ΓΔ: 2087.2 1.05% Τζίρος: 225.96 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Φώτο: ΑΠΕ

H αίσθηση ασφάλειας κυριότερος παράγοντας επιλογής διακοπών

Ακολουθείτε από την «χαλάρωση», με εξαίρεση τη Γερμανία όπου η «χαλάρωση» φαίνεται να υπερτερεί ελαφρά της ασφάλειας, ενώ και το επίπεδο τιμών φαίνεται ότι διαδραματίζει ένα σημαντικό ρόλο για όλες τις αγορές.

Η «αίσθηση ασφάλειας» φαίνεται πως αποτελεί κυριότερο παράγοντα επιλογής διακοπών, ακολουθούμενη από την «χαλάρωση», με εξαίρεση την Γερμανία όπου η «χαλάρωση» φαίνεται να υπερτερεί ελαφρά της ασφάλειας, ενώ και το επίπεδο τιμών φαίνεται ότι διαδραματίζει ένα σημαντικό ρόλο για όλες τις αγορές.

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα διαδικτυακής έρευνας της GWI σε 14 χώρες που παρουσιάζει το ινστιτούτο του συνδέσμου ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων, ΙΝΣΕΤΕ, η οικονομική κρίση που προκάλεσε η πανδημία θα επηρεάσει, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό την προσωπική και οικογενειακή κατάσταση πάνω από το 60% του πληθυσμού και σε ορισμένες χώρες πάνω από το 90%.

Αντίθετα, ανάλογα με την χώρα, ανεπηρέαστο από την οικονομική κρίση παρέμεινε ένα ποσοστό του πληθυσμού που κυμαίνεται από 4% έως 29%, ενώ ένα μικρότερο ποσοστό (1% έως 15%) δεν είναι σίγουρο για το αν θα επηρεαστεί ή όχι.

Συγκεκριμένα, αναφορικά με τις 5 κύριες αγορές του εισερχόμενου ελληνικού τουρισμού τονίζονται τα εξής:

  • Γερμανία: 29% εκτιμά πως δεν θα επηρεαστεί Καθόλου, 41% εκτιμά ότι θα επηρεαστεί Λίγο και 22% Πολύ ή Δραματικά.
  • Μεγάλη Βρετανία: Τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 24% Καθόλου, 41% Λίγο και 26% Πολύ ή Δραματικά
  • ΗΠΑ: 22% Καθόλου, 37% Λίγο και 34% Πολύ ή Δραματικά
  • Γαλλία: 25% Καθόλου, 43% Λίγο και 26% Πολύ ή Δραματικά
  • Ιταλία: 12% Καθόλου, 43% Λίγο και 40% Πολύ ή Δραματικά.

Σε όλες τις εξεταζόμενες χώρες - όπως είναι αναμενόμενο - οι καταναλωτές ανέβαλαν, λόγω της πανδημίας, τη δαπάνη για διακοπές και ταξίδια με μεγαλύτερη ένταση σε σύγκριση με άλλα καταναλωτικά αγαθά και υπηρεσίες. Το ποσοστό κυμαίνεται από 37% στο Βέλγιο έως 61% στην Κίνα.

Για το top-5 των τουριστικών αγορών της Ελλάδας, τα ποσοστά ανέρχονται σε 40% των Γερμανών, 44% των Άγγλων, 47% των Αμερικανών, 41% των Γάλλων και 50% των Ιταλών.

Αν και η δαπάνη για διακοπές είναι η σχετικά πιο συχνή απάντηση ως προς τις καταναλωτικές προτεραιότητες, ωστόσο οι σχετικές απαντήσεις κινούνται σε σχετικά χαμηλά επίπεδα, μεταξύ του 20% και του 30% του πληθυσμού, χαμηλότερα σε σύγκριση με τα ποσοστά των καταναλωτών που ανέβαλαν την σχετική δαπάνη, ένδειξη που συνάδει και με τις προσδοκώμενες επιπτώσεις στην οικονομική τους κατάσταση αλλά και τις ανησυχίες για την υγεία τους.

Συγκεκριμένα, για τις πέντε σημαντικότερες τουριστικές αγορές της Ελλάδας, τα σχετικά ποσοστά ανέρχονται σε 27% των Γερμανών (40% ανέβαλαν τη σχετική δαπάνη), 26% των Βρετανών (44% αντίστοιχα), 28% των Αμερικανών (47%), και 25% των Γάλλων και των Ιταλών (41% και 50% αντίστοιχα). Επίσης, χαμηλά είναι τα ποσοστά σε σχέση με την προτεραιότητα της δαπάνης για πτήσεις, ενισχύοντας την εικόνα που προκύπτει από την επόμενη ερώτηση, ότι δηλαδή η πλειοψηφία των ερωτώμενων θα πραγματοποιήσει είτε διακοπές στη χώρα του είτε στην περιοχή του (staycations).

Ένα σημαντικό τμήμα, ανεξαρτήτως χώρας προέλευσης, εκτιμά πως τους επόμενους 12 μήνες θα πραγματοποιήσει είτε διακοπές στη χώρα του (27% έως 55%) είτε στην περιοχή του (staycations) (11% έως 40%), ενώ εξίσου μεγάλο είναι το μερίδιο αυτών που δεν σκοπεύουν να κάνουν διακοπές (από 23% έως 41%).

Στις κύριες ευρωπαϊκές αγορές μας, διακοπές σε άλλους ευρωπαϊκούς προορισμούς επιλέγει ένα ποσοστό που δεν ξεπερνά το 25% στην Γερμανία και το Ην. Βασίλειο, το 17% στη Γαλλία και το 13% στην Ιταλία. Στις χώρες αυτές, το 57% ως 68% δηλώνουν ότι θα κάνουν διακοπές στη χώρα τους, ενώ το 26% ως 32% δεν προτίθενται να κάνουν διακοπές.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δωμάτιο ξενοδοχείου πολυτελείας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Άνοδος 3,2% στα καταλύματα και μείωση 1,7% στην εστίαση το τρίτο τρίμηνο

Ο τζίρος στα καταλύματα αυξήθηκε 3,2% το τρίτο τρίμηνο, αγγίζοντας τα 6,60 δισ. ευρώ, ενώ η εστίαση σημείωσε πτώση 1,7%. Μεγαλύτερη άνοδος στη Θεσσαλονίκη, μεγαλύτερη μείωση στη Θήρα για αμφότερους τους κλάδους.
Γυναίκα σε τροπικό θέρετρο
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΝΕΑ

Ημέρες Καριέρας Τουρισμού: Επιστροφή με εκατοντάδες ευκαιρίες απασχόλησης

Οι Ημέρες Καριέρας Τουρισμού επιστρέφουν στις 28–29 Νοεμβρίου στο Ωδείο Αθηνών, με δεκάδες επιχειρήσεις, workshops και δωρεάν συνεντεύξεις, προσφέροντας εκατοντάδες ευκαιρίες στον κλάδο.
Βίλνιους πανοραμική θέα
ΔΙΕΘΝΗ

Αεροδρόμιο Βίλνιους: Ξανάνοιξε μετά από περιστατικό με μπαλόνια

Το αεροδρόμιο του Βίλνιους άνοιξε ξανά αφού έκλεισε δύο φορές τη νύχτα λόγω μπαλονιών στον εναέριο χώρο, προκαλώντας εκτροπές πτήσεων. Η Λιθουανία κατηγορεί τη Λευκορωσία για λαθραία τσιγάρα με αερόστατα ως «υβριδική επίθεση».
Διάδρομος σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Άνοδος εξαγορών στα σούπερ μάρκετ με επενδύσεις 2,2 δισ. το 2020-2025

Η περαιτέρω συγκέντρωση στον κλάδο των σούπερ μάρκετ θεωρείται βέβαιη λόγω των αυξημένων κοστών και των νέων ρυθμίσεων. Αναμένεται μείωση των αλυσίδων, ενώ οι εξαγορές θα συνεχιστούν τουλάχιστον έως το 2026.