.64 0.20% Τζίρος: 172.88 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Electric Car
Φωτο: Shutterstock

Αποκλιμάκωση των τιμών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2024

Σύμφωνα με έρευνα της UBS η πτώση στις τιμές θα καταφθάσει μετά και την υποχώρηση του κόστους παραγωγής μίας μπαταρίας εντός των επόμενων ετών.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2024 θα κοστίζουν το ίδιο με τα συμβατικά. Οι λόγοι που θα συμβάλλουν προς αυτή την κατεύθυνση είναι ότι θα μειωθεί σε μεγάλο βαθμό το κόστος των μπαταριών, ενώ παράλληλα θα καλλιεργηθεί εκ νέου η πεποίθηση ότι πρέπει να υπάρξει επιτάχυνση της μετάβασης από τα οχήματα ορυκτών καυσίμων στα ηλεκτρικά οχήματα.

Το επιπλέον κόστος κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων που σήμερα μπορεί να θεωρηθεί αρκετά μεγάλο, θα μειωθεί στο τέλος του 2022 κοντά στα 1.800 ευρώ και θα εξαφανιστεί εντελώς έως το 2024, σύμφωνα με έρευνα της επενδυτικής τράπεζας UBS. Όλα αυτά, όταν πριν από μια δεκαετία που ξεκίνησε η ηλεκτροκίνηση, αφορούσε μόνο πελάτες με υψηλό βιωτικό επίπεδο. Από τότε τα πράγματα έχουν αλλάξει και τα προβλήματα που υπήρχαν με τη μικρή αυτονομία των μπαταριών, έχουν ξεπεραστεί. Η χωρητικότητα των μπαταριών έχει αυξηθεί, ενώ έχουν αυξηθεί τα σημεία φόρτισης.

Αν και τα προηγούμενα χρόνια η μετάβαση από τα μοντέλα αυτοκινήτων που είχαν κινητήρες εσωτερικής καύσης, στην ηλεκτροκίνηση δεν ήταν συμφέρουσα για τους κατασκευαστές, πλέον οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες θεωρούν ότι ένα ηλεκτρικό μοντέλο είναι ιδιαίτερα κερδοφόρο, ενώ από την άλλη θα τους βοηθήσει να «χτίσουν» το προφίλ των χαμηλών εκπομπών ρύπων.

Σήμερα οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατασκευάζονται σχεδόν αποκλειστικά από εταιρείες της Ανατολικής Ασίας, όπως της LG Chem της Νότιας Κορέας, της Panasonic της Ιαπωνίας και της κινεζικής CATL και αντιπροσωπεύουν το 1/4 έως τα 2/5 του κόστους ολόκληρου του οχήματος.

Η ίδια έρευνα αναφέρει ότι σε δύο χρόνια από σήμερα ότι το κόστος της μπαταρίας θα μειωθεί κάτω από 100 δολάρια ανά κιλοβατώρα, ενώ αποκαλύπτει ότι η μείωση του κόστους της μπαταρίας θα εξαλείψει σε μεγάλο βαθμό την -οικονομική- περίπτωση των υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων, τα οποία συνδυάζουν μπαταρία με έναν συμβατικό κινητήρα.

Άξιο λόγου είναι ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων έχουν ήδη αυξηθεί στην ΕΕ και στην Κίνα, παρά το πλήγμα στην αγορά αυτοκινήτων που προκλήθηκε από την πανδημία. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η UBS μέσω της έρευνας δηλώνει ότι το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα φθάσει στο 17% έως το 2025, ενώ μέχρι το 2030 τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αντιστοιχούν στο 40% των παγκόσμιων πωλήσεων.

Παράλληλα, η UBS αναφέρει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες που προσπαθούν να διατηρήσουν τις πωλήσεις βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων κινδυνεύουν να μείνουν πίσω από ανταγωνιστές όπως η Tesla και η Volkswagen που σήμερα είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως σε όγκο και η οποία επενδύει πάνω από 33 δισ. ευρώ για να επεκτείνει την παραγωγική της ικανότητα σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο φόρτιση
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Τα συστήματα 800V αλλάζουν τη φόρτιση με ταχύτερους χρόνους και υψηλή απόδοση

Τα συστήματα 800V επιτρέπουν φόρτιση άνω των 250 kW, μειώνουν το βάρος των καλωδίων και αυξάνουν την απόδοση των ηλεκτρικών ΙΧ, με την αγορά να εκτιμά ότι θα αποτελέσουν σύντομα τον νέο κανόνα στην ηλεκτροκίνηση.
Ελβετικό φράγκο χαρτονομίσματα
ΔΙΕΘΝΗ

Ραγδαία αύξηση στις κληρονομιές δισεκατομμυριούχων σύμφωνα με έκθεση της UBS

Η UBS καταγράφει άνοδο 33% στις κληρονομιές δισεκατομμυριούχων, με 298 δισ. δολάρια να μεταβιβάζονται σε 91 άτομα, ενώ στα επόμενα 15 χρόνια αναμένονται 5,9 τρισ. δολάρια σε διεθνή μεταβίβαση πλούτου.
Σταθμός φόρτισης ΔΕΗ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εγκρίθηκαν επιδοτήσεις 748 δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ»

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά σε νέα πληρωμή στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» με 1,26 εκατ. ευρώ σε 748 δικαιούχους για 760 ηλεκτρικά οχήματα. Από τον Ιούνιο 2024 έχουν καταβληθεί άνω των 45,7 εκατ. ευρώ στο πρόγραμμα.
κίνηση αυτοκινήτων δρόμος
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Eurostat: Μόλις 1,73% τα ηλεκτρικά ΙΧ στην ΕΕ το 2023, χαμηλά στην Ελλάδα

Το 2023, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην ΕΕ ήταν το 1,73% των οχημάτων, φτάνοντας τα 4,4 εκατ. Τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν σε 11 ελληνικές περιφέρειες, ενώ τα υψηλότερα σε Δανία, Σουηδία, Ολλανδία, Βέλγιο, Φινλανδία και Λουξεμβούργο.
ηλεκτρικό αυτοκίνητο φόρτιση
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Οι μπαταρίες ηλεκτρικών κρατούν υψηλή αυτονομία ακόμη και μετά από χρόνια

Νέα στοιχεία δείχνουν ότι οι μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων χάνουν ελάχιστη αυτονομία, με πολλές μάρκες να ξεπερνούν το 96%, ενώ σύγχρονα λογισμικά και τεχνολογίες προστατεύουν τη μακροχρόνια απόδοσή τους.