Καμία δουλειά δεν φαίνεται να είναι προστατευμένα απέναντι στην τεχνολογική εξέλιξη και την τεχνητή νοημοσύνη, με την Microsoft να ετοιμάζεται αντικαταστήσει δεκάδες δημοσιογράφους που εργάζονται στην ιστοσελίδα της MSN. Στην θέση τους θα έρθουν αυτοματοποιημένα συστήματα που θα επιλέγουν ειδήσεις.
Η επιμέλεια των ειδήσεων που παράγουν οι δημοσιογραφικοί οργανισμοί και η επιλογή των τίτλων και των φωτογραφιών που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα MSN γίνεται επί του παρόντος από δημοσιογράφους, με την εφημερίδα Seattle Times να αναφέρει πως πλέον αυτό το έργο της παραγωγής ειδήσεων θα αναλαμβάνει η τεχνητή νοημοσύνη. Η Microsoft ανακοίνωσε ότι η αλλαγή εντάσσεται σε μια αξιολόγηση της λειτουργίας της.
Ο αμερικανικός κολοσσός της τεχνολογίας αναφέρει σε ανακοίνωσή του: «Όπως όλες οι εταιρείες αξιολογούμε το έργο μας σε τακτική βάση. Αυτό μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα να επενδύουμε περισσότερο σε κάποιους τομείς και από καιρού εις καιρόν να ανασυντασσόμαστε σε κάποιους άλλους. Οι αποφάσεις αυτές δεν είναι αποτέλεσμα της παρούσας πανδημίας».
Η Microsoft, όπως και άλλες τεχνολογικές επιχειρήσεις, πληρώνει δημοσιογραφικούς οργανισμούς για να χρησιμοποιεί ειδήσεις τους στην ιστοσελίδα της. Αλλά απασχολεί δημοσιογράφους που αποφασίζουν ποιες ειδήσεις θα ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα της και πώς θα προβάλλονται.
Περίπου 50 παραγωγοί ειδήσεων που έχουν συμβόλαιο με την εταιρεία θα χάσουν την δουλειά τους στο τέλος Ιουνίου, σύμφωνα με το δημοσίευμα της Seattle Times, αλλά μια ομάδα από δημοσιογράφους πλήρους απασχόλησης θα παραμείνει. «Είναι αποθαρρυντικό να θεωρούμε ότι τα μηχανήματα μπορούν να μας αντικαταστήσουν... και όμως», δήλωσε στην εφημερίδα ένας από τους δημοσιογράφους που θα χάσει την δουλειά του.
Κάποιοι από αυτούς που θα απολυθούν προειδοποίησαν ότι η τεχνητή νοημοσύνη πιθανόν να μην γνωρίζει καλά τους αυστηρούς δημοσιογραφικούς κανονισμούς και να καταλήγει να αναρτά ακατάλληλες ειδήσεις.
Η Microsoft είναι μια από τις πολλές τεχνολογικές εταιρείες που πειραματίζονται με μορφές της αποκαλούμενης ρομποτικής δημοσιογραφίας για την μείωση του κόστους. Η Google είναι επίσης μια εταιρεία που επενδύει σε αυτόν τον τομέα