Σε νέες δικαστικές μάχες μπλέκει η Apple, έπειτα από αγωγή που κατέθεσαν σε Δικαστήριο στην Καλιφόρνια επτά πελάτες της, που κατηγορούν την εταιρεία τεχνολογίας πως επέτρεψε να πραγματοποιηθεί απάτη μέσα από την κάρτα δώρων του iTunes, με αποτέλεσμα να χαθούν εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια από αυτούς.
Η απάτη λειτουργούσε ως εξής: Εμφανιζόταν κάποιος στους πελάτες της Apple, ως υπάλληλος της αμερικανικής εφορίας (IRS) και ζητούσε να πληρωθεί μέσω των καρτών δώρων iTunes. Η απάτη έλαβε τόσο μεγάλες διαστάσεις, που δημιουργήθηκε ιστοσελίδα που προειδοποιούσε τους πελάτες για παρόμοιες περιπτώσεις.
Σύμφωνα όμως με τη νέα αγωγή που κατατέθηκε την περασμένη Παρασκευή, η Apple κατηγορείται πως «εν γνώσει της και από δική της αμέλειεα» επέτρεπε να συμβαίνει η απάτη με τις κάρτες δώρων. Ο τεχνολογικός κολοσσός κατηγορείται επίσης πως παραπλάνησε τους πελάτες της, καθώς τους ενημέρωσε πως τα χρήματα που εκλάπησαν από τους λογαριασμούς τους δεν μπορούν να ανακτηθούν.
Ανεξαρτήτως του τρόπου που κάποιος παίρνει μια κάρτα δώρου iTunes, η Apple λαμβάνει προμήθεια 30% από τις εφαρμογές που αγοράζονται μέσω του App Store, με τον κολοσσό της τεχνολογίας να υπολογίζεται πως βγήκε κερδισμένος από την απάτη με τις κλεμμένες κάρτες δώρων.
Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, περίπου 300 εκατ. δολάρια από την απάτη του 1 δισ. δολαρίων μπορεί να έχει καταλήξει στα ταμεία της εταιρείας.
Το διαδικτυακό blog της Apple σημειώνει την πολιτική της εταιρείας να διατηρεί στοιχεία για τις αγορές που έχουν πραγματοποιηθεί μέσω του App Store για περίοδο τεσσάρων με έξι εβδομάδων. Όπως αναφέρει το blog, στο χρονικό αυτό διάστημα, η Apple μπορεί να χρησιμοποιήσει τους πόρους σαν αποζημίωση στα θύματα αυτής της απάτης. Η Apple πάντως μέχρι στιγμής έχει αρνηθεί να προβεί σε οποιαδήποτε σχόλιο για την υπόθεση.