ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: Shutterstock

«Έκρηξη» πωλήσεων της Nike χάρη σε νέα στρατηγική

Η Nike αναδείχθηκε και φέτος σε «πολυτιμότερη φίρμα» για έκτη συνεχή χρονιά, ενώ πήρε τον έλεγχο της παρουσίας της στην διεθνή αγορά, διακόπτοντας συνεργασίες με χονδρεμπόρους.

Με το λανσάρισμα μίας νέας σειράς γυναικείων αθλητικών ρούχων για εγκύους, η αμερικανική εταιρεία Nike ενισχύει το προφίλ της σε σχέση με το γυναικείο κοινό της, σε συνέχεια μίας χρονιάς που της απέφερε διψήφιο ποσοστό αύξησης των πωλήσεων των γυναικείων συλλογών της. Η νέα συλλογή -ήδη διαθέσιμη σε Βόρεια Αμερική, Ευρώπη και Αφρική- ήρθε λίγες μόλις ημέρες πριν την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας για το πρώτο τρίμηνο της νέας χρήσης, τα οποία αποτέλεσαν ευχάριστη έκπληξη για αναλυτές και επενδυτές, στέλνοντας την τιμή της μετοχής της σε ανοδικό ράλι την εβδομάδα που πέρασε (έως και +10%). 

Παρά την κρίση της πανδημίας και τους περιορισμούς στην λειτουργία των καταστημάτων, η Nike ανακοίνωσε ενοποιημένες πωλήσεις ύψους 10,3 δισ δολαρίων για το πρώτο τρίμηνο της νέας χρήσης (Ιούνιος-Αύγουστος 2020), σημαντικά αυξημένες από το προηγούμενο τρίμηνο (6,3 δισ δολάρια) κι ελαφρώς μειωμένες κατά 1% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα της περσινής χρήσης. Τα δε καθαρά της κέρδη αυξήθηκαν κατά 11%, αγγίζοντας το 1,5 δισ δολάρια, επιδόσεις που αποδίδονται κυρίως στην εκτόξευση των online πωλήσεων της φίρμας κατά 82% κι αποδεικνύουν την ισχύ του brand name της, παρά τις αντίξοες συνθήκες για το εμπόριο. Να σημειωθεί ότι η Nike αναδείχθηκε και φέτος σε «πολυτιμότερη φίρμα» για έκτη συνεχή χρονιά, σύμφωνα με τον διεθνή κατάλογο της Brand Finance Global 500, καταγράφοντας αύξηση κατά 7% στην αξία της (brand value), αγγίζοντας τα 34,8 δισ δολάρια. 

Οι πωλήσεις της ειδικά στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 5% το πρώτο τρίμηνο φέτος συγκριτικά με πέρσι, ενώ τριψήφιο είναι το ποσοστό αύξησης των διαδικτυακών πωλήσεων στην γηραιά ήπειρο το υπό εξέταση διάστημα. Σε θετικό έδαφος κινήθηκαν και οι πωλήσεις της Converse, που ανήκει στον όμιλο, ενισχυόμενες κατά 2% στο φετινό τρίμηνο, στα 563 εκατ δολάρια, χάριν κυρίως στην ισχυρή ζήτηση στην ευρωπαϊκή αγορά. 

Για τους αναλυτές, τα θετικά νέα αποδίδονται στην έγκαιρη στρατηγική της αμερικανικής εταιρείας να αναλάβει τον έλεγχο της παρουσίας της στην διεθνή αγορά, διακόπτοντας το τελευταίο δωδεκάμηνο πολυάριθμες συνεργασίες της με χονδρεμπόρους, συμπεριλαμβανομένης ακόμη και της Amazon, και να ενισχύσει παράλληλα την σχέση της με τους πιστούς πελάτες της. Παρά το ξέσπασμα της πανδημίας, η κίνηση αυτή σε συνδυασμό με την ενδυνάμωση του ψηφιακού καναλιού πωλήσεων (Nike Digital) αποδείχθηκε σωτήρια μέσα στο 2020, επιτρέποντας στην εταιρεία να ανακτήσει τον έλεγχο και να επικοινωνήσει αμεσότερα με τον καταναλωτή.

Στα πλαίσια της εν λόγω στρατηγικής εντάσσεται και η ανάληψη μέρους της δραστηριότητας της Nike στην Ελλάδα από τον ιταλικό όμιλο Percassi, σχεδόν πριν έναν χρόνο. Αν και η χονδρική διάθεση των συλλογών της Nike πραγματοποιείται από θυγατρική της, ο ιταλικός όμιλος φέρεται να έχει αναλάβει το δίκτυο λιανικής, το οποίο προ της μεταβίβασης περιελάμβανε 15 σημεία στην Ελλάδα και περίπου 30 σε Ρουμανία και Βουλγαρία. 

Να σημειωθεί ότι η δωδεκάμηνη χρήση που έληξε στις 31 Μαΐου 2020 κατάγραψε ισχυρές διακυμάνσεις λόγω των αντίξοων συνθηκών. Ο όμιλος είχε πωλήσεις 37,4 δισ δολαρίων, μειωμένες κατά 4% σε ετήσια βάση, καθώς η αύξηση του τζίρου κατά 7% στο εννεάμηνο, μετατράπηκε σε κάμψη κατά 38% στο τέταρτο τρίμηνο, οπότε και τα περισσότερα ανά τον κόσμο καταστήματα του παρέμειναν κλειστά για διάστημα περίπου 8 εβδομάδων. Τα καθαρά κέρδη συρρικνώθηκαν κατά 40%, στα 2,5 δισ δολάρια κι οι πωλήσεις χονδρικής μειώθηκαν κατά 7%, ωστόσο οι διαδικτυακές πωλήσεις εκτινάχθηκαν κατά 49%, συγκριτικά με την προηγούμενη χρήση.

Για το άμεσο μέλλον, προβλέπεται το άνοιγμα 200 νέων καταστημάτων διεθνώς, μικρότερου εμβαδού αλλά με περισσότερο προηγμένες τεχνολογικά παροχές, με στόχο την καλύτερη εμπειρία του πελάτη, με δεδομένα τα νέα υγειονομικά πρωτόκολλα λειτουργίας του λιανεμπορίου. Ωστόσο, τουλάχιστον 500 θέσεις εργασίας βρίσκονται σε άμεσο κίνδυνο στις κεντρικές εγκαταστάσεις της Nike στο Όρεγκον των ΗΠΑ, ως αποτέλεσμα της εφαρμογής της νέας στρατηγικής της εταιρείας, η οποία δίνει έμφαση στις online πωλήσεις, τα ιδιόκτητα καταστήματα και την ενδυνάμωση των σχέσεών της με λίγους, επιλεγμένους συνεργάτες χονδρικής. Ειδικά σε ότι αφορά τις διαδικτυακές πωλήσεις, αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη συνεισφέρουν το 30% (περί τα 900 εκατ δολάρια στο τρίμηνο) του τζίρου του ομίλου, ποσοστό που αποτελούσε στόχο για το 2023… 

Τέλος, εστιάζοντας στα ιδιόκτητα καταστήματα που αναβαθμίζουν το προφίλ της εταιρείας, μέσα στο καλοκαίρι άνοιξαν μεταξύ άλλων δύο νέα concept stores, το House of Innovation στο Παρίσι και το Nike Factory Store στο Λος Άντζελες, όπου η τεχνολογία έχει τον πρώτο ρόλο. Μέσα στο ίδιο τρίμηνο, η Nike αύξησε τα ενεργά μέλη της και τους συνδρομητές της στην εφαρμογή fitness για κινητά κατά 60% και 50% αντιστοίχως, ενώ η ζήτηση για το online κατάστημά της σε μορφή εφαρμογής για κινητά αυξήθηκε κατά 200%, επιδόσεις αξιοζήλευτες που την τοποθετούν σταθερά στην θέση του ηγέτη στην παγκόσμα αγορά αθλητικών ειδών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Οι δύο «μικροί» των αθλητικών ειδών που «χτυπούν» Nike και Adidas

Η ελβετική On παρουσιάζει το πρώτο sneaker που κατασκευάζεται από ρομπότ και η Hoka απευθύνεται σε όσους ενδιαφέρονται για το τρέξιμο και τη μόδα. Βυθισμένοι στα δικά τους προβλήματα οι μεγάλοι του κλάδου, λίγο πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες.
ΔΙΕΘΝΗ

Το μυστικό επιτυχίας της Nike: Πήρε τον έλεγχο των λιανικών πωλήσεων

Μεγάλη αύξηση στο περιθώριο κέρδους του αμερικανικού κολοσσού αθλητικών ειδών χάρη στη μεταφορά μεγάλου μέρους των λιανικών πωλήσεων στο δικό της δίκτυο καταστημάτων και ηλεκτρονικών πωλήσεων.
ΔΙΕΘΝΗ

Κλειστά για δυο ημέρες τα κεντρικά γραφεία της Nike στην Ολλανδία

Για τουλάχιστον δυο ημέρες θα παραμείνουν τα κεντρικά ευρωπαϊκά γραφεία της εταιρείας αθλητικών ειδών Nike, στην πόλη Χίλβερσουμ στην Ολλανδία, μετά την ανακοίνωση ότι ένας υπάλληλος της εταιρίας έχει προσβληθεί από κορωνοϊό.
ΔΙΕΘΝΗ

Ακριβά θα πληρώσει η ένδυση - υπόδηση τα σχέδια του Τραμπ για δασμούς

Η επιπλέον επιβάρυνση για τους Αμερικανούς καταναλωτές υπολογίζεται κοντά στα 10 δισ .δολάρια για την υπόδηση και τα 24 δισ. δολάρια για την ένδυση. Πιθανή η επιβράδυνση και στις ευρωπαϊκές οικονομίες.